Logo

Rar høy lyd fra sub...

Skriv et svar
04.11.2010 19.29.55 #1 av 2
Postet av: chris
Hei.
har et problem med Jamo D7 sub.
Den har helt nytt bass element. Det er en aktiv sub.
Nå jeg gir den signal, som f.eks. å kjøre test tone fra receiveren min, så i tilegg til å lage den lav frekvens brummingen som den skal, så kommer det en utrolig lys høy tone, som ikke slutter hvis jeg drar ut av signal kabelen, men bare hvis jeg lsår av strømmen.
Lyden er veldig høy, visste ikke at en sub kunne lage så lys lyd en gang..

Men, fra bass elementet går det en kabel som er koplet til selve fosterker kortet til subben, dra jeg denne utav, så går den lyse lyden vekk, og det høres ut som subben lager de lydene den skal..
Men om det er bra at jeg har den ledningen frakoplet er jo et annet spørsmål.. jeg mener ikke pluss og minus ledningen som går til elementet, men en annen som er loddet på elementet, og består av 4 små kabler, rød,gul, oransje og grønn mener jeg.. den går liksom innpå en slags hvit boks som er fastmontert bak selve elementet, ligner på en liten føler eller noe sånt..

Noen som har en idee til hvorfor den lyden kommer, og hva den kabelen går til?

takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2010 14.30.30 #2 av 2
Postet av: MindWaste
Kjenner ikke til sub'en men ett kjapt googlesøk fant denne:
http://www.jamo.com/na-en/products/d-7-sub-tech-talk/

Kan det være MFB (Motional feedback) kretsen?


MFB (Motional feedback)

When a large woofer has been abruptly driven by a strong sonic impulse such as an explosion or a timpani, the woofer continues moving after the impulse stops.The MFB circuit compares the impulse to be reproduced with the actual movement of the woofer. If the woofer moves unnaturally in relation to the input signal, the MFB circuit corrects the error before it becomes audible. Furthermore, the MFB makes it possible to equalize the subwoofer to go deeper without losing any precision.The result is incredibly accurate, deep bass, full of punch and dynamics.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar