Nei, nytt TV valg i dag er ikke enkelt.
Jeg har selv kjøpt meg en Pioneer 42" plasma 427XA nylig og er svært fornøyd med den. Den gir veldig bra bilde på analog kabelTV og svært bra på vanlig DVD. Med PC tilkoblet var den bare helt grei.
Først og fremst, siden du skal vente til Høsten så rekker det nok komme ut en del nye TV'er innen den tid. Og ettersom du skal se på TV m/digital Tuner, tilkoble mediasenter og Xbox360, så ville jeg heller valgt en LCD framfor Plasma.
Kikka selv etter Full HD en stund, men etter mye lesing om det så fant jeg ut at det å gå etter FULL HD framfor en BRA TV er feil, svært feil.
En BRA FULL HD er dyr i dag, kanskje billigere til Høsten.
Men pr. idag ville jeg nok valgt en Samsung LE-40M91, altså en LCD.
Dette er en svært bra LCD modell med LED belyst panel framfor lysrør. Ellers har denne TV'n svært gode spesifikasjoner. Og denne støtter fullt ut 720 progressive, siden oppløsningen er på 1366 x 768. Og prisen ligger på kr 23 495,- hos OK Elektriske "http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=393&view=price"
Jeg ville ikke kjøpt denne Samsung LE-40F71B da den har fått en del pepper.
Er du ikke så nøye på utseende og design kan du jo gå for Sony KDL-40W2000. Den er FULL HD og prisen ligger på 19995,- hos Sonido.no
Med tanke på avstanden din ville jeg valgt 40-42", men ville ikke gått for plasma i ditt tilfelle.
Mitt beste råd er, kjøp Samsung LE-40M91.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube