Logo

Jeg har gjort noe dumt..

Skriv et svar
21.02.2005 22.08.48 #1 av 41
Postet av: Spike
Det kan hende denne burde flyttes til Off-Topic men det har med høyttalere å gjøre i alle fall. :wink:

Jeg skulle aldri latt kona blitt med på valget av høyttalere. Nå har jeg gjort det :?
Jeg har fortalt henne at jeg sikler på et par S50 til PSB og hva hun syns om de. Hun har da bladd seg frem til bilder av de og funnet ut at de fås i hvit farge - hvit!! Og gjett om hun heller ville ha de enn i svart selvfølgelig.
"De ville stå mye bedre til den hvite veggen. Blender bedre inn - mye mer diskret" osv. Jeg og min store munn. Litt humoristisk er det jo - men jeg tror ikke jeg kan ha hvite sånne. Kan jeg?
Jeg tror det vil bli for - unnskyld hvis jeg støter noen - feminint.. Se linken her: http://www.interconnect.no/hifi/hifi_index.html
(Siden de ikke har direkte linker må man først klikke seg inn på PSB, så Image og så S50)

Jeg må enten tenke ut en måte å få de svarte til å fremstå som det beste valget. Eller bare akseptere de hvite og mine kompisers løftede øyenbryn ved synet av de hvite surrounds. :oops:
Forslag? Avkreftelse av om de hvite virkelig er så stygge som jeg tror de vil være?
Software Piracy is illegal but so is mugging old ladies.
Supporting piracy saves you money and prevents the mugging of old ladies.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.13.54 #2 av 41
Postet av: Typhoon7
Etter min mening vil hvite høytalere ha en lavere bruktverdi generelt.

Jeg vil tro det er mye vanskeligere å få solgt hvite høytalere enn svarte, hvis det skulle bli aktuelt i fremtiden.

Det er da bra med kontraster også og ikke alt i hvitt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.16.25 #3 av 41
Postet av: Berit
"Spike" skrev:Det kan hende denne burde flyttes til Off-Topic men det har med høyttalere å gjøre i alle fall. :wink:

Jeg skulle aldri latt kona blitt med på valget av høyttalere. Nå har jeg gjort det :?
Jeg har fortalt henne at jeg sikler på et par S50 til PSB og hva hun syns om de. Hun har da bladd seg frem til bilder av de og funnet ut at de fås i hvit farge - hvit!! Og gjett om hun heller ville ha de enn i svart selvfølgelig.
"De ville stå mye bedre til den hvite veggen. Blender bedre inn - mye mer diskret" osv. Jeg og min store munn. Litt humoristisk er det jo - men jeg tror ikke jeg kan ha hvite sånne. Kan jeg?
Jeg tror det vil bli for - unnskyld hvis jeg støter noen - feminint.. Se linken her: http://www.interconnect.no/hifi/hifi_index.html
(Siden de ikke har direkte linker må man først klikke seg inn på PSB, så Image og så S50)

Jeg må enten tenke ut en måte å få de svarte til å fremstå som det beste valget. Eller bare akseptere de hvite og mine kompisers løftede øyenbryn ved synet av de hvite surrounds. :oops:
Forslag? Avkreftelse av om de hvite virkelig er så stygge som jeg tror de vil være?


Dame da...Ikke hvite høyttalere! Syns ikke de er feminine engang. Er det virkelig noen som vil kjøpe dem?
Kjøp svarte du, uansett. Tror hun kommer til å si at de var best allikevel.

Sier bare en ting til om hvite høyttalere: æsj. æsj m.m.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.17.01 #4 av 41
Postet av: turbo1979
Du skal ikke ta dette så tungt. Tenk på alle de som ikke får lov til å kjøpe seg noe annet enn 1000 kroners anlegg på Coop OBS! Pris deg lykkelig du. En annen ting er at kameratene dine sikkert blir imponert over at så "feminine" høyttalere kan spille så inninatta! Man må vel gi og ta litt i et forhold.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.26.23 #5 av 41
Postet av: Jan A M
Jeg synes nå hvite høytalere ser litt stilig ut jeg da. :roll: Men svart er favoritten ja. Synes ikke de så så ille ut i hvitt de psb´ene jeg. :wink:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.40.16 #6 av 41
Postet av: Knut
Tror du gjør det lurt i å gå på et nederlag her - hvitt er bedre enn ingenting!
Kvinnekraften er sterk i stuen - jeg er helt i skyene, for samboeren har gått med på å fullføre surround-drømmen min - men kompromissene har vært mange og tunge for meg. Til tider har jeg vært for svak - solgte mine Infinity Kappa 90 for å bytte de ut med mer konevennlige stativhøyttalere - dumt gjort! Men dette har jeg utnyttet til min fordel, er om kort tid i mål med min hjemmekino - en lenge ettertraktet drøm. Det koster blod, du må veie opp dine venners himlende øyner mot det å ha surround. Du vet hva som er viktigst :D

eller du kan si at du bestiller de i hvitt og ved en "feiltakelse" få de i svart, uff så dumt av selger! :lol:
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.44.09 #7 av 41
Postet av: Jan A M
"knut@extend.as" skrev:
eller du kan si at du bestiller de i hvitt og ved en "feiltakelse" få de i svart, uff så dumt av selger! :lol:


åååhh... den der gjenomskuer de tvert. Og da er det ikke greit å være kar tenker jeg... :roll: :wink:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 22.47.44 #8 av 41
Postet av: Knut
"Jan A M" skrev:
"knut@extend.as" skrev:
eller du kan si at du bestiller de i hvitt og ved en "feiltakelse" få de i svart, uff så dumt av selger! :lol:


åååhh... den der gjenomskuer de tvert. Og da er det ikke greit å være kar tenker jeg... :roll: :wink:


Ja et slikt stunt krever gjennomtenkning - og baller!
Gleder meg til jeg får et eget hjemmekinorom en gang i fremtiden ... Der skal jeg bestemme!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 23.11.30 #9 av 41
Postet av: nutts
Si til henne att de Vite høytalerene blir gule aktige i fargen etter en stund :D
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 05.11.39 #10 av 41
Postet av: Ulven
Spike sa her :Jeg skulle aldri latt kona blitt med på valget av høyttalere. Nå har jeg gjort det
Jeg har fortalt henne at jeg sikler på et par S50 til PSB og hva hun syns om de. Hun har da bladd seg frem til bilder av de og funnet ut at de fås i hvit farge - hvit!! Og gjett om hun heller ville ha de enn i svart selvfølgelig.
"De ville stå mye bedre til den hvite veggen. Blender bedre inn - mye mer diskret" osv. Jeg og min store munn. Litt humoristisk er det jo - men jeg tror ikke jeg kan ha hvite sånne. Kan jeg?
Jeg tror det vil bli for - unnskyld hvis jeg støter noen - feminint.. Se linken her:[Quote]

Joda du er helt ute på jordet etter min mening,at hun skal få bestemme hvite høytalere er så borti svarte hampen til dårlig du har fått deg,helt ærlih jeg hadde vært flau over å hatt to hvite høytalere...det er jo homostil deluxe...dette må du få ro i land,ellers så blir du alsdri kvitt dem igjen. Hun kan ta ut gardiner å tepper,men halooo ikke en høytaler,,,du har tapt da as .....sorry ....
Mvh
Ulven
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 08.28.20 #11 av 41
Postet av: Spike
Mange bra forslag her. Og takk for støtten - de fleste er enige med meg i min skepsis til fargen selvom jeg selvfølgelig hadde overlevd.. Jeg vet jeg er pussywhipped deluxe. Så her gjelder det om å ta i bruk mannelist (hvis noe sånt finns)

1. Argument om lavere bruktverdi - bra argument for meg. Men vil nok prelle av som vann på gåsa? "Lav bruktverdi? Hva mener du? Skal du selge de med en gang eller?"
2. Berit er enig i at de hvite ikke ser ut heller. En dame er enig med meg. Yea! Men jeg kan ikke nevne det uten at andre ubehagelige spm kommer på bane. Som f.eks: "Åh? Hvem er det du har spurt? Forum?" Og da er jeg virkelig screwed :shock:
3. Innlegg fra turbo1979 og knut om å akseptere skjebnen. Jepp, jo. Absolutt et alternativ.. :?
4. Hehe. Jeg likte forslaget om at den inkompetente selgeren sender svarte istedet. Nice. Men som Jan A M sier - radaren er velutviklet.. :|
5. Bra forslag fra nutts: De kan bli gule i fargen etter en stund. Skal prøve meg med den, men argumentet blir vel: "Det blir de vel ikke - ingen røyker herinne jo."
6. Ulven har rett. Nok er nok. Kanskje jeg bare skal sette foten ned? :x Hvem vet - kanskje hun tenner på det tilmed? Det blir enten knall eller fall om jeg går den veien.
Flere innspill og forslag er velkomne ;)
Software Piracy is illegal but so is mugging old ladies.
Supporting piracy saves you money and prevents the mugging of old ladies.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 08.40.49 #12 av 41
Postet av: Typhoon7
Jeg spurte min samboer i går angående hvite høytalere, for å se hva hun mente.

Hun så bare dumt på meg og svarte nei. :D

Det hadde heller aldri vært aktuelt med hvite høytalere.
Eneste unntaket er innfellbare i taket på badet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 09.56.56 #13 av 41
Postet av: Jan A M
Merkelig at så mange hater hvite høytalere her da. :lol:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 10.34.37 #14 av 41
Postet av: erikrod
Hvilken farge har resten av høyttalerne dine? Regner med de ikke er hvite. Personlig synes jeg det ville være vel så mye "krasj" om ikke høyttalerne stod i stil til resten av anlegget/høyttalerne som om de ikke matcher veggene. Blir litt som å ha ulike stoler rundt spisebordet.

Det andre er at dersom dere skal flytte/flytte anlegget/pusse opp stuen med annen farge, så vil svarte høyttalere være langt mer nøytrale enn hvite.

Selv har jeg kun svarte høyttalere. Jeg kjøpte det av 2 grunner:
1. De er litt som poteten, passer til alt
2. Om du skal bytte ut en høyttaler eller to, så får man alltid fargen svart. Det er bedre det, enn å ha 2 ulike typer cherry eller lignende (min personlig menng).

Jeg må samtidig si at det er vel høyttalere med en eller annen type tre-finish som jeg synes tar seg best ut. Hadde jeg kjøpt hele hjemmekinoen i en omgang hadde jeg vel gått for dette, men ettersom første høyttaleren ble kjøpt for 9 år siden og den siste i høst, så har ikke det blitt til.

Håper det ordner seg for deg!

Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 10.48.18 #15 av 41
Postet av: Berit
Hvite høyttalere gjør jo at støvet sees godt. Veldig godt. (tror jeg) :? Og høyttalere samler støv. I know... Si til henne at hun får tørke støvet hver dag da.

Ikke morro.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar