Logo

Striper i bilde på LCD tv'en

Skriv et svar
16.01.2006 09.26.09 #1 av 7
Postet av: RoadB
Har kjøpt med LCD tv, men nå så får jeg noen forstyrrende striper på skrå over skjermen. Bilde kan være helt fint, og plutselig så kommer disse stripene. Noen ganger er dem svake og andre ganger er dem mye sterkere.

Er det tv'en min som det kan være noe feil på?

Eller er det forstyrrelser fra andre ting. Har prøvd å skru av forskjellige ting uten at jeg har sett at det har blitt bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 14.55.45 #2 av 7
Postet av: arntos
Hva slags TV?

Hva slags signal og inngang får du disse stripene på?
16.01.2006 16.01.21 #3 av 7
Postet av: Springo140
Hei,

Du nevner at dette kommer og går. Skjer det hver kveld du ser på tv, ved gitte intervaller, bor du i enebolig eller borettslag, skjedde det den første tiden (uka) du hadde tv'n.

Som du sikkert skjønner av hvor jeg vil hen, så kan det være både utenforstående elementer (signalforstyrrelser, svingninger i spenning - strøm, naboer's elektriske duppedingser, etc.) eller et problem med tv'n din.

Ta gjerne et bilde av skjermen og legg det inn her som vedlegg slik at vi kan være med på å tolke det.

Mange kompetente folk her inne, så prøv oss ut før du sender den på lang service hos leverandør.

Lykke til :!:
Springo140
16.01.2006 21.58.05 #4 av 7
Postet av: RoadB
Tv'en er en samsung LE32R41B

Jeg har koblet anntene ledning fra uttaket i veggen til videoen og så til tv'en. Det går også en scart kabel fra videoen til tv'en, og en scart kabel fra DVD spilleren til tv'en.

Stripene er der uansett hva jeg har på. De er der når videon er i standby, når videoen er på eller når dvd spilleren er på.

Skjer stort sett hver kveld, og jeg bor i en leilighet. Har hatt tv'en i ca 2 uker, men la ikke noe merke til disse stripene de føste dagene.

Har trådløst nettverk, har steng dette uten at det har blitt noe bedre.

Har lagt ved et bilde, ofte er det slik, men det hender at det er værre LCDTV.jpg LCDTV.jpg ( 100,3193359375 KB) Vist 572 ganger
16.01.2006 22.26.34 #5 av 7
Postet av: Anonymous
Hadde faktisk et lignende problem med en 37" LCD tv jeg hadde fra Philips. Det var forstyrrelser fra DVD spilleren via Scart. (En av de første Pioneer DVD spillerne) Tok laang tid før jeg fant ut hva det skyldtes. Har Analog kabel fra UPC, var ofte forstyrrelser i bildet fra dem også, men hovedproblemet var DVD spilleren. Lånte en nyere dvd spiller og problemet ble borte.

JR
18.01.2006 23.06.12 #6 av 7
Flott at du la ut et bilde og skrev en koblingsbeskrivelse. Siden det virker som om du kun får dette på tv'n når kabel ikke går direkte inn i TV'n, så virker det til at det er DVD'n din som er problemet (som beskrevet i forrige post).

Kjenner du noen andre som har DVD spiller, så lån denne og sjekk om det blir noen forandring.

Lykke til :!:
Springo140
18.01.2006 23.07.49 #7 av 7
:oops: Sorry, mente selvsagt videospilleren din.
Springo140
Skriv et svar