Blueflame
Aktiv
E-post
Jeg kjøpte nylig en 42" Pioneer 427XA plasma TV.
Men når jeg kobler den på samme spenningsnettverket som hjemmekino reciveren, så får jeg støy "during" i høytalerene. Derfor har jeg nå strukket en skjøte kabel fra andre siden av stua (som er en annen strøm kurs) opp mot TV'n. Dette fungerete. Men ingen ønsket løsning. Kjøpte spenningsfilter på Clas Olhson og prøvde å sette det i strømkontakten til TV'n, men det hjalp ikke.
Så nå lurer jeg på om noen har erfaring med dette og som evt. har noen gode tips.
Noen som vet om denne Monster Home Theater Powercenter HTS1000 Strømrenser - Overspenningsvern fungerer mot slikt?
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301107
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Har du jordet kontakt burde dette fungere. Jeg fikk ihvertfall forbedringer i bildet(!) på TV'en da jeg begynte å bruke min. Det betyr selvfölgelig ikke at det nödvendigvis blir like store forskjeller for alle, men jeg vet om flere som har positive erfaringer med dette. Kanskje du kan få lånt et slik for å pröve?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Blueflame
Aktiv
E-post
Ja, jeg har jording. Trodde egentlig det ville være nok, men tydelig at Plasma TV'n forstyrrer forsterkeren min.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
"Blueflame" skrev:Ja, jeg har jording. Trodde egentlig det ville være nok, men tydelig at Plasma TV'n forstyrrer forsterkeren min.
Hvis ikke jeg tar feil, så tror jeg faktisk det er jordingen som er problemet. At en TV helst ikke skal väre tilkoblet en jordet kontakt. Er ikke sikker på dette. Har du prövet med et galvanisk skille? Billigere lösning enn strömfilteret hvis det hjelper.
"Galvanisk isolasjon for å skille antennejord fra apparatjord.
Forhindrer forstyrrelser slik som brumming i TV, radio ol.
Isolasjonstransformator for HF-Antenner. F-kontakter medfølger til vanlig antennekontakt.
1 Han og 1 Hun adapter medfølger.
OBS: "Subscriber" kobles til Antenneuttaket, "System" til
apparatet."
Fåes kjöpt hos bl.a Siba.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Blueflame
Aktiv
E-post
Galvanisk skille har jeg. Og TV'n er jordet, så da regner jeg med at den bør stå i jordet støpse.
liam
Aktiv
E-post
Hadde samme problem (duringen) med tv koblet til forsterker. Tv-en med jordet kontakt stod i en jordet "padde" og forsterkeren med jordet kontakt stod i samme. Problemet løste seg da jeg koblet forsterkeren i kontakten i veggen som er ujordet.
asvaberg
Aktiv
E-post
Du trenger vel ikke betale så mye for et filter?
Jeg kjøpte denne:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324 ... w=detailed
og den fungerer meget bra.
Jeg har jordet kontakt på denne. Etter det jeg forstår er kombinasjonen jord/ikke jord det 'verste' du kan velge. Alle AV/HiFi komponentene bør kobles til samme type kontakt, være seg med eller uten jording.
Mulig jeg tar feil her, men det er slik jeg har forstått det
LG 42PC1RR/Yamaha RX-V659-CDX-497/Oppo DV-970HD/Dynavoice M-65/Proson 12'' sub/B&O RL60/TaraLabs Helix 8/Belkin SurgeMaster/Avant Pro Optisk kabel/Avant Pro RCA-RCA Subkabel+RCA-RCAx2/Philips Stereolydkabel SWA3523/Plasma Window DVD PlasmAquarium
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Jeg antar det også har noe med om antennpluggen er tilkoblet eller ikke?
Fjerner du antennepluggen fra tv, forsvinner duringen da?
De fleste jordingsproblemer skyldes jordfeil i kabeltv nettverket. Jeg hadde det iallfall der de 2 forrige plassene jeg har bodd.
Galvanisk skille burde løst det dog.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Blueflame
Aktiv
E-post
Prøvde å dra ut antenneledningen også, men det hjalp ikke noe. Har galvanisk skille, men det hjalp heller ikke noe. Prøvd det meste, eneste som fungerte var å koble TV'n til en annen kontakt (som går på en annen sikring i huset via skjøteledning.
Dermed er ikke forsterkeren og TV'n tilkoblet samme strømnett lenger.
Dette fungerte, men ikke akkurat drømme løsningen.