Logo

NAD T753 v2, støy?

Skriv et svar
03.07.2006 13.14.35 #1 av 11
Postet av: Mr Sunny
Har kjøpt meg en NAD T753 v2 surround forsterker, jeg er fornøyd.
Men jeg merker at det kommer litt støy ifra forsterkeren, jeg regner med at det er en vifte som bråker litt. Vel, det er jo ikke bråk, men man merker ihvertfall at det kommer en vifteaktlig lyd ifra den. Lyden er veldig lav.
Skal det være slik? eller skal forsterkeren være helt musestille?
Vet noen om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 08.08.35 #2 av 11
Postet av: JRF
Det sitter vifter på undersiden som hjelper til med å kjøle ned forsterkeren. Jeg hadde en slik forsterker en gang og la merke til det samme...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2006 19.17.07 #3 av 11
Postet av: Remi!
hei.
Jeg har samme forsterker... Min også lager litt støy. Så det er ikke noe galt med forsterkeren din. Blir fort vant til det... :D
Dell 37" LCD W3706MC
Thomson DTH8550E, 160GB, HDMI +++
NAD T753 v.2
Dali Concept 6
Dali Concept CT
Dali Concept 2
Dali Concept Sub 12
Kabler: QED, Monster, Tara Labs +++
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2006 10.32.11 #4 av 11
Postet av: Mr Sunny
"Mr Sunny" skrev:Har kjøpt meg en NAD T753 v2 surround forsterker, jeg er fornøyd.
Men jeg merker at det kommer litt støy ifra forsterkeren, jeg regner med at det er en vifte som bråker litt. Vel, det er jo ikke bråk, men man merker ihvertfall at det kommer en vifteaktlig lyd ifra den. Lyden er veldig lav.
Skal det være slik? eller skal forsterkeren være helt musestille?
Vet noen om dette?




Ny spørsmål:
Det kommer støy ut av høytalerne, dette er merkbart spesielt på bakhøytalerne. Støylyden som kommer ifra bakhøytalerne, er irriterende nok.

Jeg har vært inne på flere utenlandske forumer og lest om folk som har NAD surround forsterkere som har det samme problemet. Men det er også en del som ikke har det problemet. Og de er kjempefornøyd.

Er det noe galt med min forsterker? eller har jeg for dårlige høytaler kabler (monster til kr 35,- per meter) ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2006 09.04.41 #5 av 11
Postet av: bloddoping
Jeg har også merkbart sus i mine Dali bakhøyttalere. Kjører også på en NAD surround forsterker. Ble anbefalt av selger å investere i et strømfilter/nettfilter eller hva det heter som filtrerer bort spenning og støy i nettet. Har ikke testet dette enda.
For a minute there I lost myself.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2006 19.37.57 #6 av 11
Postet av: BerZerk
Fornøyd med bassgjengivelsen??

En kompis hadde den forsterkeren og var missfornøyd med bass'en, men da han skiftet til en eldre Yamaha RX795a forsterker ble lyd mye bedre......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2006 21.00.27 #7 av 11
Postet av: Rune
Det er nok ingenting med kabler eller slikt. Det er muligens forskjell på hvor mye støy disse forsterkene gir ut til høyttalerene, og det er avhengig av hvor lettdrevne høyttalerne. Disse NAD forsterkerene har vært veldig plaget med egengstøy, og V2 skjulle hjelpe på dette, men det ble aldri bra nok i manges ører.

At noen rapporterer at de ikke har noe støy tror jeg mest kommer av at de er mindre følsom for slike svakheter.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 19.09.44 #8 av 11
Postet av: hbakken
Jeg hadde støy på min NAD T753 og ble også forklart fra HIFI klubben at dette lå nok i strømnettet hjemme hos meg. Dette viste seg å bare være dårlig bortforklaring og hadde ingen sammenheng. Jeg sjekket ut forsterkeren min flere steder med mine lettdrevne Dali høyttalere (testet og forskjellige kabler). Til slutt valgte jeg å heve kjøpet, jeg aksepterte ikke at en ny forsterker hadde denne lyden.
HIFI klubben innrømte etterhvert at støy var et problem etter at jeg hadde gitt de diverse linker til nettsteder som omhandlet dette.

Er du ikke komfortabel med støyen, be om ny forsterker, er ikke denne bare heller - prøv et annet merke/modell.
--------------------------------
Mvh Håkon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2006 14.42.58 #9 av 11
Postet av: Mr Sunny
Jeg takker for svarene!
Jeg syns bassen på min NAD 753 er god, jeg er ihvertfall fornøyd med den delen. Med det er jo støyen da...
Vel, jeg har vent meg til det mer og mer og har liksom ikke lyst å bytte til et annet merke.
Har anskaffet meg nye fronthøytalere, Patos Basic 410. Jeg syns det er bra lyd dem, detaljert, tydelig og god trøkk i bassen.
Er det noen fler der ute, som har Patos Basic? og er fornøyd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2006 10.25.22 #10 av 11
Postet av: superskurk
Jeg vokste opp med NAD-forsterkere, og da jeg (for ikke så altfor lenge siden) skulle kjøpe min første surround-forsterker, var valget enkelt. NAD har alltid vært ensbetydende med kvalitet for min del. Men da jeg fikk den i hus kom jeg ikke forbi at det var støy. Det var irriterende støy, særlig i stille partier av filmer og når jeg hørte på klassisk musikk. Og jeg klarte ikke å bli vant med det, og hvorfor skulle jeg det? Produktet var defekt.

Følgelig byttet jeg til en dyrere NAD-receiver, ettersom jeg fremdeles hadde tiltro til NAD. Men... Vel, for å gjøre en lang historie kort (HiFi-klubben var alt annet enn enkle å forholde seg til) fikk jeg byttet til nok en ny NAD før jeg innså at problemet nok ikke lot seg løse på det viset, byttet til Denon og har vært såre fornøyd siden. Denon er kanonbra, og det at jeg vil ha en Pioneer neste gang er egentlig mest fordi jeg ikke vil ha mer med HiFi-klubben å gjøre...
every man has his own way to betray the revolution; this is mine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2006 12.21.47 #11 av 11
Postet av: Mr Sunny
Er det noen som har hørt den nye NAD T754?
i så fall hvordan er den i forhold til T753? mindre støy?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar