Logo

Yamaha RX-V740RDS vs NAD T753 vs H/K AVR230

Skriv et svar
02.03.2004 17.48.48 #1 av 3
Postet av: tness
Jeg har lenge vurdert og kjøpe meg et hjemmekino system. pris 15000-18000
Har vært hos Hi-Fi klubben og kikka, Selger satt opp en Nad T753, og en NADT533 DVD SPILLER: Og høytalere fra CW classic serien,med 12 tommere som front høytalere,. Hi-Fi senter kjeden, satt meg opp med en H/K AV230 og Proson høytaler pakken til 7998.-
Men har hørt at Yamaha sine recivere skal være bra..
Jeg har to NAD effektforsterkere som jeg tenkte og bruke på front høytalerne. NAD og H/K har pre-out, har Yamaha det???

Slik at jeg kan kobble på ekstrne forsterkere??

Har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Han selgern på Hi-Fi klubben , virka som han var mest gira på hvor dyrt det skulle bli..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2004 17.55.15 #2 av 3
Postet av: Rune
Heisann. De aller fleste Yamaha Receivere har Pre out for alle kanaler. Dette gjør at
du kan koble til dine effektforsterkere hvis du ønsker.

Yamaha får som du sikkert har fått med seg svært mye skryt i forskjellige blader og tester og er nok blant de aller beste.

Harman/Kardon leveres gode receivere , men har vært plaget med en del feil, men AVR230 er jo en helt ny receiver slik at det er umulig å si om det gjelder den.

NAD-T753 er plaget med en del egenstøy og ifølge ryktene er det en svakhet med den. NAD jobber vist med å rette problemet.

Jeg ville selv valgt en Yamaha Receiver.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2004 17.56.59 #3 av 3
Postet av: BjørnChrister
Har 2 kompiser hvor den ene har RXV-740 og en som har NAD T752 (den forrige modellen)

Jeg må si at RXV-740 lyder bedre i mine hører.

Yamaha RX-V740 har preout for alle kanaler.
BC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar