Logo

HASTER! LCD-kjøp!

Skriv et svar
10.02.2006 14.05.06 #1 av 9
Postet av: Johnny Denon
Puh! Har endelig fått pælma ut min 28" Philips tv og skal nå gå til innkjøp av en 32" LCD tv. Jeg sliter noe sinnsykt med å bestemme meg, men har nå kommet fram til 2 alternativer: SAMSUNG LE-32M61B og PHILIPS 32PF9967D/10.

Disse tv´ene er veldig like slik jeg ser det, men hvilken synes dere jeg skal satse på? Tv´en må være i hus innen lørdag![/b]
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2006 15.53.35 #2 av 9
Postet av: Bromlebassen
Et veldig godt spørsmål egentlig. På papiret ser jo Phillipsen hakket bedre ut med 600 i stedet for 500 på lysstyrke, og kontrastforhold med 6000:1 mot 5000:1 på Samsungen. Dessuten har Phillipsen raskere responstid, og det kommer godt med dersom du skal se på filmer. På den annen side har jo den 40 tommer Samsungen i samme klasse som den 32 tommeren du tenker på vunnet EISA prisen for fjordårets beste TV. Tror det beste ville vært om du fikk se TVene ved siden av hverandre, og så forskjellene personlig. Det er egentlig den eneste måten å bestemme seg på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2006 16.20.41 #3 av 9
Postet av: Johnny Denon
Dette er en tv jeg tenker å bruke på et soverom. Der er det jo ikke så "lyst" som i stua ved tv-titting og filmvisning. Som det riktig blir påpekt av Brumlebassen er lysstyrken bedre på Phillipsen, men gjør det at sort blir mer grått enn om lysstyrken er lavere?

Har vært å sett på disse tv´ene hver for seg og man blir jo ikke akkurat imponert der og da, men litt tveaking på innstillingen må jo til uansett...

Ser nå at Samsung´en er nede i 16550,- hos Hi-Fi Klubben...
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 11.19.45 #4 av 9
Postet av: Bromlebassen
Jeg er faktisk ikke sikker på det med svart grått du sier, men jeg ville tro at ikke dette skjer på grunn av lysstyrken på TVen dersom du har et godt kontrastforhold, og det er det jo forsåvidt på begge TVene. Om du skal ha den på soverommet og bare bruke den vil vanlig TV titting ville jeg egentlig ha bare godt for den billigste. Samsungen er uten tvil en god tv, og folk er kjempefornøyd med M61 Tvene. Så at de fikk inn ny forsyning i begynnelsen av denne uken på 40 tommeren på komplett. Det var 46 på tirsdag, og nå er det 3 igjen. Det er tydelig at folk liker den i alle fall.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 13.17.06 #5 av 9
Postet av: Ken
61B er helt klart en bra skjerm, men sjekk også ut Sony KLV-S32 før du handler. Et par stykker jeg kjenner har denne og er godt fornøyd for soveroms bruk. Det er jo trots alt endel å spare på Sony, men bildekvaliteten er helt klart bedre på Samsung'en når du sammenligner med 61B.

Jeg ser at Samsung og Sony er likt priset på 61B og KLV-V40 og her er nok forskjellene svært små. God pris/rabatt var i mitt tilfelle utslagsgivende. Jeg hadde helt sikkert blitt fornøyd med en Samsung også :)
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2006 08.21.36 #6 av 9
Postet av: meland1978
Kanskje litt sent? Ville gått for Samsung. Den har jeg selv og svært fornøyd. Det er jo Eisa vinneren og den har slått Philips i de fleste testene... Philipsen er ikke så god på pc bilde...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2006 19.26.05 #7 av 9
Postet av: Johnny Denon
Det ble Philipsen. Ringte rundt etter Samsung´en, men da leveringstiden ikke hold dro jeg til NSE på Ryen å shoppa.

Da er jeg i gang med "soveroms-kalibrering":-)

Er det noen der ute som har/bruker tv´en til samme formål hører jeg gjerne fra dere om hva dere bruker av tilkoblet utstyr( dvd-spiller, pc o.l)

Er det mye å hente i sortnivå med DVI, HDMI?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 14.24.15 #8 av 9
Postet av: milleniam
Hva er normal pris på SAMSUNG LE-32M61B? Ser den koster i underkant av 15 000 på det billigste stedet. Er dette et godt kjøp? Siden denne er EISA vinner så burde den være ganske bra selv i 2006? Noen erfaringer eller inspill?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 20.16.11 #9 av 9
Postet av: Rune
Anbefalt utsalgspris ligger sikkert på rundt 20k

Teknisk sammenligning og oversikt over forhandlere finner du her:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=218,204
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar