Ja, så fikk jeg meg en projektor. LG 110 har jeg vurdert en stund, og da prisen falt til under 15000,- var jeg ikke i tvil. Spent som en liten unge på julaften pakket jeg opp herligheten en gang i forrige uke. Rett ut av esken var den fin å se på. Den hvite farget er blank og skinnende. Jeg syns den ser lekker og flat ut(i disse flatskjerms tider). Vegg brakett fulgte med i esken for å feste PJ til veggen. Jeg trodde bordstativet fulgte med, men det gjorde det altså ikke, en strek i regningen da jeg hadde planer om å la den stå på et bord.
LG 110 har vertikal lense skift, men ikke horisontal. Men stående på et bord eller hylle er det en smal sak å flytte denne horisontalt fysisk. Men da fikk man tenke nytt. Jeg festet den til en hylleseksjon ved hjelp av en treplate som jeg skrudde fast vertikalt. Deretter festet jeg PJ’en til denne. Har ikke mulighet til å feste den til veggen. Når man fester veggbraketten, må man huske at linsen ikke er sentrert på midten men ca 14 cm til siden, så man tar høyde for dette ved sentrering mot lerret. En egen feste metall pinne skal skrus av fra vegg braketten for å festes på baksiden av prosjektoren (se bilde).
Det følger med VGA(D-sub) kabel for tilkobling PC, en egen VGA til komponent overgang og kompositt kabel i tillegg til strømkabelen. Det er fire innganger sentrert på undersiden av PJ. En VGA(15 pin D-sub), en supervideo, en kompositt + HDMI.
LG 110 kan vris på, ca 10° til høyre og venstre. Dette var ganske lett å gjøre. Praktisk viss vegg braketten ikke ligger helt vannrett. I tillegg kan man visstnok vri den 5° utover alle veier. Prøvde dette, men fikk ikke til. Tok ikke sjansen på å legge noe makt bak dette.
Fikk ikke prøvd noe særlig mer ut ennå, da jeg har hatt en del jobb å gjøre. I tillegg har jeg ikke fått lerretet ennå. Har dog slått den på for å se om den virker, og det gjør den. Med et blått dynetrekk(med blomster på) hengt over plasma tv + noe av bilde treffende på bakveggen ca 2 meter bak og noe mot et skap kunne jeg konstantere at dette så bra ut. Bilde ble kastet delvis opp i taket, men med lense skift flyttet jeg bilde ned til tv. Jeg har aldri hatt noen PJ, før, men dette var enkelt å styre. Menyen var uproblematisk å manøvrere i og med fokus og zoom på fjernkontrollen var det lett å stille bilde i ønsket størrelse. Har tittet i bruksanvisningen, som bl.a. er på svensk. Helt grei og enkel å forholde seg til. Lyden fra PJ er hørbar, men ikke spesielt sjenerende. Justerte til low lamp mode og lyden gikk litt ned. Med lyden på fra receiveren druknet dette i deg generelle lydbildet. Jeg syns den slo seg på svært raskt(under ett minutt). Fjernkontrollen er liten, samme farge som PJ og med et kledelig blått bakgrunnslys når du trykker på en knapp nedrest på kontroll panelet.
Når det gjelder bilde kvaliteten er det jo litt vanskelig å vurdere dette med den kvas’løsningen jeg hadde valgt(delvis mot vegg og dynetrekk over tv osv). Men det jeg kunne se så svært lovende ut. Ikke noe bildestøy. Gikk tett innpå bildet for å se etter rutenettet, men kunne knapt se noe til dette, dog med forbehold om førnevnte løsning ved mangel på lerret. Svart så svart ut. Gleder meg til lerretet kommer og jeg får prøvd skikkelig. Skal prøve å få tak i ett laken i dag og sett litt mer. Jeg klør virkelig etter å få testet ut. Virker som bildet er mye bedre enn min samsung Plasma skjerm. Har foreløpig koblet komponent fra Pioneer DVD brenner med Hardisk HD630. Vekslet litt mellom diverse tv kanaler.
Prosjektor1.JPG (
28,140625 KB) Vist 7301 ganger
Prosjektor2.JPG (
34,23046875 KB) Vist 7307 ganger
Prosjektor5.JPG (
46,8916015625 KB) Vist 7299 ganger
Prosjektor3.JPG (
42,3916015625 KB) Vist 7304 ganger
Prosjektor4.JPG (
21,287109375 KB) Vist 7298 ganger
Prosjektor6.JPG (
25,2763671875 KB) Vist 7301 ganger
Prosjektor7.JPG (
33,1953125 KB) Vist 7302 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.