basse
Aktiv
E-post
Er det noen som har erfaringer med ikke orginale veggfester til ovennevnte TV. Forslag og tilbakemeldinger tas imot med takk.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Ookami
Kunnskapsrik
E-post
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Jaja, eg "gjekk på" den om at Panasonic måtte ha eit spesialfeste, eg.. Originalvare, liksom..
Fekk festet for 2500,- og gadd ikkje mase meir med det..
Men det ser i alle fall mykje meir solid ut enn Vogels sitt! Og faktisk meir solid enn B-Tech óg..
Ookami
Kunnskapsrik
E-post
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Men når eg har fått TY-WK42PV3W til kr 2500,- i staden for 3490,- så er det vel ikkje å strø salt i såret..? Har i så tilfelle 990,- igjen til salt, noko som skulle holde til ein god del!
Ookami
Kunnskapsrik
E-post
Yepp, og hadde du funnet ett til 7000,- og fått det for 1000,- så hadde du tjent 6000,- og kunne kjøpt en SVS Subwoofer for penga
Ser at den dyre varianten har tett plate, men kan ellers ikke finne noe som rettferdigjør prisforskjellen?
Er jo greit at det er solid når det skal holde 20-30 tusen kroner oppe på veggen
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Dessutan har den tilt, for enklare tilkobling og tilgang bak på tv'en.. Løyser to skruar og vippar ut heile greia. Meget smart, og klart verdt det om du koblar litt forskjellig til tv'en som du gjerne tar vekk igjen etter ei tid etc.. Men plata bak er ikkje tett.
Er i alle fall storfornøgd med veggfestet! Sjølv til den prisen..
Og sub har eg. To, faktisk. Ein eg kjøpte sjølv og ein eg fekk av dama til bursdagen for ei stund sidan..
Ookami
Kunnskapsrik
E-post
Å være fornøyd er viktigst.
Begge har tilt, bare så det er nevnt.
Det er vel på tilbehør at butikkene har best fortjeneste
Ookami
Kunnskapsrik
E-post
Pinglete? Det er det feste Panasonic selger med skjermen.
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Joda, men likevel ser det pinglete ut.. Sorry mac. Mi meining! Men det funkar sikkert heilt greit, altså.
Baal-Zebub
Aktiv
E-post
"FreddyB" skrev:Såg no at den andre har tilt óg, men du verden så pinglete den konstruksjonen såg ut!
Jaja, det fins andre plassar å spare pengar på "sikkerhet".. Bremseservice på bilen, f.eks.
Hvordan opplever du muligheten for å gjøre tilkoblinger når tv'en er montert på veggen. Får du plass med hånda til å skifte scart etc.?
Jeg sitter selv og vurderer innkjøp av veggfeste til min PV.
andreasr
Aktiv
E-post
Fikk th-42pv500 i går:) men har ikke fått den opp på veggen ennå.
Har kjøpt TY-WK42X30 fra mpx.
Problemet med festet er at, som vist på bildet over, så er det kun hull for å feste på vegg i hjørnene av festet. Da avstanden horisontalt mellom disse hullene er ca 79 cm, vil de ikke passe til normal stendervegg med 60 cm mellom stendere.
Noen som vet om det blir sterkt nok å feste kun i sponplater (som veggen min har), evt lage noen ekstra hull i festet slik at det blir feks 3 skruer på hver side?
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"andreasr" skrev:Fikk th-42pv500 i går:) men har ikke fått den opp på veggen ennå.
Har kjøpt TY-WK42X30 fra mpx.
Problemet med festet er at, som vist på bildet over, så er det kun hull for å feste på vegg i hjørnene av festet. Da avstanden horisontalt mellom disse hullene er ca 79 cm, vil de ikke passe til normal stendervegg med 60 cm mellom stendere.
Noen som vet om det blir sterkt nok å feste kun i sponplater (som veggen min har), evt lage noen ekstra hull i festet slik at det blir feks 3 skruer på hver side?
Du må for all del ikke feste rett i sponplatene!! Det er jo ren idioti at ikke skruehullene er tilpasset standarden med 60 cm mellom stenderverket! Kan dette stemme?
Jeg ville i såfall ha satt den ene enden i stenderen og borret nye hull der det passet hvor den andre stenderen er ... også skru inn noen symbolske skruer i andre enden av veggfestet som ikke treffer stender.... men litt risikabelt.
Knut