Logo

40" Samsung LCD, lurt kjøp?

Skriv et svar
28.10.2006 09.29.34 #1 av 20
Postet av: pederb
Hei! Har nettopp skaffet meg xbox 360 og er dritt lei bilderørstven min.. nå vil jeg gå for en god HD-ready LCD evt Plasma.
Jeg vil oppnå kinoopplevelse, derfor blir 32" alt for lite..
jeg har satt meg en max grense på 15.000kr.

Hva med Samsung 40" LCD TV, HD-Ready LE40R72B ??? PRIS: 15.000

(http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=66636)

Er denne på vei ut? Katta i sekken?
Eller er dette et røver kjøp?

Den har vist bare 1 HDMI? Domt kjøp?
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 10.30.18 #2 av 20
Postet av: Torja
Har du sett denne?:
http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP. ... ifications
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 10.48.01 #3 av 20
Postet av: pederb
Den der har jeg aldri sett. Har faktisk ikke tenkt så mye på plasma. Grunnet at jeg stoler på gutta i hifiklubben. å ettersom de ikke selger en eneste plasma (hvertfall ikke i nettbutikken) så har jeg kun set på lcd, helst de lcd'ene de har i butikken.

Men hva har du å si til den der da? Tvene skal brukes til XBox 360, dvd, og bredbånds tv :)

men har vært feit med 42:D
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 11.08.56 #4 av 20
Postet av: Bergen
Kjøpte selv LE-40R72B fra http://www.deal.no for kr. 15.000,- for 2 måneder siden. Har enda ikke fått TV apparatet - så ikke kjøp fra Deal hvertfall:-)

Grunnen til at jeg prøver å kjøpe denne er design, pris og kvalitet.
De har den på HIFI klubben, men der tar de 19.990,- for denne, men en får hvertfall sett apparatet, innstillingene, lysstyrke osv.

Selv om den kun har fått terningkast 4 i ulike tester, så har jeg sett kommentarer på disse : bl.a. får apparatet minus for lysstyrke, men det skal kunne fikses med å justere strømsparingsfunksjonen:-)
Ser ikke ut til å være noe problem med lysstyrken på denne synes jeg.

Har hørt den er kresen på signal kvalitetene - så digitale signaler hadde sikkert vært en fordel.

LCD bør du hvertfall velge om du kjører PC eller spill på TV'n, da plasma kan ha problem med innbrenning.

Lykke til !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 14.12.20 #5 av 20
Postet av: pederb
den er ganske dyr på hifiklubben ja, men jeg har tenkt å kjøpe den på MPX. har aldri hatt noen problemer med de, så langt. dessuten har de fri frakt ut 2006:)

Naboen min jobber foressten på hifiklubben, så han kan sikkert hjelpe meg med lysstyrke instillingene..

Men så var d d med at d bare var 1 HDMI på den.. har hørt at HDMI blir like viktig som dagens scart? jeg har også hørt at man kan kjøpe hdmi switch, men da taper mann vell signal?

takk for tipset.. men er ennå usikker. med tanke bare en HDMI inngang:/

noen som har noen erfaringer???
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 14.29.44 #6 av 20
Postet av: arntos
PV60 /62 til 15K er et meget godt kjøp. Er nok ingen 42" som slår den på bildekvalitet i den prisklassen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 15.32.33 #7 av 20
Postet av: pederb
Så du (Arntos) mener altså at jeg burde gå for plasma?

Vil tro at samsungen* er bedre???:)

* http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=66636
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 15.43.44 #8 av 20
Postet av: Torja
Bare nevner at Panasonic 42PV60 har vært testet i bl.a. "Hjemmekino" som mente denne var en favoritt i denne prisklassen og til under 15 tusen må den være et funn. PV60 og PV62 er samme apparat. Høyoppløst 1024x768, med bl.a. to HDMI + VGA, komponent og tre scart.
Sammenligningstestet med bl.a. Pioneer 436RXE og Sony 40V2000 og sto seg meget bra sammenlignet med disse og til en langt lavere pris.

PS: Har nå kjøpt denne selv på lefdal i Sandviken og fikk vistnok det siste apparatet de hadde i butikken, men kunne desverre ikke fraktet den selv og bestilte frakt, kommer på torsdag, he, he, glær mæ.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 18.16.00 #9 av 20
Postet av: Kim
Ville valgt PV60\62 framfor Samsung sin R-serie anyday.

Om du er interessert i Samsung så sjekk ut M-serien til dem.
F.eks M71 som er etterkommeren til M61 som vant EISA-prisen.

De som lager de beste LCD-skjermene idag er vel Sony uansett,
f.eks. KDL-40V2000 eller W2000 med full hd-oppløsning, men noen lapper dyrere.
Pio 436 xde | Samsung DVD-HD950
----
Denon 3805 | Creek Evo CD
----
Epos M 12.2 | QLN 601 mk II
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 21.08.32 #10 av 20
Postet av: BULLE
jeg kjøpte denne samsungen 40-R75, men leverte den tilbake.
Bildet gjennom digital dekoder + dvd (ikke hdmi)var helt ok.
Var plaget av endel grums og digital støy i bildet.
I tillegg er den dårlig på å få frem detaljer når den skal vise scener som er mørke.

Den fungerte bra med PC gjennom VGA-inngangen. bra bilde da.
testet ikke X-box på den mens jeg hadde den.

synes selv sony V2000 er flere hakk bedre enn de nye samsung-modellene. Men den koster jo litt mer enn 15 da.

hvis grensen din er 15k ville jeg valgt PV60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 21.16.40 #11 av 20
Postet av: orso
"pederb" skrev:Den der har jeg aldri sett. Har faktisk ikke tenkt så mye på plasma. Grunnet at jeg stoler på gutta i hifiklubben. å ettersom de ikke selger en eneste plasma (hvertfall ikke i nettbutikken) så har jeg kun set på lcd, helst de lcd'ene de har i butikken.

Men hva har du å si til den der da? Tvene skal brukes til XBox 360, dvd, og bredbånds tv :)

men har vært feit med 42:D

At Hifiklubben har sluttet å selge plasma, er egentlig en tabbe de har gjort. De vil selvfølgelig overbevise kundene om at LCD er best, men det er ikke tilfellet per dags dato. Eneste grunnen til at du bør velge LCD er om du skal bruke den mye til PC. Innbrenningsfaren på nye plasmaer er minimal. Du får ikke bedre skjerm enn PV60/PV62 i den prisklassen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 21.30.09 #12 av 20
Postet av: Rune
At hifiklubben ikke selger Plasma er nok mer et valg ut av produktutvalg til produsentene de fører enn en kvalitetsvurdering, Hverken Panasonic, LG og Pioneer er ikke merker som Hifi klubben til vanlig har ført.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2006 21.52.31 #13 av 20
Postet av: orso
"Rune" skrev:At hifiklubben ikke selger Plasma er nok mer et valg ut av produktutvalg til produsentene de fører enn en kvalitetsvurdering, Hverken Panasonic, LG og Pioneer er ikke merker som Hifi klubben til vanlig har ført.

De er vel fri til å ta inn hvilke som helst merker? De har forresten solgt plasma av LG. Ser at de nå skal begynne å selge LCD av Sony, og det er et lurt valg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2006 17.18.28 #14 av 20
Postet av: pederb
er ennå usikker på hva jeg skal velge av plasma og lcd. Har jo hørt at lcd er bedre på xbox 360 og hd signaler.. å det er jo ikke alt for lenge til vi får sendt d heller..

lurer også litt på hva som er forskjell på PV60 /62 ?
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2006 19.21.33 #15 av 20
Postet av: Rune
"bomholt" skrev:
"Rune" skrev:At hifiklubben ikke selger Plasma er nok mer et valg ut av produktutvalg til produsentene de fører enn en kvalitetsvurdering, Hverken Panasonic, LG og Pioneer er ikke merker som Hifi klubben til vanlig har ført.

De er vel fri til å ta inn hvilke som helst merker? De har forresten solgt plasma av LG. Ser at de nå skal begynne å selge LCD av Sony, og det er et lurt valg.


La meg omforulere meg litt :-)

Jeg tror at å f.eks føre Panasonic og Pioneer er lite interessant for Hifiklubben (og andre butikker) siden dette er modeller med svært høy konkurranse (og dermed liten fortjenste).
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar