Logo

Fronthøytalere til ca. 5-6000

Skriv et svar
04.01.2006 18.23.13 #1 av 2
Postet av: Stone-
Trenger litt hjelp til kjøp av frontsett til hjemmekino og til musikk (Rolig rock, rock og litt hip-hop). Har vært å forhørt meg litt rundt, og alle rakker ned på "de andre" butikkenes høytalere. Men det jeg har sett på selv, er Yamaha NS-777 fordi disse er skikkelig fine å se på (svart pianolakk). Disse skulle jeg også få til kompisspris hos en venn :P (ca. 5600kr)
Det jeg har blitt anbefalt av HiFi Centeret er System Audio SA1550. Jeg synes disse høytalerene er veldig små(!), men de spilte jo veldig greit da.
På HiFi Klubben virket det som at det var en mer kompetent selger, som anbefalte to høytalere. Enten B&W DM309 eller B&W DM602.5 S3. Slik som jeg forstår dette, er begge disse 2 veis høytalere, og jeg har en rar formening om at jeg vil ha 3 veis fordi dette vil nok gi en finere lyd (correct me if I'm wrong!). Er det noen som har peiling på dette, og som kan gi meg noen råd? Pris spiller egentlig ikke noen stor rolle på disse høytalerene. Jeg vil bare ha de beste. Eventuelt hvis det er noen andre som forslag til bedre høytalere i prisklassen, så kom med forslag!!

-Stone
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 20.42.37 #2 av 2
Postet av: Bidd@
"Stone-" skrev:...... og jeg har en rar formening om at jeg vil ha 3 veis fordi dette vil nok gi en finere lyd (correct me if I'm wrong!)......


Ikke nødvendigvis bedre lyd, hadde tilbake i tid 2 sett med Infinity ene 2-veis og andre 3-veis, helt klast best lyd (mine ører) i 2-veis :-)

Du kan også kikke/høre på Pathos Basic 401 og Klipsch F2, ligger vel i samme prisleia.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar