Logo

Yamaha RXV-630 - Er denne "gått ut på dato"??

Skriv et svar
05.06.2007 21.51.15 #1 av 4
Postet av: tromelomski
Er dette et dumt kjøp? Har en velholdt eksemplar på hånda til en akseptabel pris vil jeg tro, men er diskuterbar. Vurderer også et par like velholdte Yamaha NS-777 fronthøyttalere. Hvordan er disse i forhold til andre i samme klasse?

Anlegget skal ertatte et velbrukt Hitachi hjemmekinoanlegg som nå ikke er lønnsomt å repare lenger (lydproblemer). Vil vel uansett tro at RXV-630 reciver'n vil gi en ny lydopplevelse.

Noen som kan gi meg en pekepinn på hvilken pris jeg bør akseptere for reciver + høyttalere, eventuelt hver for seg. Det er mulig å kjøpe bare høyttalerne.
Tromelomski
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2007 23.21.54 #2 av 4
Postet av: Zleepyme
"tromelomski" skrev:Er dette et dumt kjøp? Har en velholdt eksemplar på hånda til en akseptabel pris vil jeg tro, men er diskuterbar. Vurderer også et par like velholdte Yamaha NS-777 fronthøyttalere. Hvordan er disse i forhold til andre i samme klasse?

Anlegget skal ertatte et velbrukt Hitachi hjemmekinoanlegg som nå ikke er lønnsomt å repare lenger (lydproblemer). Vil vel uansett tro at RXV-630 reciver'n vil gi en ny lydopplevelse.

Noen som kan gi meg en pekepinn på hvilken pris jeg bør akseptere for reciver + høyttalere, eventuelt hver for seg. Det er mulig å kjøpe bare høyttalerne.


Høyttalerne er gode de. Ville kanskje vurdert en annen reciver da både høyttaler og reciver er ganske lyse i lyden. Men hør på det, for lyd er smak og behag. Er dette et sett som fungerer hos selgeren? NS777 er en kraftig høyttaler med masse potensiale, med to 8" basser. den trives best med strømsterke forsterkere/recivere(Pioneer VSX1016 eller Onkyo TXSR604) Eller kanskje en effektforsterker + reciver. men dette koster en del mer.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 09.58.28 #3 av 4
Postet av: orso
Kjenner ikke til høyttalerne, men de er kjent for spille underholdende med mye dynamikk og bass. RX-V630 mangler krefter til å drive disse høyttalerne, men du kan spe på en effektforsterker senere. Det er uansett en bedre total løsning å kjøpe en litt rimeligere receiver med effektforsterker enn en litt dyrer receiver. Det beste er selvfølgelig dyrere receiver og et effektrinn.

Om det er et godt kjøp, kommer jo ann på prisen. RX-V630 har vel ikke romkorreksjon som er greit/lettvint og ha, men det fungere bra med målebånd også. Ellers så ligger det jo mange receivere på bruktmarkedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 21.16.44 #4 av 4
Postet av: tromelomski
Hei
Takk for innspill. En effektforsterker er neste. Venter på en Yamaha senter CS-444 jeg har kommet over. Så får vi smått om senn bytte oppover. En sub er vel også ønskverdig. Time will showe.
Tromelomski
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar