Logo

Offisiell tråd: Acer AT3705-MGW

Skriv et svar
05.03.2006 08.48.26 #1 av 8
Postet av: marwe
Hei alle sammen,

Da var det tid for første post i annledning min ny ervervede Acer AT3705-MGW. Foreløpig konklusjon hva angår denne skjermen er at man får mye for pengene. Særlig interessant, og et viktig moment som begrunnelse for kjøpet, er den innebygde media gatewayen som innebærer at jeg kan koble tven opp til nettverket via vanlig nettverkskabel og streame fra pcen. Denne fungerer overraskende bra selv om den også har sine åpenbare mangler.

Problematisk er det når jeg kjører hd-materiale (mpeg2) med høy bitrate. Da begynner det å hakke og lyden følger ikke med. Wmv-hd filer går helt fint og gir et fantastisk bilde, men bitraten er her er vel noe lavere (10mbps hvis ikke jeg tar feil). Kan dette skyldes flaskekork i selv nettverket, dertil at det er switchen og kablene som ikke greier å mate tven raskt nok? Eller kan det være pcen det er mangler med? Noen som har synspunkter på dette?


Mvh
Marwe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 10.37.06 #2 av 8
Postet av: Rune
Jeg tipper at det er prosesseringen som er for svak i TV, men det kan også være nettverket.

Er det snakk om TS HDTV filer du snakker om? Ofte trenger man opptil 3 GHz for å få disse til så spille gjevnt og jeg er ikke sikker på hvor kraftig CPU'n er i apparatet.

Uansett en svært spennende TV med mange funksjoner. Har gjort denne tråden til en offisiell produktråd.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 11.29.22 #3 av 8
Postet av: marwe
Er ikke fremmed for at tven kan sette begrensninger hva angår hd materiale via media gatewayen (mgw). Ville nesten vært litt for enestående om den ikke skulle det, tatt prisen i betraktning.

TS filer er foreløpig ikke et akseptert format, så jeg bruker hdtv2mpeg for å lage mpeg2 av slike. Da funker de over mgw`en, men spiller ikke rent. Bitraten er 14 mbps og oppover. Skal prøve å konvertere til .vob for å se hvordan dette blir. Regner imildertid med at det kommer en firmware oppdatering snart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 17.09.01 #4 av 8
Postet av: Andepande
Sikkert et newbie-spørsmål men: Det står i tekniske egenskaper at den har full hd-oppløsning på 1920x1080. Hvorfor klarer den da ikke 1080p via hdmi/komponent (i følge tekniske egenskaper). Hva skal egentlig til for å klare det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 17.49.38 #5 av 8
Postet av: Rune
Da kreves det elektronikk som klarer dette. Til nå vet jeg ikke om noen apparater som støtter dette fullt ut.

Dette kan komme av at tidligere har det ikke vært tilgjengelig kilder som gir 1080p. (Blue Ray og HD-DVD blir første som tilbyr ekte 1080p)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 08.44.25 #6 av 8
Postet av: ketson
Unnskyld min uvitenhet, men er ikke kontrastforholdet viktig? (800/1 høres lite ut for meg)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 19.51.18 #7 av 8
Postet av: balletmb
Hej,
Jeg har fornylig købt en acer 3705 er faktisk ganske imponeret over dens muligheder.

Men jeg har ganske svært ved at finde ud af, hvordan jeg laver film, som den kan forstå - specielt hvis jeg ønsker at lave film i hdtv. Jeg har et ønske om at lave slideshow af digitale billeder, men jeg kan simpelthen ikke finde et program (codec), der giver et kompatibelt format.

MGW er tilsyneladende meget kræsen med hensyn til filformater. Kender nogen præsice krav til mpeg4, wmv9 mv?

Er der nogle slideshov programmer, der producerer video, som MGW umiddelbart forstår ?

/Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2006 10.45.00 #8 av 8
Postet av: Falcon
Her er en fin review av TV'en med endel bilder osv:

Han bruker Xbox som mediasenter i tillegg med 1080i componentkabel

http://www.dtvforum.info/index.php?showtopic=31751
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar