Videospilleren er kaputt og jeg ønsker meg dvd-brenner med harddisk.
Jeg har lett og har bl.a. funnet følgede modeller:
Philips HDRW720 med 80 GB harddisk og DVD+R / DVD+RW (ca kr. 6000)
Pioneer DVR-520H-S med 80 GB harddisk og DVD-R / DVD-RW (ca kr. 7000)
Pioneer DVR-720H-S med 160 GB harddisk og DVD-R / DVD-RW (ca kr. 9000)
JVC DR-MH20SE med 80 GB harddisk og DVD-R / DVD-RW og DVD-RAM (ca 8000)
samt den samme med 160 GB harddisk til ca kr. 10000).
Panasonic har en interessant modell - DMR-E95H med 160 GB harddisk som har det meste, men hvor prisen i Norge er vel høy (13-14000).
Men i Tyskland koster den fra Euro 700 - 799, dvs. bare halvparten.
Forøvrig har Panasonic også modellene DMR-E85H (80 GB), DMR-E100H (80 GB) og DMR-E400H (400 GB). Den siste er rykende ny og meget kostbar.
Jeg har forsøkt å sammenligne spesifikasjonene, men det er nærmest håpløst å finne samme benevnelse i de tekniske detaljer - så det gir jeg opp, men håper på hjelp her.
Jeg har også lest div. anbefalinger, men føler at modellene er så nye at dette er ganske subjektivt foreløpig.
Jeg håper imidlertid på svar fra noen som har prøvd en av modellene eller som er kommet lengre i vurderingen/valget enn meg.
Foreløpig heller jeg til Panasonic DMR-E95H men den mangler visst slot for SD-kort noe som ikke betyr så mye for meg da jeg behandler digitalbildene på PC-en like greit.
Jeg har vært i kontakt med Panasonic Norge og har fått opplyst at den harddisk-brenneren jeg er interessert i, DMR-E95H - i Norge selges med modellspesifikasjon DMR-E95HEG, som er den samme som selges i Tyskland.
Det vil være full garanti også i Norge såfremt en har fått stemplet garantikortet av detaljist i Tyskland.
Listeprisen i Norge er nå 10000 mens den var 13500 for kort tid siden (modellen kom til Norge i august i år). I Tyskland er nå laveste pris 698 Euro, dvs. godt under NOK 6000 som er frigrensen for reisegods, så det er fortsatt mye å spare på å handle i Tyskland - selv om MVA på 24 % kommer i tillegg.
Er det noen som har erfaringer med å handle i Tyskland (butikk eller internet) ? Er det mulig å få refundert Tysk MVA osv.
Ønsker selvsagt også info/erfaringer om brennere med harddisk av alle typer !
På forhånd takk.
xlarge