Logo

Erfaringer med Strax "hjemme hos Service"

Skriv et svar
12.10.2005 12.33.55 #1 av 29
Postet av: 9kki
Min 2mnd gamle 42" PA50 Døde igår :( :( :( ..... Bildet ble bare borte. Sort skjerm.
(Må jo være garantisak så jeg er ikke veldig nervøs)

Var da vært nødt til å ringe Elkjøps kundeservice som igjen satt opp en "hjemme hos" avtale med Strax.
Noen som har erfaringer med strax i forhold til hvor raske de er ? Kjedelig å være uten tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 15.29.58 #2 av 29
Postet av: danielchr
Vet at Strax kan både være trege og raske. Det kommer helt an på hva som er galt med skjermen. Trenger de deler, må de kanskje bestille disse og det kan jo ta litt tid....Blir du uten TV i over en uke, har du krav på låneprodukt fra enten Strax eller der du kjøpte skjermen. Låneproduktet trenger nødvendigvis ikke være samme produkt som du har på service vel og merke. Tror ikke du har noe å grue deg over :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 15.32.35 #3 av 29
Postet av: Ingeniør`n
Mindre enn 6 mnd er lik ny TV ?

Tro det er slik at hvis produktet er under 6mnd kan du velge mellom rep og nytt produkt. Det går vel imidlertid en kr. grense for når du ikke kan forlange dette da det er utilbørlig kostnad for leverandør?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 16.12.35 #4 av 29
Postet av: 9kki
f..n
Fikk beskjed fra kundesenteret nå at de ikke kunne komme før til mandagen.
Det va kjipern.
Men men.. Kunne hente ut en låne tv da visstnok. Men det er vel kun en liten 14 tommers reisetv tipper jeg.

Håper de klarer å fikse den når de dukker opp.

Velger å være tålmodig og ikke mase for mye, men på den annen side så skal ikke en tv som kun er 2mnd gammel kunne gå istykker..

Da er de vekk med filmene i helgen og fram med bøkene :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 16.51.45 #5 av 29
Postet av: Rune
"Ingeniør'n" skrev:Mindre enn 6 mnd er lik ny TV ?

Tro det er slik at hvis produktet er under 6mnd kan du velge mellom rep og nytt produkt. Det går vel imidlertid en kr. grense for når du ikke kan forlange dette da det er utilbørlig kostnad for leverandør?


En TV vil vel kunne regnes som utilbørlig kostnad.

Det er vel oppe en prinsippiel rettsak om en sko for å sjekke hva en slik kostnad kan være.

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4936604.html
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 18.14.18 #6 av 29
Postet av: 9kki
Hva synes dere er mest riktig her da??
Slå kjøpsloven i bordet og kreve ny tv, eller skal gi de en mulighet til å rette opp feilen?

Har vært og hentet meg en 21 tommers "vente tv" på Elkjøp nå.
21" er IKKE halvparten av 42", he he. Blir som å se på et frimerke iforhold.

:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 18.21.36 #7 av 29
Postet av: nutts
Synes det er greit å la firmaet få en sjangse til å reparere produktet jeg.
Forresten så synes jeg ofte att det er når produktene er nye att det ryker deler i dem, å etter att den dårlige delen er byttet så virker det helt til du kaster den. Uansett så er det iværtfall ikke Elkjøp sin feil att ting går i stykker, å det virker jo som om att de er seriøse med kundebehandlingen sin, siden de også tilbyr deg en låne TV. Gi dem en sjangs til å ordne opp i dette..

42" er som ett frimerke i forhold til 100" :wink:
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 18.35.25 #8 av 29
Postet av: Knut
"9kki" skrev:Hva synes dere er mest riktig her da??
Slå kjøpsloven i bordet og kreve ny tv, eller skal gi de en mulighet til å rette opp feilen?

Har vært og hentet meg en 21 tommers "vente tv" på Elkjøp nå.
21" er IKKE halvparten av 42", he he. Blir som å se på et frimerke iforhold.

:D


Er litt usikker på faktum i saken her, men slik jeg har forstått det har din TV tatt kvelden etter 2 mnd?
Panasonic har garanti på sine produkter, og det kan godt hende det er Strax som tar seg av garantisakene til Panasonic.
Jeg vet ikke hva denne garantien går ut på, men hvis du legger forbrukerkjøpsloven til grunn har du ikke så mye å slå i bordet med enda.
Uansett kan du ikke kreve ny TV helt uten videre. Det har oppstått en vesentlig mangel på TVen din, og da kan selger kreve å få reparere TVen. Oppstår den samme feilen enda en gang kan han fremdeles kreve å få reparere TVen. Selger har i alt 3 forsøk på seg til å få ordnet mangelen før du kan heve kjøpet og få pengene tilbake, evt. kreve omlevering og ny TV.
Du må desverre finne deg i at du er uten plasmaen en stund. Er du snill og hyggelig med Elkjøp få du låne en TV i mellomtiden.
Her er en link til Forbrukerkjøpsloven , se særlig på kapittel 6
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 18.44.52 #9 av 29
Postet av: danielchr
Alt som blir sagt her er helt korrekt. Vil bare kommentere én ting ang. klager på produkter som ikke virker. En vare MÅ på service uansett om det er 10 dager eller om det er 2 måneder etter den er kjøpt. Man kan ikke bare kreve å få en vare omlevert på stedet. Dette for å finne ut om det virkelig er en reklamasjons- eller garantifeil. Det kan jo tenkes at produktet ikke virker pga. f.eks. feil strømspenning i hus, lynnedslag, skade under transport etc. Selger har mao. undersøkningsrett, og viser det seg at det er en enkel feil å rette så får selger gjøre dette. Slik er det både EE-bransjen og forbrukerrådet tolker loven.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 19.25.36 #10 av 29
Postet av: 9kki
Tipper at dette går i orden når reparatøren kommer på mandag.
Tror og håper at det er en relativt enkel feil.
Det som skjedde var at skjermen rett og slett sluttet å virke. Den ble bare svart.
Når jeg prøver å slå den på med on/off knappen på tv`n kommer den vanlige "kneppe lyden" som alltid har vært der, og etter ca 5sekunder flimrer skjermen ørlite grann for deretter å gi fra seg den vanlige "kneppe lyden" igjen.
Forhåpentligvis en sikring eller noe slikt.
Men jeg kan uansett ikke åpne tv`n og sjekke selv for da Ryker jo garantien osv.
Er ikke redd for at Elkjøp ikke ordner opp, snarere tvert imot.

Er forøvig kjent med forbrukerkjøpsloven.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2005 15.22.51 #11 av 29
Postet av: 9kki
Da var Strax innom på mandag. Kan vel ikke si at han prøvde å finne feilen. Han trykket på on/off knappen et par ganger før han konstaterte at denne måtte på verksted.
Ringte Strax idag for å høre om videre framdrift og fikk til svar at jeg nok må vente mot slutten av neste uke før jeg kan forvente noen status(dvs nesten 2uker i tillegg til den uken det tok før de dukket opp) :( :( De

hadde faktisk ikke fått den inn i sitt ordresystem enda.
Hadde håpet at det skulle gå kjappere enn dette.

Da er det bare å kjøpe seg en stooor pose med tålmodighet og håpe det ikke går enda lengre tid.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 14.09.28 #12 av 29
Postet av: 9kki
Hrmmmmpphhhhh.
Purret opp Strax idag og fikk beskjed at delen ikke var på lager og måtte bestilles via Panasonic.
Dette ville ta ca 14 dager å få tak i denne delen (aner ikke hva slags del det er snakk om)

Er lite lysten på å vente ytterligere 2 - 3uker til.
Har allerede ventet i to uker.
Er jo ikke strax sin feil, ei heller Elkjøp.
Er mer det at jeg er lei av å være uten tv `n sååå lenge.
Får ringe Elkjøp og høre hva de kan hjelpe til med.

Q: Er det mulig å heve kjøpet/få ny tv i og med at tv`n ikke er eldre enn 2 måneder?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 14.42.25 #13 av 29
Postet av: xuax
"9kki" skrev:Hrmmmmpphhhhh.
Purret opp Strax idag og fikk beskjed at delen ikke var på lager og måtte bestilles via Panasonic.
Dette ville ta ca 14 dager å få tak i denne delen (aner ikke hva slags del det er snakk om)

Er lite lysten på å vente ytterligere 2 - 3uker til.
Har allerede ventet i to uker.
Er jo ikke strax sin feil, ei heller Elkjøp.
Er mer det at jeg er lei av å være uten tv `n sååå lenge.
Får ringe Elkjøp og høre hva de kan hjelpe til med.

Q: Er det mulig å heve kjøpet/få ny tv i og med at tv`n ikke er eldre enn 2 måneder?



Det blir nok vansklig, du kan jo prøve men det blir å kaste bort tid og krefter
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 19.12.11 #14 av 29
Postet av: 9kki
Joda.
Helt enig. Bare litt frustrert av å sitte med 21tommers "vente tv" når jeg har kjøpt meg en 42" ....

Why me?? Why me??? :(

Må nok kjøpe meg en pose med tålmodighet til gitt. En stoor sådan.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 19.29.16 #15 av 29
Postet av: arntos
Har jobbet i systemet og så lenge det er garanti på produktet har du "krav" på nytt produkt om det på service lengre enn 3 uker. Men denne praksisen varierer sikkert fra butikk til butikk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar