Logo

Grundig Vision 7. Beste kjøp eller elendig?

Skriv et svar
19.11.2008 09.08.11 #1 av 5
Postet av: EG3
Har lenge gått og fundert på dette med TVkjøp og medieløsning hjemme. Forrige uke ble i så måte et steg i riktig retning.
Et impulsivt bytte av ps2 til en xbox 360 Pro, og et enda mer impulsivt kjøp av en Grundig Vision 7 42" LCD. Sistnevnte fikk vi for 7000 på Electroworld, noe jeg er særdeles fornøyd med.

Spørsmålet som dukket opp da jeg kom hjem og fikk surfet litt var imidlertid, hvordan 2 ulike tester kan komme til et så forskjellig resultat? Teknofil tester rimelige flatskjermer og klager på en alt for dyr og middelmådig tv, men Lyd og Bilde skryter av kvalitet og pris i en test av et litt høyere sjikt av TVer. Kan noen forklare dette?

http://www.teknofil.no/wip4/review/test_grundig/d.epl?id=34069
http://www.lydogbilde.no/test-grundig-vision-7-42.79291.76o4050o68.lbt.html

Har teknofil testet en ødelagt TV, jamfør stripen som nevnes i artikkelen? Var den feil kalibrert? Er det ting jeg bør gjøre for å ha en "beste kjøp" TV mht. kalibrering og innstillinger?
Jeg har bare sett kjapt på skjermen i butikken og syns den så bra ut, uten å kunne si noe mer kvalifisert om det. Henter TVen i morgen og kan da gjøre meg et mer solid inntrykk.

Håper det er noen skarpe hoder som kan hjelpe meg litt på vei her...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 10.43.54 #2 av 5
Postet av: EG3
Etter litt søk både her og ellers på nett, finner jeg fint lite om Grundigs TVer. Har Grundig så liten andel av markedet? Vision 6 og 7 er knapt registrert utenom de 2 nevnte artiklene.

Kjenner at jeg gleder meg til henting i morgen, må kanskje høre om det er mulig å få den i dag... Det største problemet blir imidlertid at jeg blir nødt til å skaffe meg digital-tv, surroundlyd og en mediesenterløsning :-) Har man sagt A får man jammen si B-C-D og litt til....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 11.05.02 #3 av 5
Vell, jeg ville valgt en annen TV i denne prisklassen en Grundig Vison 7 da jeg syntes at bildet er relativt blasst, er ikke den beste på SD-signaler og sort og kontrastnivå kunne vært bedre. Hvordan to tester kan ha så ulike resutalt er litt merkelig ja, det kan komme ann på hvordan de har kalibrert tvèn, hvilke kilder de har brukt og personlige preforanser. Men det viktigste er at du er fornøyd og regner med at du kan levere den tilbake hvis du ikke blir det.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 11.55.55 #4 av 5
Postet av: EG3
Når jeg fikk den for 7000 var det vel en ok deal.. Normalpris ligger rett under 12 for øyeblikket. Har som sagt ikke fått testet den, men er veldig spent på hvem av anmelderne jeg er mest enig med. Er vel kanskje flere her inne som har testet denne?
Håper at TVen fungerer greit med SD signal, men forventer en del når 9HDkanaler kommer i hus...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 07.45.15 #5 av 5
Postet av: EG3
Ingen som har testet eller kjøpt denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar