Frank72
Aktiv
E-post
Har anskaffet nytt hjemmekinoanlegg;
JBL-pakke fra hificenter
H/K AVR 635
+svindyre ledninger
Skjønner ikke noe når jeg nå skal koble til ledningene til fronthøyttalerne. Har fått i Nordost flatline gold mk II, har koblet de til høyttalere, men skjønner ikke tilkoblingen til receiver.
Er det meningen at jeg skal ta ut en "splint" i midten av skruen, slik at "høyttaler-skoa" passer inn i skruen på receiver?
Håper på snarlig svar...
mvh
Frank
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Høyttalersko???? Mener du en plugg?
Så vidt jeg vet er det bare en plastikkgreie som enten kan vippes av eller bores hull i slik at du kan sette i bananplugger.
Var jeg deg ville jeg heller levert tilbake de svindyre kablene, kjøpt 4kvmm på Biltema (som du kan sette rett i skruterminalene) og heller bruke pengene du har til overs på noen kule DVD'er.
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Kim
Aktiv
E-post
Evt. gå for
Wyrewizard kablene, har de selv og de er mer enn gode nok.
Flatline er da ikke nødvendig før du får deg et par høyttalere til 15-20k, imo.
Og det er vanligvis bare en liten plastikkbit som er inne i terminalene som skal vippes ut, tviler på at du skal bore hull i noe - har ikke hørt at det har blitt gjort før (men dog kan jo ta feil).
Og det heter ikke høyttalersko, men enten
spadeeller
bananpluggsom jeg vet om.
Frank72
Aktiv
E-post
Takker, fant ut av det.
Nå ble det lyd i høyttalerne.
Det hadde nok vært fristende (hvis man tenker på det økonomiske) å brukt biltema sine kabler, men nå har jeg investert og da gidder jeg ikke bruke mer tid på det. Venter på bestillingsvare på sub-kabel, så det blir litt mye frem og tilbake i tilfelle.
Gleder meg til å få koblet opp hele sulamitten, slik at hjemmekinoen kan tas i bruk.
mvh
Frank