RogerN1980
Aktiv
E-post
Kjøpte en Samsung LE-40F71B hos hifiklubben på Lillehammer i slutten av desember og det var fargeflimmer på denne da jeg kjøpte den. Fargene flimret og blafret på alle innstillinger bortsett fra film oppsettet men da ble bildet veldig mørkt. Måtte da levere inn tv`n til service hos hifiklubben og de oppdaterte software på den. Men er fremdeles ikke fornøyd med bildet på den. Er fremdeles tegn til flimmer i bildet innimellom. Spesiellt når jeg ser på fotball og håndball på tv. Noe som er meget irriterende og slitsomt for øynene. Noen ganger lyser klærne til folk opp på tv`n når det er striper på klærne eller flere farger. Samme skjer med håret også. Er også samme tegn når jeg ser dvd også, er ikke så flott med trær som blinker og lyser når det ikke er jul!! Prøvd og justere kontrast og farger men det blir ikke bra. Prata med service avdelingen til hifiklubben lillehammer og de mente det ikke var noe feil med tv`n og at jeg kanskje satt for nære tv`n... Sitter 4m unna tv og det er vel ikke for nære??? Selv om man sitter for nære skal det vel ikke flimre og klær og håret til folk skal vel ikke lyse opp av den grunn!! Ikke på en tv til nesten 25tusen!! Noen som har peil på dette eller vært borti noe lignende?
WebKnight
Aktiv
E-post
Her er det nok masse du kan forbedre ved å endre innstillingene. Har selv ikke kjøpt denne tv'en... ennå, men regner med det blir kjøp iløpet av kort tid. Du bør ta en titt på denne tråden:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=403913&page=227
Er en tråd på godt over 200 sider, og der finnes bøttevis av tips til hva man kan gjøre for å forbedre bildet.
RogerN1980
Aktiv
E-post
"WebKnight" skrev:Her er det nok masse du kan forbedre ved å endre innstillingene. Har selv ikke kjøpt denne tv'en... ennå, men regner med det blir kjøp iløpet av kort tid. Du bør ta en titt på denne tråden:http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=403913&page=227
Er en tråd på godt over 200 sider, og der finnes bøttevis av tips til hva man kan gjøre for å forbedre bildet.
Tenkte å kjøpe en kalibrerings dvd for å se hvordan det blir da. Ihvertfall veldig irriterende med blinkende, lysende farger på tv`n! Virker som den sliter når bildet skifter kjapt også....
Blueflame
Aktiv
E-post
Med andre ord, du vil ikke anbefale denne TV'n ??
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube