Logo

SAMSUNG 40M61 I HUS

Skriv et svar
13.12.2005 11.21.26 #1 av 6
Postet av: sollie
Da var endelig tv-en på plass..

Den kom på fredag, og helgen har vært preget av lite søvn og mye titting.

Kan klemme til med + og – med en gang så er det ferdig. Dett er mine meninger
og ikke sikkert at det teller for dere som tenker på å kjøpe denne modellen.

Minus

- Den elsker støv, kjøp swifer støvklut først som sist. Den er kjekk.

- Kan være trangt å koble til scart/component kabel om den har lange plugger eller stiv kabel.
Dette gjelder seff om man skal ha den på vegg, Personlig kunne godt inngangene sittet i
bunnen, eller om component inngangen var noe skråstilt.

- Litt trege kanal/Inngangs skifte

- En død Pixel.

- Kunne godt vært dreibar sokkel.

Pluss

Supert design, Derfor ble det denne istedenfor M51. Ingen ”lyder/Smell” fra plastikken som mange har nevnt i andre forumer(temperatur svigninger)

Du kan få gode bilder med minimal justering om det er viktig for deg. Men selvfølgelig vil jeg anbefale en runde med DVE eller en THX(Star Wars) Dvd. Hos meg ble det mer smell i gult og blått og noe mer normal hudfarge.

Grei Fjernkontroll som kan programmeres til 4 enheter(dvd ,sat.tuner bla.)

Null etterslep, ikke på fotball på min analoge vegg antenne engang, og tv bildene er bedre en fryktet, regnet med at jeg måtte ut å kjøpe parabol med en gang(det kommer ja) men det holder til over jul med det vi har nå. Så tuneren gjør en god jobb

Gode menyer på tv-en og grei manual med gode beskrivelser.

Etter 3 dager er den ikke så stor som vi syntes når vi pakket den opp…

Den døde pikselen er det umulig å se fra sitte avstand. Den er konstant hvit og synes kun om jeg står inntil apparatet når jeg skifter mellom inngangene ( da blir det sort et lite øyeblikk)
Jeg har ringt Samsung og han på support sa det var bare å bytte, ikke noe problem, selv om det bare er en piksel vi snakker om.. Meget bra..



Legger ved de innstillinger jeg har Fra DVE kalibrering.

Lagret under Film.
Spiller: Marantz dv6400
Kabler: Component Supra
Matriel: DVE
Lys sensor: på
Resten er stilt på normal/slått av

kontrast: 76
Lys:64
Skarp:5
Farge:43
Fargetone: Normal

Rosa:42
Grønn:82
Blå:50 side.jpg side.jpg ( 31,5458984375 KB) Vist 1220 ganger component.jpg component.jpg ( 56,0771484375 KB) Vist 1209 ganger dead pixel.jpg dead pixel.jpg ( 25,0263671875 KB) Vist 1211 ganger star wars.jpg star wars.jpg ( 79,88671875 KB) Vist 1219 ganger ben.jpg ben.jpg ( 61,22265625 KB) Vist 1219 ganger m61 bak.jpg m61 bak.jpg ( 45,6337890625 KB) Vist 1212 ganger daylight.jpg daylight.jpg ( 38,7373046875 KB) Vist 1215 ganger solberg.jpg solberg.jpg ( 34,6953125 KB) Vist 1214 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 11.42.44 #2 av 6
Postet av: Johnny Denon
En aldeles NYDELIG tv det der! Grattis! Har selv vært å sett på samme tv´en på HiFi-klubben. Ble ikke helt overbevist på bildet via komponent, men kunne sikkert være kilden. Virker den stor i stua?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 12.57.49 #3 av 6
Postet av: sollie
Stor nei.. Satt akkurat å snakket om det igår jeg og frua, faktisk henne som sa det også, satt nesten apelsinen i halsen,at den ikke virket noe for stor lenger.. Må huske at vi har hat en 25' sony i 10 år nå,hehe.
Så når vi pakket den opp var den stor, men med engang lyset ble dempet og DVE hadde fikset bildet var det som en drøm, sov skikkelig dårlig den første natta..
Har prøvd litt forskjellige component, og supra sin til rundt 700 virker veldig bra, den på bildene er en fra statene som er laget av belden kabler og koster noe over det dobelte, men tror det er dvd spilleren som ikke leverer mer for å si det sånn, ser omtrent ingen forskjell, kanskej litt mere farger med belden kabelen, men det kan jeg justere opp i bilde menyen med supra kabelen..

Hva var den på klubben foret med(dvd spilleren) ???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 13.24.26 #4 av 6
Postet av: Johnny Denon
DVD-spiller, som jeg ikke husker navnet på, kjørte den siste Star Wars-filmen. Bildet var veldig kornete og en del "fargeblødning", spesielt i lyssablene. Det så neste ut som om bildet ikke var 16:9 optimalisert fra spilleren, men det går vel ikke an på HiFi Klubben?!?! Fikk ikke snakka med betjening da det var helt kaos der. Men tv´en ser jo ut som et maleri på veggen:-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 11.21.15 #5 av 6
Postet av: sollie
Noen flere bilder.. analog tv.jpg analog tv.jpg ( 38,4912109375 KB) Vist 1117 ganger bat1.jpg bat1.jpg ( 30,0625 KB) Vist 1108 ganger innhold.jpg innhold.jpg ( 38,67578125 KB) Vist 1113 ganger anim close.jpg anim close.jpg ( 64,685546875 KB) Vist 1113 ganger bat2.jpg bat2.jpg ( 34,890625 KB) Vist 1113 ganger black.jpg black.jpg ( 55,66015625 KB) Vist 1111 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 15.14.00 #6 av 6
Postet av: Gabb
Trenger hjelp med innstillingene til min M61.
Spesielt på fotball ser jeg tydelig at spillerne bli uklare ved bevegelse (det er liksom en "aura" rundt dem). Får også tegn til at bildet brytes opp (nesten som ved dårlig signal ved digital parabol).
Signalet mitt er digital tuner fra UPC (Stavanger), men får Lyse om et par mnd). Har koplet til via en scart kabel (som nok er noen år gammel). Har også vanlig analogt signal og kan egentlig ikke se at det er noen særlig forskjell mellom det og digitalt signal.

Vet ikke om det er noe ved innstillingene på selve TV'en som kan bedre dette, eller om det er signalet?

Har noen et innstillingsoppsett for TV-signalet de kan legge ut?

Er jo ganske irriterende siden jeg ser mye fotball.
Håper noen kan hjelpe med noen gode råd :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar