Logo

Innbrenningsproblemet på tv2 hjelper deg

Skriv et svar
07.09.2006 19.14.08 #1 av 7
Postet av: Amadesus
Så med interesse på tv2 programmet tv2 hjelper deg i kveld, der innbrenningsproblemet ble tatt opp. Der var det en person som hadde fått brent inn TVNorge logoen etter ca. 6 ukers bruk tror jeg det var. Han hadde en Hitachi tv som han hadde kjøpt for ca. 37000 hos Elprice i Bergen. Han hevdet selv at han bare hadde brukt tv'n helt vanlig til tv titting på kveldstid etter jobb og i tillegg satt ned kontrast og fargenivå som anbefalt i bruksanvisningen. Men utrolig nok klarte Hitachi og Elprice og avslå reklamasjonen med forklaring i brukerfeil. Utrolig nok klarte også adm. dir i Elprice i Norge og hevde at for å få en slik innbrenning på plasma tv så måtte brukeren ha sett på TVNorge sammenhengende i tre-fire døgn, dette høres det jo meget sannsynlig ut at brukeren har gjort når han i tillegg var i full jobb.
TV2 sa ta kunden har anket saken til videre behandling i rettsapparatet. Håper de offentligjør resultatet senere, blir spennende å se hva som blir resultatet.

Var også en fra forbrukerrådet som uttalte seg og sa at det var selger som måtte bevise at feilen var gjort hos kunden og ikke skyldtes produktet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 19.44.09 #2 av 7
Postet av: boly
Så vi er ikke helt ferdig med innbrenning....

Glad jeg kjøpte LCD i sin tid gitt :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 20.47.58 #3 av 7
Postet av: Rune
Noen som vet hvilken Hitachi modell det var snakk om?

Når jeg jobbet som selger var det ikke mye klager på dette, men de gangene jeg husker var det snakk om Philips plasma med Alis panel. Disse er produsert av Hitachi, så godt mulig at disse panelene er mer følsomme.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 21.30.51 #4 av 7
Postet av: Amadesus
tror det var en hitachi 42PD8600
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 21.51.23 #5 av 7
Postet av: Toralfsen
Jeg har i alle fall glemt tven påslått en hel helg. Det blir fort mange timer. Det går ann å gjøre selv med fast jobb....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2006 09.11.55 #6 av 7
Postet av: arntos
Off topic, men kjøp panasonic. Ikke noe poblem what so ever.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2006 12.48.49 #7 av 7
Postet av: orso
Utifra det jeg leser om saken, kan det virke som han ikke har senket kontrasten før etter innbrenningen oppstå. Så årsaken kan være at han har brukt høy kontrast, men det blir mest spekulajon fra min side.
Det dumme er at plasmaene ofte kommer med fabrikkinnstillinger med høye kontrast -og lysstyrke verdier.
Tenkte jeg skulle lage en avstemning om innbrenningsproblemer med plasma. For å se om jeg får det til. Kunne være greit om den skilte mellom midlertidig innbrenning og permanent innbrenning, og hvilke merker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar