Logo

Dårlig bilde frå DVD/Tuner

Skriv et svar
21.06.2007 14.06.11 #1 av 3
Postet av: seagullsnorge
har kjøpt denne: Tatung 37" HD LCD TV - V37MCGI, alle skryte av bildekvalitet.. Når jeg kopler til DVD spiller og satelitt tuner er det mye skygger spesielt på teksten. Bilde er bra frå PCèn og vanilg antenne. Nevne at dvdèn og tuneren er ca.5 år gamle. Bruker scart inngang. Tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2008 11.15.50 #2 av 3
Postet av: AV-Marius
Hei.
Her kan det være at du burde gjennomgå bilde innstillingene på tv'en.
Dette kan være symtomer på for høy konstranst og annet snacks. Forsøk å få fatt i en kalibrerings dvd. For grunnleggende instillinger vil jeg anbefale "Monster" sin DVD. Her vil du du havne på en 90% godt innstillt tv (ut av eske er tv apparatet absolutt ikke bra). Om ikke dette løser ditt sesifikke problem, så trenger tv'en uansett en liten tunig. Lykke til.
The Terminator - BNC Terminator
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2008 16.24.35 #3 av 3
Postet av: Zleepyme
Du må nok å stille litt på bildemenyen på dvd spilleren din. Hvis du bruker scart inn i tven bør du sette video out på RGB i menyen på dvd spilleren. Det samme på parabol/kabeltuneren. Hvis ikke er det mye støy sammen med bilde.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar