Logo

Xbox 360 og projektor

Skriv et svar
10.02.2006 18.29.41 #1 av 5
Postet av: Riksvei22
Hei!

Jeg kan lite om dette så her kommer noen nybegynner spørsmål :)

Jeg vil gjerne spille og se på dvd på projektoren.
Hva må jeg ha for å få dolby 5.1 lyd?
Må jeg ha en dvd-spiller?

Vet noen om en svært rimelig pakke som gir meg dette?
Vil ikke kjøpe noe som er helt ubrukelig, men kan max bruke 5k siden jeg også skal kjøpe projektor.

Hvis noen tilfeldigvis har noen brukte "pakker" så hadde det selvfølgelig vært interessant

hilsen Daniel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2006 20.37.19 #2 av 5
Postet av: Headbanger Man
"Riksvei22" skrev:Hei!

Jeg vil gjerne spille og se på dvd på projektoren.
Hva må jeg ha for å få dolby 5.1 lyd?
Må jeg ha en dvd-spiller?

Vet noen om en svært rimelig pakke som gir meg dette?
Vil ikke kjøpe noe som er helt ubrukelig, men kan max bruke 5k siden jeg også skal kjøpe projektor.

Hvis noen tilfeldigvis har noen brukte "pakker" så hadde det selvfølgelig vært interessant

hilsen Daniel


Heisann, du kan jo bruke Xbox 360 til å se DVD med. Den kobler du rett til projektoren. For å få 5.1, trenger du en optisk kabel fra Xbox 360en til feks en forsterker. Mener at de fleste kablene som følger med Xbox 360 har optisk lydutgang. Så da trenger du en forsterker, fem høyttalere og en sub :wink: For 5k kan du jo se på slike typiske "ferdig" pakker. Feks denne Yamahapakken, som også har DVD spiller:
Lefdal
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2006 21.40.00 #3 av 5
Postet av: Riksvei22
Takk for svar:

Tror du denne kan være noe?
Panasonic SC-HT845 Hjemmekinosystem med DivX
http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1354
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 13.34.15 #4 av 5
Postet av: Ken
For ikke å snakke om denne når du er på budsjett:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303911&cks=PRL

Bruker selv denne da det var noe jeg hadde koblet mot en PC for en stund tilbake, og i vente på at jeg skal handle meg en DENON 3806, SVS Surround og en SVS sub så bruker jeg Logitech.

Du trenger kun en optisk kabel fra Xbox360 og rett i "volum-boksen" - rett og slett "gøy" filmlyd til en latterlig billig penge :)

Har du kablingsproblemer så kjøpte en kammerat av meg disse i påvente av snekker og dedikert hjemmekino rom:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315196&cks=PRL

Endel mindre "trøkk" enn den første pakka, og ikke så velig mye å skryte av til ren musikk, men som "filmpakke" så fungerer også dette glimrende. Da denne mangler en ekstra lyd-innstilling som heter Stereo x2 som betyr at du får like mye volum i alle høyttalerne på det første anlegget.

Og sist men ikke minst så får du sinnsykt fet lyd på spillene til 360, f.eks Call of Duty 2 på noen av oppdragene som går om natten - rett og slett gøyalt!
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 13.40.18 #5 av 5
Postet av: Ken
Håper du har kjøpt en Xbox 360 Premium, da har du komponent kabel inkludert, hvis ikke så er det virkelig å anbefale komponent da det blir så ufattelig mye bedre enn med kompositt... når det er sagt så er ikke Xbox en god DVD spiller, så se gjerne på en pakke som den du nevner over - men test DVD spilleren først - kanskje ikke den er noe særlig bedre eller lik 360'en.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar