perbear
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg planlegger å kjøpe en av følgende:
AV forsterker
Surround prosessor (AV forforsterker)
HTPC
Jeg har lest masse skrøyd her i forumet av AV forsterkere med autokalibrering. De har målemikrofon og kjører et innebygget justeringsprogram for individuell nivå- og tonekontroll (equalizer) for hver av høyttalerene. Dette har jeg i utgangspunktet veldig lyst på!
Men jeg har en gammel AV forsterker med plenty futt (Denon AVC-3020) som mangler dekoder for Dolby digital. Derfor har jeg kjøpt et Creative Audigy 2NX kort som forer forsterkeren med linjesignal til sine 6 pre innganger.
Så til spørsmålet: Finnes det mulighet for å få til samme autokalibrering som finnes på f.eks. Denon 2805 og Yamaha RX-V650 på PC?
Hvis ikke, er det pga manglende DSP ressurser i lydkortet, eller er det mangel på SW til dette?
Granberg
Kunnskapsrik
E-post
Runel
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Romkorreksjon er helt klart og foretrekke! Kan ikke tenke meg at jeg skulle klart og kalibere bedre med dB måler+målebånd på mitt annlegg nå. Pioneer har jo lagt X ant millioner i kalibrerings systemet.
Er kjempe forskjell i lyden også i stereo med&uten kalibreringen
Spiller like bra med en god stereo forsterker til 11k med kalibrering uten er den ikke i nærheten
Det er store forskjeller på kalibreringene, hadde en RXV650 med enkel kalibrering som det var lett å slå med egen kalibrering med kun målebånd. På AX`n tar den også hensyn til etterklang i rommet dvs møbel plassering, personer o.l. denne greier jeg ikke å slå!
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.