Logo

Min første flat TV - modellforvirring

Skriv et svar
07.03.2007 08.46.12 #1 av 8
Postet av: Silver99
Hei,
Jeg står foran mitt første kjøp av flat TV. Avstanden til sofaen er ca 5m, har derfor bestemt meg for en 50', det blir derfor en plasmaskjerm, som hovedsaklig benyttes til DVD filmer og vanlig TV via digital parabol.

Prisklassen er inntil 25', har sett på LG 50PC1R, Samsung PS-50C7H, og noen Panasonic modeller. Jeg synes det er vanskelig og vite hvilke modeller som er "gamle" og hvilke som er nye. Ta f.eks Panasonic, jeg finner modellene TH-50PV60, TH-50PV600, TH-50PV60E og TH-50PV60EH.
Hvilken av disse bør jeg evt. kjøpe for og få den nyeste/beste modellen, dersom jeg bestemmer meg for Panasonic?

Jeg har fått med meg at det snart kommer nye Panasonic modeller. Noen som vet prisen på en ny 50' ? Betyr det at mars er en "dårlig" måned og handle disse modellene, er det smart da de "gamle" modellene nå er mye rimligere enn de var for noen måneder siden?

Takknemlig for hjelp.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2007 10.37.15 #2 av 8
Postet av: orso
Forskjellen på PV600 og PV60 er at PV600 har et annet design, bedre høyttalere, minnekortinngang (SD) og multiwindow. Bildekvaliteten er identisk. Bokstaver bak skal du ikke bry deg om, det er ofte betegnelse på europeisk modell.
Vil anbefale deg å vente på Panasonic sine modeller eller kjøpe Pioneer PDP-507XA. Det er de beste plasma merkene.
Prisen for erstatteren til Panasonic 50PV60 vil nok ligge mellom 20-25k.
Pioneer PDP-507XA ble nylig solgt ned mot 25k hos Siba, så det er mulig den er på vei ned i pris.
http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q ... 42;c:36382
07.03.2007 13.12.20 #3 av 8
Postet av: AndreWerdenskrieg
På fem meters avstand bør du absolutt ha en 50".
Helt enig med Bomholt: vent på neste modell som kommer snart. De nye modellene fra Panasonic vil være heltsvarte, noe som tiltaler flere enn den sølv-finishen de har hatt.
Ellers er også Pioneer å foretrekke, slik Bomholt sier. Jeg har sjekket mange TV'er og absolutt ingen kan måle seg med hverken Panasonic eller Pioneer.
PV60E er betegnelsen for at dette er en europeisk modell, EH står for europeisk m/H-fot, mener jeg å huske. TV'en er den samme. Forutenom de forskjellene Bomholt nevner angående PV60/PV600 kan jeg også nevne at PV600 en liten subwoofer gjemt på baksiden.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
08.03.2007 00.42.09 #4 av 8
Postet av: liam
PV600 har mindre glass enn pv60. Det er positivt.
Jeg hadde valgt PV600 før 50PC1R.
Hvis ikke budsjettet når 507XA så er PV6000 det beste valget hvis du ikke vil vente til de nye modellene.
09.03.2007 12.46.32 #5 av 8
Postet av: orso
Nå er den nye Panasonicen lagt ut for salg:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=333264
11.03.2007 15.38.04 #6 av 8
Postet av: liam
Men,

Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. 20 stk 2007-05-01 (Ikke på lager. Ubekreftet)
12.03.2007 00.56.14 #7 av 8
Postet av: Heidi
hold deg langt unna LG, jeg kjøpte en for litt under to år siden for 29 tusen.. den er nå ødelagt og de klager på alt ang reperasjon og vil ha meg til å betale.. det tok 3 uker og idet hele tatt få dem til å hente tven hos meg for reperasjon.. jeg har aldri møtt dårligere service enn hos infocare som har servicen for LG tver.. jeg kommer til å lage et helvete for dem.,.. men vil advare alle mot å gå i den fellen jeg gjorde da jeg kjøpte en LG tv..
var i utgangspunktet veldig fornøyd med selve tven til den ble ødelagt og jeg møtte virkelighetehn via deres service :cry:
12.03.2007 11.00.54 #8 av 8
Postet av: asvaberg
Heidi, det blir litt unyansert.
Jeg har hatt en helt motsatt erfaring med Infocare - en PC som tok kvelden.

Men i ditt tilfelle så MÅ du kontakte dem og be dem DOKUMENTERE at den røde stripen er innbrenning. Spør dem rett ut:
hvilket TV program eller hvilken DVD film har jeg sett på i ukesvis som har denne stripen i sine sendinger som "fast innslag"

Dette kan de selvfølgelig ikke dokumentere og du KREVER da at saken går som garanti. Koble gjerne inn LG i Norge også - de har outsorcet service til Infocare, men de får jammen meg svare for seg.
LG 42PC1RR/Yamaha RX-V659-CDX-497/Oppo DV-970HD/Dynavoice M-65/Proson 12'' sub/B&O RL60/TaraLabs Helix 8/Belkin SurgeMaster/Avant Pro Optisk kabel/Avant Pro RCA-RCA Subkabel+RCA-RCAx2/Philips Stereolydkabel SWA3523/Plasma Window DVD PlasmAquarium
Skriv et svar