Logo

Nå, trenger jeg blu-ray? enda...

Skriv et svar
23.06.2009 16.02.06 #1 av 3
Postet av: Penguinlakris
Heisann! Gutt på 17 år. Jeg har nå et mørkt, lite rom. Stående på dette rommet har jeg en noe aldrende 32-tommers flatskjerm fra sony - en 32s2010. Kostet vel rundt 13 tusen da den traff markedet i slutten av 2006, om jeg ikke husker helt feil.

Jeg har til nå bare hatt Xbox360 tilkoblet TVen, i tillegg til TV-sendinger selvfølgelig. Har brukt den som oppskalerende DVD-spiller, og jeg synes kvaliteten faktisk er veldig bra. Jeg vurderer derimot nå sterkt å gå til innkjøp av en Blu-rayspiller, men, vel, jeg må være realistisk. Hvor mye vil det være å hente på kvaliteten ved å oppgradere fra oppskalert DVD til blu-ray på en HD-ready flatskjerm som snart begynner på sitt tredje leveår?

Har sett litt på denne spilleren: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... EOV.I03xiL

Altså gidder jeg ikke bruke mer enn 2000, kanskje 2500 på en blu-rayspiller akkurat nå. Hvor god er denne LGen? Hvordan er den på avspilling av DVD?

Takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.06.2009 21.39.18 #2 av 3
Postet av: Jorn.Finnerud
Hei og velkommen til forumet. Den spilleren fra LG er faktisk meget god og et meget godt kjøp til den prisen.Den har det du trenger og gir deg i tilegg tilgang til YouTube. Den støtter også MKV-filer noe ikke spillere gjør. du vil nok se en helt grei kvalitetsøkning selv på den skjermen du har, selv om den ikke er full HD. Tipper uansett at du kommer til å bytte til en ny skjerm innen ikke alt for lang tid;)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2009 09.02.29 #3 av 3
Postet av: Penguinlakris
Vet du hva, det tipper faktisk jeg også :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar