Logo

Panasonic Plasma.

Skriv et svar
05.01.2007 21.39.41 #1 av 10
Postet av: JLmorten
Har nylig kjøpt Panasonic Plasma TV 42tommer,
Oppløsning på 1300 eller noe slikt., står mange ,fatter lite
Har også en ny dvd spiller, den kan kjøre HD, (1900)
har stilt den inn på det som tv, klarer.
Har lest en annen plass på forumet her at, man ikke bør kjøre maks av det klarer.
Dette stod en plass [i]""[u]hdmi-dvd spillere med oppskalering til HD oppløsning, altså 720\1080. Da helst kjøre 720p (progressivt) enn 1080i (interlaced)[/u][/i]

men jeg kjører jo langt i fra det spilleren har som maks ut, blir det da bra.

Har stilt og prøvd alt muligens innstillinger, men er amatør på dette feltet, så spør for se om det er noen tips osv her...


TV heter TH-42PV60EH
Spilleren heter Pioneer DV-490V



I bruksanvisningen til TV står det masse om hva den støtter til hvilke type inganger osv
ved Horisontell frekvens klarer det1280, men s med HDMI klarer det
1125(1080)

mens spilleren kan settes til og gi ut 1920x1080, 1280x720, 720x480(NTSC) / 720x676(PAL)

Hva bør jeg sette spilleren på? selvsagt ikke 1920, men er ikke helt inn i dette her enda, masse fremedord.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2007 22.32.53 #2 av 10
Postet av: boly
Her kan du lese mer om tv'n din:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=265

Paneloppløsning: 1024 x 768 pixler.

Sett dvdspilleren til 720p, da slipper du at tv'n jobber så mye med scalering.

Står også mye i denne tråden:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=5782
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2007 13.31.35 #3 av 10
Postet av: JLmorten
kan sette spilleren til 1280x720p eller 720x576p

Hvilke du mente??

hadde spilleren på 1280x720p men satte den på 720x576p nå, syns kvaliteten sank veldig....

ikke sett film enda da. og var mye og lese gjennom om det tv der på forumet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 14.13.29 #4 av 10
Postet av: JLmorten
spilleren står til 1280x720p, dkommer det opp 720p i skjermbilde når jeg setter i dvd.

men så på en ny film i helga, så Behind Enemy Lines 2.

Var grusomt og se på, ikke filmen som var dårlig, men kvaliteten på bilde,, var umulig og se hva som skjedde, fokusen var så dårlig at jeg hadde problemer med og skille hvam som var hvem, og bilskilta var ikke mulig og lese av i bevegelse.

Var jo mye bevegelser i filmen, soldater som løper osv, men aldri vert med på at fokusen var så dårlig.
Satte på Behind Enemy Lines, etterpå og det ble mye bedre.

Plasma skjerm kan ikke måle seg med vanlig TV enda, men at det blir så grusom som dette :( :( :( :(

Noen som har sett filmen, som kan si om det er pga ekstemt mye bevegelser osv som gjør at fokusen blir slik, at det blir for mye for PV60`en??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 15.20.22 #5 av 10
Postet av: matmal
"JLmorten" skrev:spilleren står til 1280x720p, dkommer det opp 720p i skjermbilde når jeg setter i dvd.

men så på en ny film i helga, så Behind Enemy Lines 2.

Var grusomt og se på, ikke filmen som var dårlig, men kvaliteten på bilde,, var umulig og se hva som skjedde, fokusen var så dårlig at jeg hadde problemer med og skille hvam som var hvem, og bilskilta var ikke mulig og lese av i bevegelse.

Var jo mye bevegelser i filmen, soldater som løper osv, men aldri vert med på at fokusen var så dårlig.
Satte på Behind Enemy Lines, etterpå og det ble mye bedre.

Plasma skjerm kan ikke måle seg med vanlig TV enda, men at det blir så grusom som dette :( :( :( :(

Noen som har sett filmen, som kan si om det er pga ekstemt mye bevegelser osv som gjør at fokusen blir slik, at det blir for mye for PV60`en??


Høres rart ut.. :? Jeg får bedre bilde på plasma enn på crt. (Har gammel crt :oops: ) Bilde er upåklagelig, på for eks. ringenes herre ext edition, mens på bodocks saints er bilde mindre skarpt. Det er nok ikke tv'en det er galt på, men kvaliteten på dvd'en. Men behind enemy lines 2 er jo ganske ny så det er kanskje noe annet?? Plasma er en utrolig rask teknologi, så det er nok ikke tv'en, men ett annet ledd det er noe galt med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 18.11.56 #6 av 10
Postet av: JLmorten
hmm, snodig, dvd spilleren eg også helt ny, og funker fint andre filmer.

men med akurat den filmen var det noe rart,, vanskelig og forklare, men det virket som om kameraet var montert på en stor vibrator, bilde stod aldri i ro, og ble uklart osv,, grusomt og se på....


prøvde og ta ut og sette dvd i på nytt, og stlle inn annet oppløsning på dvd, men hjalp ikke.. ble bare verre med annen oppløsning.

:( :( :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 22.22.20 #7 av 10
Postet av: matmal
"JLmorten" skrev:hmm, snodig, dvd spilleren eg også helt ny, og funker fint andre filmer.

men med akurat den filmen var det noe rart,, vanskelig og forklare, men det virket som om kameraet var montert på en stor vibrator, bilde stod aldri i ro, og ble uklart osv,, grusomt og se på....


prøvde og ta ut og sette dvd i på nytt, og stlle inn annet oppløsning på dvd, men hjalp ikke.. ble bare verre med annen oppløsning.

:( :( :(


Da er det DVD'en det er noe galt med. :wink: Kan jo ikke være noe annet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 23.35.55 #8 av 10
Postet av: JLmorten
rare greier, funker jo fint med andre filmer.. men men, bre det ikke blir et vanlig problem, da skal eg ut til selger og kutte noen hoder :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2007 00.46.29 #9 av 10
Postet av: boly
"JLmorten" skrev:kan sette spilleren til 1280x720p eller 720x576p

Hvilke du mente??

hadde spilleren på 1280x720p men satte den på 720x576p nå, syns kvaliteten sank veldig....

ikke sett film enda da. og var mye og lese gjennom om det tv der på forumet


720p, ikke 576p...
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2007 13.21.01 #10 av 10
Postet av: marduk69
Har også Panasonic PV62EH .Kjører en pioneer 696 (som er storebror til 490) via HDMI til den.
Spiller nok mindre rolle hva man sender for signal via hdmi ,da TVen ialle
fall skalerer allt om til 1024x768 . Jeg bruker 576P til tv .Har forsøkt de andre oppkonverteringene ,men kan ikke se noen forskjell i bilde.
Blir kanonbra med 576P iallefall.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar