Logo

Yamaha RX V-661 - Dårlig lyd på phono inngang

Skriv et svar
01.02.2009 01.35.37 #1 av 5
Postet av: ChrisAD
Hey!
Nettopp kjøpt meg en 661, men når jeg kjører output fra PC,MP spiller, laptop osv så må jeg ha volumet på f.eks. PCen nesten på minimum for at lyden ut ikke skal bli helt skrallete, hakkete og skurrete. Skrur jeg opp på PC så blir lyden skikkelig dårlig, skrur jeg ned så må jeg skru opp veeeeldig mye på recieveren før det faktisk blir skikkelig høyt, da spiller den derimot rent.

Noen som har peiling? Dette skjer BARE ppå phono inngangen. Dersom jeg kjører lyden innpå CD eller VCR så fungerer det fint.

--CAD
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 01.57.31 #2 av 5
Postet av: kWern
Er du sikker på at du bruker PHONO-inngangen? Den er ment for platespillere, altså vinylplater, og opererer på en helt annen måte enn tape/vcr/line in/TV/DAT/AUX eller hva som ellers er vanlig av innganger med RCA-kontakter (som dessverre ofte kalles phono-kontakter, men det er ikke det samme som phono-inngang, selv om kontakttypen er lik av utseende).
Husker ikke nøyaktig hva forskjellen er på inngangssignalet på platespillerkontakten og andre RCA-innganger, men den er betydelig annerledes. Mener motstand, signalnivå etc er annerledes, og typisk basslyd blir overforsterket, mens diskant blir omtrent borte.

PS: Phonograph=platespiller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 02.09.29 #3 av 5
Postet av: Zleepyme
Phono ingangen på reciver/forsterker har innebygget noe som kalles en RIA forsterker(forforsterker for platespiller) Altså kun beregnet for vinyl platespiller-da de har mye lavere innegangsvolum en vanlige cd/dvd spillere. Ikke anbefalt å bruke noen andre komponenter på denne inngangen.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 12.03.45 #4 av 5
Postet av: ChrisAD
Hjertelig takk folkens =) Så til PC og knask så bør jeg kanskje bruke den kanalen som heter V-AUX?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 12.16.48 #5 av 5
Postet av: Rune
Den eller hvilken som helst annen audio inngang som ikke er PHONO vil funke (CD, TAPE, AUX)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar