Logo

Årets LCD (EISA)

Skriv et svar
04.11.2005 17.12.24 #16 av 32
Postet av: sollie
ja vet det, men den offiselle prisentil euronics er 27998, men han sa at han kunne fiksee en god deal siden han bare har en liten butikk og ikke skal ta den inn på lager.Har sjekket at det 61 modellen...Ikke hvet jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2005 14.26.59 #17 av 32
Postet av: skjesp
Kan noen si om hvordan denne tv'en er på vanlig kabel-tv? Er i stor tvil om jeg skal kjøpe denne eller Panasonic TH-37PV500.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 20.25.06 #18 av 32
Postet av: EHE
Den billigste nettbutikken jeg har sett så langt er http://www.shg.no som selger
den for 27162,- inkl.mva.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Philips 37PF9830, men etter å fått bekreftet at den skalerer ned alle PC bilder over 1360x768 ser jeg ikke det store poenget med 1920x1080 oppløsning på displayet.

Med LE-40M61B får du 3 tommer større skjerm for nesten 3000,- lavere pris. Dessuten antar jeg at bilde kvaliteten bør være på høyde med Philipsen.

Er det forresten noen som har sett begge TV'ene og har sammenlignet kvaliteten på bildet ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 09.04.55 #19 av 32
Postet av: TedN
Hei, jeg har så godt som bestemt meg for å kjøpe denne skjermen nå, noe som er litt skremmende siden jeg ikke har fått sett ordentlig på den ennå... Er det noen som vet om butikker i Oslo som har den til utstilling?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 12.37.34 #20 av 32
Postet av: sollie
Hvordan er det med din samsung inquisito.Om du leser dette....

Er du fortsatt fornøyd??, design ,sortnivå ,tv lyd konsoll/pc spilling,film osv.Hvordan har du koblet opp din dvd spiller?Du har vel hatt den snart en måneds tid nå og kanskje fått testet litt ....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 13.21.16 #21 av 32
Postet av: TedN
Etter et halvt år med sterk tvil bestilte jeg meg en LE-40M61BX i formiddag. Dermed er valget endelig gjort og en trofast følgesvenn for flere år fremover er valgt. :D

Jeg bestilte fra Fyndbørsen siden det virker umulig å få tak i skjermen i Norge til fornuftig pris med det nærmeste. Euronics sier de har -180 på lagersaldo og at de får inn 80 skjermer i uke 48. Enkel matematikk gjør at jeg dermed ikke har helt tro på at de kan levere med det første...

Det tar vel en god uke før jeg får vidunderet inn i stua, men hvis noen har erfaringer å dele for å korte ned ventetida, så hadde det vært moro! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 00.47.14 #22 av 32
Postet av: Potetgullmannen
"TedN" skrev:Etter et halvt år med sterk tvil bestilte jeg meg en LE-40M61BX i formiddag. Dermed er valget endelig gjort og en trofast følgesvenn for flere år fremover er valgt. :D

Jeg bestilte fra Fyndbørsen siden det virker umulig å få tak i skjermen i Norge til fornuftig pris med det nærmeste. Euronics sier de har -180 på lagersaldo og at de får inn 80 skjermer i uke 48. Enkel matematikk gjør at jeg dermed ikke har helt tro på at de kan levere med det første...

Det tar vel en god uke før jeg får vidunderet inn i stua, men hvis noen har erfaringer å dele for å korte ned ventetida, så hadde det vært moro! :)


Hei, jeg er vel en av de heldige jeg da. Jeg får min i dag, fredag 11. Jeg skal gjøre ventetiden for deg enda mere vanskelig ved å poste mine inntrykk etter å ha testet med min nye Denon DVD 1920 oppkoblet via HDMI. :wink: Den spilleren skal kunne scale opp til 720p (og 1080i), men jeg lurer på om jeg vil se noe forskjell fra vanlig progressiv overføring.

Er veldig spent, også på hvordan det blir å koble PC'n til også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 08.35.38 #23 av 32
Postet av: sollie
Det ser vi frem til, håper du rekker å poste litt i kveld, evnt legge ut noen bilder.

Var å så på Le4051 i går på ”klubben”, hadde med et knippe
med filmer som jeg og frua satt å lekte oss med, fikk fjernkontrollen
til både spiller og tv, og still var det i butikken så vi kunne ”knåtte”
som vi ville.
På siste ringenes ex ed, var bilde veldig bra, klart som glass. Spesielt nærbildene av ansiktet til ’Gollum’ når han trer på marken på kroken og litt etterpå når ringen ligger i hånden med sand rundt, wow. Men på jean m jarre in china konsert dvd’n ble jeg litt skuffet, ikke så klart som jeg hadde håpet på, selv om den teknisk ikke skulle stå tilbake for noe(filmet med hd kamera), husker godt hvordan den ser ut på 32' crt så det blir kanskje ikke helt riktig å sammenligne.
Band of brothers funket veldig bra,(ep 3) der er jo bildet litt kornete og møkkete, med masse raske bevegelser, ingen tegn til hakking eller etterslep i det hele tatt. Men noe utydelig innimellom, som om samsungen slet litt med om bilde skulle være klart eller litt grumsete.
Flammene i t2 (extreme ed) på starten av filmen stod ut som ’3d boys’, veldig bra.
Litt blast kanskje på det svarteste i skinnjakka på starten.
Satt og flikket mellom hdmi og component, og vi ble ikke helt enig hva som var best.
Nå har jeg ikke hdmi på min marantz dv6400 og det er ikke aktuelt å kjøpe noen ny dvd spiller ennå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 08.47.26 #24 av 32
Postet av: TedN
"Potetgullmannen" skrev:Hei, jeg er vel en av de heldige jeg da. Jeg får min i dag, fredag 11. Jeg skal gjøre ventetiden for deg enda mere vanskelig ved å poste mine inntrykk etter å ha testet med min nye Denon DVD 1920 oppkoblet via HDMI. :wink: Den spilleren skal kunne scale opp til 720p (og 1080i), men jeg lurer på om jeg vil se noe forskjell fra vanlig progressiv overføring.

Er veldig spent, også på hvordan det blir å koble PC'n til også.


Høres bra ut! Jeg fikk faktisk muligheten til å kjøpe en av de få skjermene Euronics fikk inn i går, siden jeg sto på venteliste, men da hadde jeg allerede bestilt fra Fyndbørsen. Gleder meg til å høre om erfaringene dine, siden jeg trolig må vente til tirsdag før jeg har den i hus.

Var forresten innom Hifi-klubben i Oslo sentrum går. De var i gang med å montere opp M61, så i dag burde den være oppe og gå. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 22.11.36 #25 av 32
Postet av: sollie
Var å så på 61'n nå for noen timer siden på Euronics i Drammen,
rett opp av esken og på veggen foret med hdmi fra samsung sitt
eisa anlegg HT-P1200.(Har ingen tekniske specs på det ang dvd spilleren)

http://www.samsung.com/no/presscenter/s ... 210571.asp

Fy fasan, gled dere , dere som har bestilt denne.
Vi var som sagt å så på 40/51 igår på klubben,
jeg tør nesten påstå at 61'n er mye bedre.
Gjorde noen kjappe instillinger,på med jean m jarre in china konserten som har mye blått og rødt fra scene showet. Ingen tegn til mylder eller
'pixler' i det hele tatt, roligere og klarere bilde en det 51 klarte i går
på eisa spilleren til Denon(husker ikke modell i farten).
på med ringenes ex edition. Enda bedre ansikt på gollum, detaljer i håndflaten og ringen i sanden, phew...
Pod race scenen er det vel egentlig ingen vits i å si noe om.
Glatt som en barnerumpe...

Sortnivået var bedre, farvene var hakket klarere på fiskescenen i ringenes h.Spesielt grass og vannflaten.

Jeg har bestemt meg, 61 er verd de ekstraa kronene. Nå gidder jeg ikke å vente lenger, selvom det sikkert kommer noe som er enda litt bedre
om ikke lenge....:-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2005 14.12.18 #26 av 32
Postet av: EHE
Det ser ut til at Euronics er stedet å dra til for å få sett på denne.

Jeg var innom min lokale sjappe i Horten og de hadde nettopp pakket den ut. Den ser bra ut på papiret og enda bedre ut i virkeligheten.

Jeg hadde denne i bestilling fra shg.no men fikk tilbud om å kjøpe den de hadde i butikken for 27000,- og da var saken klar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2005 18.33.57 #27 av 32
Postet av: Potetgullmannen
"sollie" skrev:Det ser vi frem til, håper du rekker å poste litt i kveld, evnt legge ut noen bilder.


Hei alle. Ja. Min Samsung LE40M61 historie ble litt mere komplisert enn ønsket. Derfor postet jeg ikke i går... Euronics fikk ikke inn TV'n da de hadde blitt lovet. Så det kom for sent inn for utkjøring... De hadde bare utkjøringer på tirsdag og torsdag (og jeg har ikke plass i bilen - STOOOR pakke!). Men selgeren tok og kjørte den til meg til slutt fredag kveld - det var jo hyggelig. Jeg bor et stykke utenom Oslo.

så, etter han hadde dratt så plugget jeg i. Lot den søke fram kanalene på kabeltv (analog- ikke verdens beste signaler). Rakk og skifte mellom noen kanaler... BANG. Og der gikk TV'n...

Fikk hjelp av fattern til å kjøre den tilbake til Euronics på Lambertseter lørdag formiddag, men de hadde ikke inne flere TV'er. Og det er lang leveringstid for øyeblikket. Så, jeg sa ja takk til den som sto utstilt i vinduet der og fikk en del penger tilbake.

Nå er den her i stua. Snart avspark i landskampen. Jeg har pils i kjøleskapet... Blir ikke så mye lengre post akkurat nå. Par ting kort da:

Vanlige TV signaler via analog kabelnett: tja. bedre enn fryktet. Men fatterns Panasonic 42''PV500 gjør det en del bedre.

DVD Denon 1920 via HDMI: Rakk teste såvidt med den første Ringenens herre uten å stille så mye inn egentlig. Men... fytti katta. Den er verdt hver krone!
Gleder meg til å stille litt mere inn riktige kontrast og fargeverdier. Men faktisk rett ut av boksen - veldig veldig bra.

Men nå er det fotball....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2005 22.38.59 #28 av 32
Postet av: sollie
Håper du poster litt flere erfaringer om denne snart pottismann..
Som sagt var vi å så på denne fredag ettermiddag, men da vi kom hjem hadde vaskemaskinen tatt kvelden, typisk, steike altså.
Men tror jeg bestiller m61 på mandag sammen med en ny v.maskin,hehe
Anyway, når vi så på 51 på torsdag, var ikke frua liksom helt imponert,
men etter noen minutter med 61 var det en annen låt. 'For noen farver',
'den er veldig pen å se på', 'første lcd som jeg ikke ser noen feil i bildet på'. Det tar jeg som et ja fra den kanten.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 08.47.04 #29 av 32
Postet av: aavdst
Potetgullmannen; hvordan var det å se fotball på Samsung'en?
Fotball kan avsløre mye om TV'en er bra eller ikke. Etterslep og panoreringer? Hvordan var det med dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 09.00.35 #30 av 32
Postet av: DaliLama
Noen som vet hvor i Bergen man kan få sett denne skjermen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar