Logo

Dynavoice M85 v.s Yamaha NS777: noen som har hørt?

Skriv et svar
06.01.2008 11.13.53 #1 av 7
Postet av: Ken-Anders
Hei! Er på jakt etter nye høyttaler og lurer på om det er noen som har hørt M85 og NS 777 og har en mening om hvem som er best?Funker de godt som allround?Spiller alt fra Marillion til Iron Maiden.Takker for alle innspill!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 14.46.42 #2 av 7
Har desverre ikke noen erfaring på de du har nevnt her, men Dynavoice har blitt rost veldig i presse og utifra tilbakemeldinger jeg har hørt er det mange fornøyde brukere. Vet du sikkert hater dette svaret jeg kommer til å gi deg nå, hvis du øker prisklassen din med 2 tusen så kan du få feks Klipsch RF-52. Grunnen til at jeg anbefaler de er at dette er høytalere med meget god dynamikk og passer utmerket til din musikksmak samt de er en god hjemmekino høytaler. Her har du også mulighet å høre på de før du kjøper. Ikke meningen å førsøke å bryte din prisklasse, men tror du vil ha stor nytte av det.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 15.49.43 #3 av 7
Postet av: Ken-Anders
Takk for svar! Klipsch`ene ser jo meget bra ut men med et budsjett som er på grensen allerede så det blir det nok ikke dem i denne omgang.Er også litt opptatt av bass da mine gamle har en 10" i hver.Har også hørt mye om M85 men NS777(ingen som har hørt?) ser jo litt bedre ut!Har også sett litt på QLN 604 Mk II hos Ljudia men frykter at to 6,5" kevlarelement gir for lite bass i forhold til det jeg har i dag.Eller tar jeg helt feil?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 16.11.49 #4 av 7
Nå vet ikke jeg hva slag anlegg du har idag, men dette varierer fra høytaler til høytaler. Det kan godt hende at det er bedre bass på de nye da de kanskje er av bedre kvalitet. Det er også en vesentlig forskjell fra mye bass og bra bass, bassen skal være definert og ha trykk. Desutten er da en sub å foretrekke da den tar seg av de dypeste tonene og "punchet".
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 22.15.17 #5 av 7
Postet av: Zleepyme
NS777 Er en meget god og prisgunstig høyttaler. En venn som kjører NS777 i front. Det låter meget bra selv om han kanskje har litt for liten forsterker(RXV861) Høyttalerne er av god kvalitet og leverer bunn i massevis. :D Anbefales!
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 14.03.24 #6 av 7
Postet av: Ken-Anders
Må nok grubble litt til ser jeg.Mange som skryter av M85 men syns NS777 ser mye bedre ut.Så dette må jeg nok vurdere nøyere,men tusen takk for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2008 18.57.12 #7 av 7
Postet av: Even Sundgot
Hei, har sjøv Yamaha ns 777 og er meget fornøgd :D lyden er klar men også typisk yamaha litt lys, bassen er ikkje voldsomt her med meg men det kjem heilt an på rommet du har dei i. Elektronikken er viktig høytalerene funker greit med ein liten receiver men kommer seg betraktlig med effektforsterker :D Kjører sjølv Vincent sp-331 på dei og dette funker bra meir dynamik + eg får bi ampe. Siden d\rommet mitt ikkje er bra å ha annleg i så har eg bygd ein kopi av ein svs sb 12 og dette løfta bassen betraktelig abselut ein høytaler å satsepå :D Dei ser no også rå ut :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar