khbauge
Aktiv
E-post
Jeg har Pioneer plasma-tv (434HDE), skal kjøpe Pioneer DV-868AVi (for å få HDMI-utgang) og er på jakt etter AV-receiver og høyttalere.
De valgene jeg har her hvor jeg bor, er mellom Pioneer sin VSX-D912 med høyttalere og subwoofer, og Yamaha sin RX-V750 med Bose høyttalere og subwoofer.
What to do? Skal jeg fullføre stilen og velge Pioneer, eller skal jeg "blande" Pioneer med Yamaha og Bose? Kan noen av dere kyndige lyd/bildekjennere komme med gode råd i denne forbindelse?
Karl
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Kjøp deg en receiver med I-link så får du utnyttet den fordelen det gir. F.eks 2014. 912 er en utgått modell.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Kjør samme merke, det er " bærre lækkert"
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Jeg ville nok satset på Yamaha da denne har lip-sync justering som kan være en stor fordel med plasma apparater.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Typhoon7
E-post
Tror faktisk jeg ville gått for Yamaha jeg også, gitt at det er VSX-D912 og RX-V750 som er alternativene.
mariusm
Kunnskapsrik
E-post
er nok Yamaha som er det beste valget dersom det er kun desse det står mellom. Designet på Pioneeren er bedre da...
Mvh
Marius
Runel
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Hvis du vil ha samme merke i alt så må du opp på Pioneer AX5ai for å få lip sync
Den koster ca 13-14k. Har en selv og er meget fornøyd
DV868 vil i teorien skalere opp bilde til "HD"(1280*768) på PDP434 via HDMI inngangen.
Kombonen AX5ai og DV868 har fått meget gode tester/tilbake meldinger.
Har du andre høytaler alternativ enn Bose? Ville selv satt noe annet på forsterkerne
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
khbauge
Aktiv
E-post
Ja, jeg kan kjøpe Pioneer sine høyttalere også, men de likte jeg ikke designet på. Er svak for Bose sine små "dualcubes", jeg... Så hvis det ikke er så stor forskjell i kvalitet, har jeg egentlig mest lyst på de sistnevnte.
Når det gjelder forsterker, så er jeg redd jeg ikke vil få tak i AX5ai her i Qatar, så dermed er nok det utelukket.
Takker forøvrig ydmykt for svar på forespørselen min.
Typhoon7
E-post
Personlig ville jeg funnet noe annet en BOSE.
Men for all del, de vil jo være en stor oppgradering i forhold til lyden fra en normal TV.
Rent plasseringsmessig er de jo meget bra. Høy WAF.
Jeg vet ikke hvilke høytalere fra Pioneer du tenker på?
Men det viktigste er at du er fornøyd.
Liker du det du hører, er det ikke noe som er bedre.
Rolf André
Aktiv
E-post
Hvi du vil ha trøkk for pengene, bør du satse på Yamaha. Men hvis jeg hadde hatt Pioneer sin PDP-434- serie, ja da ville jeg ha valgt Pioneer. Ikke bare på grunn av merket, men nå har Pioneer- annlegget det"lille ekstra" i forhold til Yamaha-annlegget. Hvis du virkelig bryr deg og vil sette din lit til dette systemet,hvis ja, velg Pioneer.
Bruk øret!