Logo

Ønsker meg kun panel - ikke tv

Skriv et svar
05.01.2009 09.04.04 #1 av 6
Postet av: henke35
Hei igjen folkens, en stund siden sist jeg var her nå.
Men siden jeg vurderer skifte (gi den til mine barn) min Pana th500pv så trenger jeg hjelp igjen.

Mye har skjedd de siste 2-3 årene, og siden jeg har vært godt fornøyd med tven min så har jeg ikke brukt veldig mye tid her inne. Men nå har jeg begynt å leke med tanken om en større skjerm, +/- 50``.

Siden de aller fleste av oss idag mottar bildene via en dekoder, er det for meg en gåte at det ikke har kommet flere rene panel på markedet. Selv om stadig flere tver blir godkjent for det digitale bakkenettet, vil jeg tro mange vil fortsatt vil sverge til eksterne bokser, særlig ettersom flere og flere blir vant til PVR, enten fra parabol- og kabelselskap eller RiksTV. Og da trenger vi ikke full pakke lenger, bare et godt panel.

Er det noen som kan anbefale slike panel? Er det grunn til å tro at det vil komme flere på markedet etterhvert? Og finnes det noen gode tråder på dette emnet? (jeg nekter å tro at jeg er alene om å ønske dette :-) )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 09.43.15 #2 av 6
Postet av: Jorn.Finnerud
Pioneer KRP-500M er vel det du leter etter. Den er helt uten tuner.

http://www.pioneer.no/no/products/62/72 ... index.html
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 12.27.56 #3 av 6
Postet av: henke35
Noe sånt jeg tenker på, ja :-)
Sjekka endel norske nettbutikker, men ingen av disse hadde dette panelet - men skal ikke gi meg, denne så knall ut. Antar at dette er det samme Kuro-panelet som sitter i Pioneers øvrige Kuromodeller, og det er jo bare lekkert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 14.05.28 #4 av 6
Postet av: Torja
Må skyte inn at størrelse handler om vane. 50" i dag kan fort bli for lite og så lurer man på 60". Ser gjerne en trend her. Først 42" for det var jo passe etter diverse tabeller etter sitte avstand osv...
Når man ble vant til dette etter 2-3 uker lurte man på litt større. Etter 6mnd ønsket man større. Etter 12 mnd kjøpte man seg 50". Etter nye 12 mnd vurderte man sterkt 60".
Det kan virke som at det ikke kan bli for stort. Jeg kjører prosjektor på 92" lerret. Jeg syns ikke dette er for stort.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 14.43.40 #5 av 6
Postet av: henke35
Hehe - er som trefots-syka hos båtfolket, det.
Den store utfordringen er jo å få kona med på moroa :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2009 14.50.12 #6 av 6
Postet av: Torja
Åå hun venner seg også... :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar