Logo

YEEEESSSS!!!! Adeo-lerret til god pris i Norge igjen!!!!

Skriv et svar
18.01.2006 19.11.00 #1 av 15
Postet av: Tor Rasmussen
Fikk en hyggelig mail fra Nettdata hvor de kunne informere meg om at de nå har funnet andre måter å få inn Adeolerrete på.

Og VISSTE JEG DET IKKE!!!!
De kan faktisk selge Plano Deluxe 100" til 3.490,- og fortsatt tjene penger på det.
Noe som beviser min tidligere teori om at en skråstilt ramme i forhold til en rett boks-ramme ikke er nesten 2000,- i forskjell.

FOLKENS.
ADEO-lerretene er megamaks, og Nettdata.no har de til en fornuftig pris.
LØP OG KJØP!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2006 19.16.04 #2 av 15
Postet av: boly
Nettdata ruler, må vel bestille lerret og derfra.....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2006 20.46.54 #3 av 15
Postet av: Rune
Det er jo en kjempegod nyhet. ADEO lerretene blir jo bare et endra bedre kjøp med prisene til nettdata.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2006 21.30.57 #4 av 15
Postet av: Vector
Endelig blir det ADEO på meg også :D
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2006 22.58.56 #5 av 15
Postet av: svenne
Med en så fornøyd holdning til et produkt,må du da jobbe der :D
Har en Projectiondesign Action Mk II som jeg er strålende fornøyd med, men bruker kun et nedtrekks-lerret fra den gamle 8mm-fremviseren...
Har lyst til å kjøpe et motorisert lerret, og mener prosjektoren er laget slik at jeg kan trykke på fjernstyringen og lerret og prosjektor "starter" samtidig.
Men det å velge et godt, ikke overpriset lerret er jammen ikke lett...
Trenger et 16:9 på 2 meters bredde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2006 18.31.33 #6 av 15
Postet av: Electra
Det som er sannheten er at ADEO lerreta er ekstremt bra. Difør jublar Tor over at prisane er så gode som dei er.
Mvh
Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2006 20.29.29 #7 av 15
Postet av: kid
Adeo får mye skryt i forhold til prisen og leverer deretter også. Man får kjempe mye for pengene.. Så om han jobber der eller ikke er urelevant, god pris er det.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2006 21.44.53 #8 av 15
Postet av: svenne
Savner en test vedr. lerret, det virker som den rene cowboyverden der ute mht. lerret og pris og påstått kvalitet. Alle kan jo si at ditt og datt er bra greier. Og hvor kjøper svenskene lerret? Danskene? Tyskerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 07.02.05 #9 av 15
Postet av: Tor Rasmussen
Adeo rammelerre ble vel testet i Lyd og Bilde i 2005 mener jeg.
Men ellers er jeg enig.
Test av lerret er ikke noen en snubler over hver dag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 10.04.30 #10 av 15
Postet av: svenne
Hvilket lyd og bilde, mon tro?
Merkelig at det ikke forefinnes noen test av de forskjellige lerret, prosjektorene har jo hatt en rivende utvikling og testes i hytt og pine av ymse redaksjonell kvalitet. Og Narvesen tyer over av skandinaviske og internasjonale tidsskrifter.
Motoriserte lerret er jo en slags garasjeindustri, virker det som.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 14.11.15 #11 av 15
Postet av: nutts
Ja, en skikkelig test av diverse leretter hadde vært på sin plass. Leretter over en viss størrelse koster jo en betydelig sum penger også, så det hadde vært kjekt å kunne lest litt om de forskjellige som finnes der ute.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 11.35.18 #12 av 15
Postet av: svenne
Merkelig at det ikke finnes en forsøksvis objektiv lerret-test noe sted i denne enorme teknologiske verden. Hallo "Lyd og BILDEEEEE"!!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2006 12.54.01 #13 av 15
Postet av: Torja
Det har vært en test av forskjellige lerret for en tid tilbake, og pris og kvalitet hadde stort sprang. Husker ikke om det var "Lyd&Bilde" eller "DVDogHjemmekino" som hadde testen. Kan prøve å sjekke dette opp.
:wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2006 19.56.05 #14 av 15
Postet av: svenne
Har du mulighet til å sjekke opp, ville jo det være suverent!
Vet ikke hva en slik test evt. kalles på nettet, hvis man skulle forsøke å google.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 16.31.40 #15 av 15
Postet av: Torja
Det var DVD&Hjemmekino som hadde denne testen for godt over et år siden. Et Adeo lerret var med. Grått med GAIN 1,03 tror jeg. Den fikk godt med skryt og skulle være et bra lerret. Noen poengsum var ikke med i denne testen. De testet ca 5 lerreter. De kom med generelle anbefalinger i forhold til at lysterke prosjektorer og LCD hadde fordel av grå lerreter og med lav GAIN. Mens lyssvakere og evt DLP hadde fordel av lerreter med høyere GAIN. Blir litt etter øye som ser og smak og behag, tenker jeg.

Et Steward(usikker på skrivemåten) hadde høy GAIN(over 1,3) og var hvitt. Fordelaktig med DLP som er lyssvake. Prisen var derimot nokså stiv, nesten 25 K. Adeo lerretet var rundt 5000,- den gangen.

De anbefalte videre rammespente lerreter, hvis man kunne bruke dette. En rullegardin fra IKEA(hvit) var også med i testen og kom greit ut av det(billig) men kun til nødbruk til man fikk bedre. Bølger i gardinen.

Det er det jeg husker så langt.

Sjekk forøvrig: http://www.lerret.no
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar