Logo

LCD test av Philips 37PF9830 og Samsung LE40M61B.

Skriv et svar
28.11.2005 22.22.44 #1 av 12
Postet av: meland1978
Jeg leste en LCD test i det svenske Ljud & Bild bladet. Der sammenlignet de bla Philips 37PF9830 mot Samsung LE40M61B.

Philips 37PF9830 ble vurdert til å ha beste TV-bilde, men også dårligst HDTV og PC-bilde! Svenskene mente at oppløsningen på skjermen var på 1920x1080 men at maksimum inn signaler den godtok var 1024x768.

I testen til DinSide sa de bildet var bra?!? Noen som har erfaringer?

Samsung LE40M61B var alt bra, eneste ulempe var strømforbruket og lyden. Dette er EISA vinneren.

På papiret skal Philips ha bedre HDTV signal pga 1920x1080 oppløsningen enn Samsung 1366x768.

Vanskelig å velge...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 17.42.47 #2 av 12
Postet av: T2
Det heter ikke "Hvem". Det heter "Hvilken".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 18.08.30 #3 av 12
Postet av: boly
"T2" skrev:Det heter ikke "Hvem". Det heter "Hvilken".


Når du ikke klarer og svare på spørsmålet, trenger du ikke påpeka at du er god i norsk rettskrivning, bare for og skrive noe i det hele tatt. :twisted:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 18.14.05 #4 av 12
Postet av: boly
Hadde selv gått for Philipsen, da jeg er meget fornøyd med bilde på min tv, samt at de har de beste menyene. Ambilight skal man heller ikke kimse av :wink: , rart ikke fler produsenter hiver seg på dette. Jeg skjønner at at mange ikke liker det, men det er faktisk behagelig og ha på.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 20.31.13 #5 av 12
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI! Er ikke i tvil om at Philips er det beste valget, husk at EISA- kåringen fant sted for mange mnd siden.. utviklingen går lynraskt i denne bransjen - særlig på flat-tv teknologien.

Ambilight er patentbeskyttet av Philips, det er nok grunnen til at de er alene om den godbiten.
Ambilight påvirker tydelig vår måte å oppfatte farger og kontrast på, og er nok undervurdert av de fleste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 20.44.15 #6 av 12
Postet av: Typhoon7
"Rune's hjemmekino" skrev:Ambilight påvirker tydelig vår måte å oppfatte farger og kontrast på, og er nok undervurdert av de fleste.


Ikke alltid til det positive. Jeg kan ikke fordra det.
For meg blir det bare et irritasjonsmoment.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 22.02.59 #7 av 12
Postet av: flexfit
"Typhoon7" skrev:
"Rune's hjemmekino" skrev:Ambilight påvirker tydelig vår måte å oppfatte farger og kontrast på, og er nok undervurdert av de fleste.


Ikke alltid til det positive. Jeg kan ikke fordra det.
For meg blir det bare et irritasjonsmoment.


Helt enig, Ambilight fant jeg svært irriterende og dette gjaldt ikke bare meg, men alle de andre som fikk oppleve TVen i aksjon (dvs. 10 stk).
Fikk sett dette i ett mørkt rom og jeg synes faktisk det virket som Ambilight stjeler noe av kontrasten og lysstyrken. Da vi fikk se samme film på ett annet TV like etterpå (begge TVene hadde samme DVD spiller som kilde) fikk jeg konstatert mine anelser, her VAR bildet fyldt med bedre lysstyrke og kontrastene virket bedre.
Jeg ville gått for Samsung fordi Samsung lever utrolig bra kvalitet og jeg synes TVen ser bedre ut. Philips oppløsning er selvsagt høy og bra MEN hva er vitsen hvis man ikke får utnyttet den maksimalt.
Tror at når det gjelder Philipsen betaler du mye for "gimikken" Ambiligt (en funksjon JEG synes var irriterende).
QPVision 37" LCD, QPVision DVDplayer HDMI
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 23.13.15 #8 av 12
Postet av: boly
Kan være enig i at det var iriterende i begynnelsen, nå virker alt annet dødt.......
Men smaken er som baken.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 13.44.03 #9 av 12
Postet av: TedN
"Rune's hjemmekino" skrev:HEI! Er ikke i tvil om at Philips er det beste valget, husk at EISA- kåringen fant sted for mange mnd siden.. utviklingen går lynraskt i denne bransjen - særlig på flat-tv teknologien.


Vet ikke om jeg hang helt med på dette. 9830 er ikke helt fersk, den kom såvidt jeg vet mye tidligere til Norge (og Sverige) enn LE-40M61. Dermed ville det overraske meg hvis 9830 ikke var en av TVene som ble vurdert av EISA i år.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 20.39.33 #10 av 12
Postet av: EHE
LE-40M61 kom forran 37PF9830 på flatskjerm testen :D
som ble presentert på TV2 hjelper deg i kveld.

Vel å merke opererer de med betegnelsen LE-40MG1 eller LE40MGI.

(Får håpe de vet hva de egentlig har testet) :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 22.20.29 #11 av 12
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI! Tror det er mange misforståelser ute og går her.

For det første: Testrapporter skal man alltid ta med en klype salt fordi ulike testere legger vekt på ulike kriterier. Det har med betjening, bruksområde, lyd, bilde og design å gjøre.
Skal man bruke tv til pc-skjerm eller bruke den til - tv?

Er tv-lyden viktig når man alikevel kopler det til en hjemmekino?

Hvor enkelt er det å innstille bilde? Hva er vitsen med et topp tv hvis man ikke gidder eller har evne til å utnytte den den faktiske bildekvaliteten?
Vet at mange stiller inn tv'en slik at Johnny Depp ser ut som en rosa gris!

Opplever stadig at såkalte testrapporter spriker i alle retninger, ikke les dem som man leser 1. Mosebok..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2005 11.03.28 #12 av 12
Postet av: Mikael
"Rune's hjemmekino" skrev:HEI! Tror det er mange misforståelser ute og går her.

For det første: Testrapporter skal man alltid ta med en klype salt fordi ulike testere legger vekt på ulike kriterier. Det har med betjening, bruksområde, lyd, bilde og design å gjøre.
Skal man bruke tv til pc-skjerm eller bruke den til - tv?

Er tv-lyden viktig når man alikevel kopler det til en hjemmekino?

Hvor enkelt er det å innstille bilde? Hva er vitsen med et topp tv hvis man ikke gidder eller har evne til å utnytte den den faktiske bildekvaliteten?
Vet at mange stiller inn tv'en slik at Johnny Depp ser ut som en rosa gris!

Opplever stadig at såkalte testrapporter spriker i alle retninger, ikke les dem som man leser 1. Mosebok..



Veldig enig med deg.....!
Tror Øyvind Ruud må se litt på fakta før han kritiserer tvn for og koste for mye penger også...(37pf9830)
Den ble prisa 5k høere enn veiledene markeds pris!
+ sette 42"Plasma mot 37"LCD i samme test??? Hvorfor?
Denne testen var skremmende mangelfull!!!

En liten ting til:
Spør du Bestefaren din, om hva du skal kjøpe av nye flat skjermer????
????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar