mhjo
Aktiv
E-post
--------------------------------------------------------------------------------
Noen som har lagt merke til gul-grønne skygger på konturene i bildet når det er raske bevegelser? Veldig synlig på svart-hvitt film (Sin-City) på min TH-PH9
Pioneer KRP-500ABG, Sony Str-Da2400ES, Sony BDP-S760, Tannoy høyttalere.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Ja du har fått deg det ja. Måtte sjekke selv, men kan ikke se noe her nei.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Max_Power
Aktiv
E-post
Alle plasma har det. Også boly sin, men det er ikke alle som ser det. Det er den grønne delen av punktet som er tregere til å slukke enn den røde og blå. På sort/hvit film er dette en plage
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Har ikke sette dette på min PV600 enda, men skal sjekke med Sin City.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"Max_Power" skrev:Alle plasma har det. Også boly sin, men det er ikke alle som ser det. Det er den grønne delen av punktet som er tregere til å slukke enn den røde og blå. På sort/hvit film er dette en plage
Boly har lcd tv og lcd pj
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Max_Power
Aktiv
E-post
Tro meg, det er der. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg så det selv på en PV60 jeg kjøpte for en liten periode. Trodde det var no galt med tv'n intil jeg så dette på samtlige plasmar jeg kikket på.
Svarte f... Jeg fant en tråd på et utenladsk forum hvor en type hadde lagt ut noen filmsnutter av xbox 360 spilling på en PV60. Der kom det VELDIG godt frem, men jeg finner ikke tråden igjen
Max_Power
Aktiv
E-post
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"mhjo" skrev:--------------------------------------------------------------------------------
Noen som har lagt merke til gul-grønne skygger på konturene i bildet når det er raske bevegelser? Veldig synlig på svart-hvitt film (Sin-City) på min TH-PH9
Noen spesielle scener fra Sin City du ser dette? Vil helst slippe å se gjennom hele filmen for å lete etter dette.
Max_Power
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:"mhjo" skrev:--------------------------------------------------------------------------------
Noen spesielle scener fra Sin City du ser dette? Vil helst slippe å se gjennom hele filmen for å lete etter dette.
Bare se på scener med høy kontrast. Det forekommer når lyse objekter beveger seg etterfulgt av sort (eller mørkt). Da vil bildet av det lyse objetet henge igjen som en grønn glow i neste bilde. Er øyet ditt raskt nok så er dette veldig lett å se. Hvis ikke er du heldig
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Sjekket med Sin City i går. Jeg så det også, men synes ikke det var så mye av det. Det var også i veldige korte glimt, så jeg opplevde det ikke som sjenerende.
Slik jeg har forstått det sliter alle plasmaer noe med dette. Skulle vært interessant om Pioneer er bedre på dette punktet.
Max_Power
Aktiv
E-post
Pioneer har dette de også (Har ikke sett 7. gen). Ja det er veldig korte glimt og jeg tror det synes mer jo høyere kontrast man kjører. Det synes også best på sort/hvit film ettersom det plutselig blir grønne glimt hvor det ellers ikke skal være "farge".
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Max_Power" skrev:Pioneer har dette de også (Har ikke sett 7. gen). Ja det er veldig korte glimt og jeg tror det synes mer jo høyere kontrast man kjører. Det synes også best på sort/hvit film ettersom det plutselig blir grønne glimt hvor det ellers ikke skal være "farge".
Er LCD helt blottet for dette?
Max_Power
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:"Max_Power" skrev:Pioneer har dette de også (Har ikke sett 7. gen). Ja det er veldig korte glimt og jeg tror det synes mer jo høyere kontrast man kjører. Det synes også best på sort/hvit film ettersom det plutselig blir grønne glimt hvor det ellers ikke skal være "farge".
Er LCD helt blottet for dette?
Jepp. Der er alle fargene i punktene like trege.
Max_Power
Aktiv
E-post