Logo

Hjelp til valg av receiver og høytalere + sub

Skriv et svar
17.12.2009 15.00.23 #1 av 9
Postet av: Concour
Hei.

Jeg har i dag en Sony KDL40W3000 full HD LCD tv, Sony PS3, Altibox fiberløsning (tv og nett) (samt en Wii som brukes av og til). Jeg spiller av lyden på tv høytalerne men ønsker nå å oppgradere til bedre lyd. Jeg ser for meg en surroundreceiver (sony/Pioneer?) hvor jeg kan koble både PS3 og altibox\'en til via HDMI kabel for lyd og bilde. Ønsker bare en HDMI fra tv til receiver (istedet for 3-4 slik det er i dag) Jeg tenker i første omgang på å få tak i 2 fronthøytalere og en sub i tillegg til receiver, men ønsker å ha mulighet til å oppgradere senere. Ser for meg å bruke 4000-8000 kr på receiver, høytalere og sub (har 2 små barn, så det er ikke rare lyden jeg har anledning til å frese på med). Jeg har ikke all verdens peiling på slike løsninger. Jeg vet det antakelig ligger en \"skog\" av de samme spørsmålene ute, men finner liksom ikke helt svaret allikevel. Kan noen anbefale en god receiver og evt. høytalere + sub som kan passe til mitt bruk?? Alle forslag mottas med takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2009 09.35.13 #2 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Det beste kjøpet innen receivere nå om dagen er nok en Onkyo TX-SR607. Denne får du for 3.990. Den har nok tilkoblinger og er fremtidsrettet.
Angående høyttalere, så har de mange gode tilbud på surround.no sine sider. Blandt annet med nevnte receiver og høyttalere. De har også gode pakketilbud med Yamahareceiver. Henter du selv på Skedsmokorset, så sparer du nærmere tusen kroner i frakt.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2009 11.57.46 #3 av 9
Postet av: Concour
Hei,

takk for tipset!
Skal sjekke ut den siden.
Er det et poeng å standardisere på en type leverandør (feks Sony) eller spiller dette ingen rolle ved valg av receiver mhp brukervennlighet mellom ulike komponenter? Tenker på Onkyo vs Sony...

Mvh,
Eirik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2009 18.19.50 #4 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Sånn praktisk sett så kan det vel være en ide, men da går man gjerne glipp av en del gode pakkeløsninger
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2009 14.38.10 #5 av 9
Postet av: Jerome
"Concour" skrev:Hei,

takk for tipset!
Skal sjekke ut den siden.
Er det et poeng å standardisere på en type leverandør (feks Sony) eller spiller dette ingen rolle ved valg av receiver mhp brukervennlighet mellom ulike komponenter? Tenker på Onkyo vs Sony...

Mvh,
Eirik


Personlig tror jeg ikke at det er en god ide å kjøpe alt fra en leverandør. Hvis du ikke kjøper en alt-i-et pakke eller er veldig opptatt av design så skjer det aldri at en leverandør selger alle de beste komponentene og høyttaler. Se på hva du ønsker (eller som har blitt testet og kåret som best-i-test) og ikke tenkt på hvem som lager det.

Som Jorn skrev så har Surround.no mye bra for lite penger. Har du sett på noe spesielt?
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2009 15.50.25 #6 av 9
Postet av: knuteinarbekkevold
Pioneer vsx-919AH. 7x120w
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2009 10.49.25 #7 av 9
Postet av: teebee
eneste fordelen med å kjøpe ett merke på det elektroniske er at man mest sannsynlig får samme design og kan bruke en fjernkontroll. når det gjelder høyttalere så er det vel kun design og muligens lydbildet som man tjener på.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2009 11.35.49 #8 av 9
Postet av: Torja
Sjekk her
http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... 0-receiver
http://www.lydogbilde.no/hd-surround-ti ... tid4621111
http://www.eisa.eu/awards/audioht
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2009 13.14.08 #9 av 9
Postet av: Concour
Takk for bra råd! Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på en receiver fra Sony, men har nå begynt komme på andre tanker. Ser blant annet at både Onkyo'n og Denon har flust av HDMI tilkoblinger som er er fordel med tanke på evt. utvidelser senere. Som Torja skriver har jeg også registrert at bla. Elkjøp brukbare tilbud på receivere. I mitt tilfelle er det kanskje greit å kjøpe høytalerpakke sammen med receiveren, slik at jeg vet at dette er en kompatibelt god løsning. Blir antakelig å vente til januarsalget starter - regner med det dukker opp noen gode tilbud da. Inntil da... God jul!! :biggrin:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar