Logo

Blu-ray spiller som primær cd spiller

Skriv et svar
16.12.2009 15.07.18 #1 av 8
Postet av: freAkDH
Hei,

Tenker at det er en del kloke hoder her som kan utstyr til lyd og bilde.

Derfor håper jeg å få en del innspill med følgende spørsmål:

Hva må en betale for en blu-ray spiller med analoge utganger (for 2 kanals stereoanlegg) som kan takle cd formatet like bra som en dedikert cd-spiller opp mot 10 tusen?

Jeg tenker hovedsakelig på Pioneer LX-91, men jeg har forstått det slik at denne spilleren er i ferd med å bli gammel i forhold til bildebehandling da Marvell Qdeo's nye andre generasjon brikke allerede er på markedet (BDP9500). Har dette mye å si?

Hvordan klarer LX-91 seg i forhold til liknende high - end spillere, henholdsvis Sony og Denon og kanskje Marantz? Her tenker jeg bildebehandling til blu-ray såvel som dvd oppskalering og cd avspilling.

Eller: En spiller til blu-ray og en spiller til cd. :?:

Takk på forhånd. :mrgreen: :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 15.14.08 #2 av 8
Postet av: Torja
En spiller til BD og en til CD vil klart gi deg mest for pengene. Ellers, hvis plass problemer er poenget og ikke nødvendigvis pris kommer både Denon og Marantz med intresange løsninger i 20K prisklassen om ikke lenge. De vil også takle SACD og DVD Audio.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 19.14.07 #3 av 8
Postet av: freAkDH
Er det noen andre som kunne tenke seg å komme med et innspill eller to?
En av grunnene til at jeg spør er at et konkurrerende blad beskriver cd kvaliteten til LX-91 på følgende måte:
".....Pioneer-spilleren nesten matcher lydkvaliteten til dobbelt så dyre cd-spillere".

Og det burde jo si sitt om en bdp som koster 20 tusen...Eller kan en ta feil?

Kan en eventuelt bytte Marvell Qdeo første generasjon brikke men andre generasjon på en spiller uten at en forringer hele systemet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 20.44.14 #4 av 8
Postet av: Jorn.Finnerud
Det er over hodet ikke noe galt med Qdeos første brikke. Man får fortsatt bedre bilder fra en BDP-LX91 enn man gjør fra en BDP9500. Dette fordi man på LX91 kan justere bildet noe man ikke kan på BDP9500. LX91 er også klart bedre på lyd fra de analoge utgangene. Det koster da også fire ganger mere. En annen meget fet spiller er Marantz UD8004. Den er på markedet og koster det samme som LX91. Den spiller alt.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 22.00.54 #5 av 8
Postet av: freAkDH
Hvordan ville en 5000ES være i forhold til de nevnte spillerne? Jeg har lest litt blandede mottakelser, men har ikke sett eller hørt den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 22.09.49 #6 av 8
Postet av: Jorn.Finnerud
5000ES er også en flott spiller og ikke minst godt bygget. Det er den spilleren man kan gjøre best kjøp på av high-end spillerne. Ser den er helt nede i 8900 kroner, noe som må regnes som et realt bargain.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2009 13.16.35 #7 av 8
Postet av: shg
Hei

Har selv Sony BDP5000ES og synes den er ypperlig. Den er helt stille ved avspilling av CD/BD/DVD, og synes også lyden som kommer ut er av høy kvalitet. Dog må jeg inrømme at jeg ikke er ekspert på lyd, og har ikke mange sammenligninger å referere til. Et minus at den IKKE spiller SACD/DVD-Audio, ellers takler den det meste av formater (BD lydformater).

Produkt info Hjemmekino.no
Link til review i What*HiFI (UK)

shg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2009 12.21.43 #8 av 8
Postet av: freAkDH
Takker igjen for svarene.

Uansett, bd teknologien virker til å gå fremover med en forrykende fart. Nye spillere kommer med flere/nye funksjoner. Det blir morro.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar