Logo

Blu-ray med støtte for divx

Skriv et svar
21.09.2008 21.18.34 #1 av 10
Postet av: haze
Hei!

Snuser litt på blu-ray spillere om dagen...

men, viktig at den støtter det meste, som divx... har sett litt på Samsung BD-P1500 Blu-ray spiller, men den støtter ikke divx ser det ut som... men den har fått bra i tester...

Noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 00.23.41 #2 av 10
Postet av: Torja
PS3 har støtte for DivX http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=144
i tillegg til bl.a. de nye Denon modellene http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=187,157
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 10.17.02 #3 av 10
Postet av: haze
Denon modellene blir alt for dyre.
Tenkte noe runt 3000,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 11.32.18 #4 av 10
Postet av: Torja
Det er dette jeg finner i databasen:
http://www.hjemmekino.no/database/players.aspx
Lykke til. :D
PS: det kommer stadig nye modeller mot Jul nå, så viss du kan vente.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 22.16.45 #5 av 10
Postet av: haze
Har snoket litt i den databasen ja... ;)

Men.. hva med Panasonic Blu Ray spiller DMP-BD30/50 ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2008 22.59.38 #6 av 10
Postet av: alphadec
"haze" skrev:Hei!

Snuser litt på blu-ray spillere om dagen...

men, viktig at den støtter det meste, som divx... har sett litt på Samsung BD-P1500 Blu-ray spiller, men den støtter ikke divx ser det ut som... men den har fått bra i tester...

Noen tips?


hmmmm du skal kjøpe deg en BD spiller som skal i hovedsak spille av HD matriale men du skal ha støtte for divx noe som gir deg dårligere bilde enn dvd/vhs.

Her er ikke jeg helt med!

Selv har jeg både en Sony Blu-ray spiller og en Pioneer divx/dvd spiller så hvorfor skal du ha divx på en BD spiller. ?????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2008 06.32.27 #7 av 10
Postet av: TBJ
"alphadec" skrev:
Selv har jeg både en Sony Blu-ray spiller og en Pioneer divx/dvd spiller så hvorfor skal du ha divx på en BD spiller. ?????


Hvorfor i all verden ha to spillere, hvis da ikke DVD spilleren gir vesentlig bedre DVD bilde enn DVD på BD?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2008 11.06.42 #8 av 10
Postet av: haze
Hei!

Takk for gode svar! :)

Vet det er stor forskjell fra BD til xvid, men vil ha muligheten og spille alt! :wink:
Men, vist det er så stor forskjell. Så må jeg kansje senke kravene mine litt.... men...

Må ivertfall ha en som er god og spille BD & DVD....

Så at Panasonic Blu Ray spiller DMP-BD50 fikk ternigkast 5 i siste nr av hjemmekino, men den scora ikke noe særlig på vanlig
dvd avspilling. Denne spilleren sender ikke ut 576i. Oppskalering av dvd spilling er vel også viktig.

BD30 har vel det samme problemet der, har jeg forstått.

Jeg har Pioneer PDP4280XA idag

"standanlone" dvdspiller & BD Spiller har jeg ikke plass til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2008 19.37.23 #9 av 10
Postet av: alphadec
"TBJ" skrev:
"alphadec" skrev:
Selv har jeg både en Sony Blu-ray spiller og en Pioneer divx/dvd spiller så hvorfor skal du ha divx på en BD spiller. ?????


Hvorfor i all verden ha to spillere, hvis da ikke DVD spilleren gir vesentlig bedre DVD bilde enn DVD på BD?


p.g.a oppskallering er noe dritt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2009 16.39.57 #10 av 10
Postet av: runelund
Jeg snuser selv på LG BD390. Den får bra kritikk på Bluray delen og spiller divx og ikke minst MKV filer med støtte for tekster.
Det eneste jeg ikke har funnet ut er om den også fikser å streame dette over nettverket via ethernett pluggen. Gjør den det vil dette være et columbiegg for meg. Vet at den gjør alt dette fra minnebrikker eller ekstern harddisk men håper den kan gjøre dette rett fra NAS'en.
Sjekk ut denne linken: http://nordic.lge.com/no/prodmodeldetai ... el=NOTHING
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar