Logo

Pene vegghøyttalere som spiller godt?

Skriv et svar
29.11.2005 20.15.11 #1 av 2
Postet av: JohnyB
Er i ferd med å bygge meg hus, og det blir penger igjen på budsjettet til skikkelige investeringer i både lyd og bilde (for første gang siden jeg gikk amok på HIFI-klubben i Tromsø som fersk sersjant i -93)

Det er allerede lagt et par hundre meter trekkrør i huset.

Nå lurer jeg på høyttalere til kjøkken/spisestue og er svært takknemlig for tips og innspill.

Her skal jeg ha gode musikkhøyttalere montert på vegg, og de må selvsagt være pene og ikke for dominerende (gjett hvem som har styringsrett her....)

Jeg har opplegg for sub i samme rom, og en GALE 3090 (overskudd fra den kommende hjemmekinooppgraderingen) vil ta seg av de dypeste frekvensene.

Jeg ønsker et varmt, detaljert lydbilde, musikksjanger er rock og akustisk.
Max-pris på høyttalerparet er 7000,- (Absolutt!)

Forsterker er ikke bestemt ennå - spør om råd i annen tråd her, men prisklasse ca 5000,-, må ha mulighet til å kjøre 2 høyttalerpar, denne skal stå på stua og gi lyd til både kjøkkenhøyttalerne og flatskjermskomplementene på stua.

De eneste høyttalerne jeg har hørt på til nå (og likte lyden på) er disse:

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,70&id=1221


I tillegg er dette alternativ som jeg har blitt tipset om:

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hoeyttalere/flate_hoeyttalere/detail/BW_FPM2_Hoeyttalere.htm?id=5225

Har noen andre forslag som gir meg bra lyd uten å ruve for mye eller sprenge budsjettet, mottas det med stor takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 19.26.42 #2 av 2
Postet av: jarlandre
Er i samme situasjon som deg, og mitt valg står nå mellom disse :

Focal SibXL ca 5000 per par
Audio Pro Cinema Precision PM-09S ca 4000 per par
B&W VM1 - ca 3500 per par
Klipsch Synergy SLX - ca 6000 per par
Ellers er vel Talent et greit alternativ (men det visste du jo...)

Er selv i samme situasjon som deg, men har ikke trukket kabler i vegg ennå. Hvordan har du klargjort for sub? Hva slags kabel har du trukket, og hva slags vegguttak bruker du til denne subben?

Lykke til med valget!
Onkyo Receiver, Acoustic Energy Speakers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar