Oddemann
Aktiv
E-post
Hei
Har harvet en del penger, og ønsker å kjøpe en hjemmekinoforsterker til ca 40000. Noe forslag til hva jeg skal kjøpe
På forhånd takk
Oddemann
Aktiv
E-post
"kjelle" skrev:http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hjemmekino/forsterkere/detail/DENON_AVCA11XV_Hjemmekinoforsterker.htm?id=6544
denne har allt!!!
har sett på den, er den ok?
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Hvis du har 40000 til hjemmekinoforsterker hvorfor ikke vurdere denne?
http://www.elgiganten.no/commerce/produ ... A-AX10Ai-S
Den skal ha en himmelsk romkoreksjon og er vurdert som bedre enn Denon AVC-A1XV sin toppmodell i forhold til pris og ytelser.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Atle Torp
Skribent i magasinet Hjemmekino
E-post
Nettside
Gå for en god surroundprosessor og separate effekttrinn. Fungerer bedre enn en integrert enhet. Dette vil sannsynligvis fungere bedre i stereo også.
Fordeler:
- Enklere å bytte ut enkeltkomponenter senere
- Lydmessig fordel med å flytte ut "støyende" trafoer av prosessoren
- Større feel good følelse
Ulemper:
- tja.....
Schumacher
Aktiv
E-post
Denon AVC A1 XV er god,men ikke best i den prisklassen.Det er nemlig den jeg har stående i racket,en Pioneer VSA AX 10 AI-S.Dette er og har vært Lyd&Bilde sin referansemultikanalforsterker en god stund nå.Og forble det ETTER Denon AVC A1 XV ble testet...!!!!
Det eneste Denon sin var bedre på var krefter til bass i nedre frekvensområde,men alle har vel en sub av god kvalitet som tar seg av signaler under 80-60-40 hZ...????
Når det gjelder romkorreksjon så kan ikke Denonforsterkeren matche Pioneer til tærne engang for sweetspotkorreksjon.
Denon sitt Audyssey-system kan korrigere for å få tilnærmet lik lydkvalitet i 8 posisjoner sies det,dette ble regelrett avkreftet av Lyd&Bilde-testen og det sier seg selv at når lyden skal være bra over ett så stort område så går det på bekostning av lyden i ett mindre område.
Pioneeren setter opp ett helt fantastisk bredt og detaljert lydbilde med ekstrem holografi og med signaloverføring via I-link så er det helt utrolig hva den kan gjøre,ikke bare på film,men også på musikk....
Jeg kjører min i ett 7.1 oppsett bestående av Dynaudio Cuntour 3.4 i front,Contour S Center og Audience 52 SE til surround og back supplert med 2 stk Dynaudio SUB 500.....Forholdsvis grei lydkvalitet i alle formater til alle anledninger for en si.
Hørte Denon AVC A1 XV i samspill med Denon DVD A1 XV på demorom på Hifi-Klubben i Trondheim og der ble jeg definitivt overbevist om at jeg gjorde rett i å gå for Pioneeren.Den ble kjørt med Dali Helicon rund baut.Denon DVD-spilleren var knallbra,men ampen var altformye Cerwin Vega.Høyt,men grautete og lute oppløst.
Morten på Norsk Audio Teknikk hvor jeg handler Dynaudio har prøvd alle Hi-end surroundforsterkere og han som er en hva jeg vil kalle konservativ 2 kanals Hi-ender fortalte meg at Pioneer VSA AX10 AI-S er det eneste surround produkt som kunne fått innpass i hans stue med tanke på ytelse.....Rimelig gode skussmål skulle en tro....
Skal du legge såpass med penger i en surround amp så vil en jo ha det beste......Gå for en Pioneer VSA AX 10 AI-S.........
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
mener det er unødvendig å svi av 40 k på en receiver når du kan få den denonen får 25k
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Jeg er helt enig med akto. Nå man skal bruke så mye penger bør man gå for seperate komponenter. Hva med en kombinasjon av Rotel. De har jo en glimrende surroundprosessor.
Schumacher
Aktiv
E-post
Kjelle......
Hvis man spiller Denon sin nest beste mot Pioneer VSA AX 10 AI-S og Denon AVC A1 XV for den saks skyld så mener hverfall jeg at prisforskjellen lar seg lett forsvare.
Bor du nære til så kan du ta deg en tur så kan du jo f.eks få høre Dark side of the Moon med Pink Floyd på multikanals SACD via I-link....
Surround pre og effekt sett i moderate prisklasser har svært sjelden romkorreksjon,som jeg mener man ikke kan overdrive nødvendigheten av.
Til stereo musikk så kan man få mye kraft og dynamikk derimot.
larax
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Gå for en separat løsning. Watten reciverene skryter av
stemmer ikke med realiteten i det hele tatt.
Seperat prosessor og flere effektrinn blir mye grommere og orker mer,
spiller penere og har mer krefter.
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
det er det jeg mener.at denonen til 25k er stort sett lik den til 50k.bortsett fra kraft.å viss du ikke har store å tungdrevne høyttalere da så ser jeg ikke vitsen...selv om du har budsjett på 40k så er d jo ikke TVANG å bruke allt
Schumacher
Aktiv
E-post
Nå er min amp oppgitt til 7X170 watt.
Høytalerene mine er heller tungdrevet enn lettdrevet.Contourene og Audiencene går i 4 ohm og har en følsomhet på 87 dB med 1 watt inn pr meter.
Når alle mine høytalere settes i LARGE-modus,dvs at høytalerne får alle frekvenser,så leverer ampen pulver nok til å drive samtilige basser slik at elementene slår som stempler i en V8 og samtidig spiller krystallklart til ett volum som når smertegrensa rimelig kjapt.......
En surround amp til 40 laken har garantert strømreserver nok til å rettferdiggjøre prisen,hvertfall har min det...
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
pioneeren din er helt sikkert en fantastisk receiver.ikke forstå meg feil.men det jeg mener er at viss man ikke har de mest tungdrevene høyttalerene.så greier man seg lenge med det denonen leverer.
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"Oddemann" skrev:Hei
Har harvet en del penger, og ønsker å kjøpe en hjemmekinoforsterker til ca 40000. Noe forslag til hva jeg skal kjøpe
På forhånd takk
Jeg lurer nå på hva slags høyttalere du skal drive med denne receiveren jeg da? Er det noe spesiell funksjonalitet du er ute etter, eller er det kraft som er poenget?
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Schumacher
Aktiv
E-post
Tja,hvis man er ute etter THX Ultra2 godkjente lydmuligheter og Hi-end lydkvalitet i Stereo før CD spilling.......
Det er vel grei nok funksjonalitet å lete etter...?!?!?