Logo

Xbox 360 høstoppdatering ute 31.10.2006

Skriv et svar
30.10.2006 19.13.14 #1 av 18
Postet av: kWern
Xbox 360 får en automatisk oppdatering i morgen.
Hvorfor poste dette på hjemmekino-forumet?
- For nå kommer 1080p støtte, HD-DVD-støtte, 50hz og 60hz støtte over komponent, og man kan spille av WMV-videoer fra brente CDer, DVDer, USB-flashminne og eksterne harddisker, samt streame film fra PC med Windows XP med Windows Media Connect fra Mediaplayer 11 eller Zune-programvaren (før var dette kun mulig dersom man hadde Windows Mediacenter operativsystem). Dessuten en hel haug med andre video- og lydrelaterte greier som du kan lese om i linken under:

http://news.teamxbox.com/xbox/12117/Xbox-360-Fall-Update-Announced/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2006 07.00.37 #2 av 18
Postet av: øivindo
"kWern" skrev:Xbox 360 får en automatisk oppdatering i morgen.
Hvorfor poste dette på hjemmekino-forumet?
- For nå kommer 1080p støtte, HD-DVD-støtte, 50hz og 60hz støtte over komponent, og man kan spille av WMV-videoer fra brente CDer, DVDer, USB-flashminne og eksterne harddisker, samt streame film fra PC med Windows XP med Windows Media Connect fra Mediaplayer 11 eller Zune-programvaren (før var dette kun mulig dersom man hadde Windows Mediacenter operativsystem). Dessuten en hel haug med andre video- og lydrelaterte greier som du kan lese om i linken under:

http://news.teamxbox.com/xbox/12117/Xbox-360-Fall-Update-Announced/


http://www.xbox.com/en-US/community/per ... update.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 11.15.16 #3 av 18
Postet av: kWern
Har testet oppdateringen. Mange nye funksjoner, men ikke helt fornøyd.
Det jeg savnet var OK DVD-avspilling på projektoren min, som er en Panasonic PTA-700E. Bruker komponentkabler fra Monster, som gir ekstremt bra bilder på spill og HD-film, samt WMV-video fra intern eller ekstern harddisk (og PC med WinXP Home og Mediaplayer 11), men DVD er i 576p over komponent pga reglement/lovverk. Over VGA er historien en annen, og man får oppskalering. 1080p kan man få både over VGA og komponent, men dette støtter ikke projektoren min med komponent (kun opp til 1080i).
Saken er den at filmer på DVD får flimrende horinsontale skyggestriper, som om signalet er veldig forstyrret. Det er nå mulig å kjøre både i 50 og 60 hz, men selv om dette velges, så har dette ikke innvirkning på DVD-avspillingen, som blir i 576p i uansett (usikker på hvilken frekvens, kanskje det er dette som er problemet? - at projektoren f. eks. ikke støtter 576p i 50 eller 60 hz?
Noen som vet?

Ellers så fungerte 1080p over VGA til PC-skjemen min, men bildet ble alt for lyst, så jeg gikk tilbake til 1280X1024 bredskjerm, selv om dette er litt mindre skarpt - men mye bedre farger og sorthet. Har en Dell 2005FPW med 1680X1050 oppløsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 12.35.05 #4 av 18
Postet av: øivindo
"kWern" skrev:Har testet oppdateringen. Mange nye funksjoner, men ikke helt fornøyd.
Det jeg savnet var OK DVD-avspilling på projektoren min, som er en Panasonic PTA-700E. Bruker komponentkabler fra Monster, som gir ekstremt bra bilder på spill og HD-film, samt WMV-video fra intern eller ekstern harddisk (og PC med WinXP Home og Mediaplayer 11), men DVD er i 576p over komponent pga reglement/lovverk. Over VGA er historien en annen, og man får oppskalering. 1080p kan man få både over VGA og komponent, men dette støtter ikke projektoren min med komponent (kun opp til 1080i).
Saken er den at filmer på DVD får flimrende horinsontale skyggestriper, som om signalet er veldig forstyrret. Det er nå mulig å kjøre både i 50 og 60 hz, men selv om dette velges, så har dette ikke innvirkning på DVD-avspillingen, som blir i 576p i uansett (usikker på hvilken frekvens, kanskje det er dette som er problemet? - at projektoren f. eks. ikke støtter 576p i 50 eller 60 hz?
Noen som vet?

Ellers så fungerte 1080p over VGA til PC-skjemen min, men bildet ble alt for lyst, så jeg gikk tilbake til 1280X1024 bredskjerm, selv om dette er litt mindre skarpt - men mye bedre farger og sorthet. Har en Dell 2005FPW med 1680X1050 oppløsning.


Får du kjørt WMP 11 på xbox360 med bare WinXP Home? eller har du media center edition?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 14.48.31 #5 av 18
Postet av: kjelle
jeg får ikke til å laste ned oppdateringen!! og derfor funker ingen av mine spill!!! forbanna xbox 360 drittmaskin!!! skal kaste den i søpla når ps3 kommer. noen som har tips til hva f... som gjør dette? får denne mld.. update required. to proceed ,security and program updates are required.updates will be added to your console to ensure security and proper functionality.if you dont accept this update osv.......

så trykker jeg yes update now

å får til svar: cant download the update osvosv osv osv..har vert sånn siden igår..ingen ting er galt med koblinga,har sjekka den sjøl..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 16.33.35 #6 av 18
Postet av: øivindo
"kjelle" skrev:jeg får ikke til å laste ned oppdateringen!! og derfor funker ingen av mine spill!!! forbanna xbox 360 drittmaskin!!! skal kaste den i søpla når ps3 kommer. noen som har tips til hva f... som gjør dette? får denne mld.. update required. to proceed ,security and program updates are required.updates will be added to your console to ensure security and proper functionality.if you dont accept this update osv.......

så trykker jeg yes update now

å får til svar: cant download the update osvosv osv osv..har vert sånn siden igår..ingen ting er galt med koblinga,har sjekka den sjøl..


hmm fikk nedlastet på min..er du koblet inn på xbox live da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 16.56.28 #7 av 18
Postet av: kjelle
har konto og allt.men får ikke til å komme inn på xboxlive når jeg ikke får lastet ned oppdateringen.har fått til alle andre oppdateringer som har komt før denne,men nå var det tydligvis stopp
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 17.43.31 #8 av 18
Postet av: øivindo
"kjelle" skrev:har konto og allt.men får ikke til å komme inn på xboxlive når jeg ikke får lastet ned oppdateringen.har fått til alle andre oppdateringer som har komt før denne,men nå var det tydligvis stopp


rart kan være noe feil med nettet..eller hos xboxlive
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 17.44.42 #9 av 18
Postet av: øivindo
"øivindo" skrev:
"kjelle" skrev:har konto og allt.men får ikke til å komme inn på xboxlive når jeg ikke får lastet ned oppdateringen.har fått til alle andre oppdateringer som har komt før denne,men nå var det tydligvis stopp


rart kan være noe feil med nettet..eller hos xboxlive


kommer inn på xboxlive jeg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 17.45.45 #10 av 18
Postet av: øivindo
"øivindo" skrev:
"øivindo" skrev:
"kjelle" skrev:har konto og allt.men får ikke til å komme inn på xboxlive når jeg ikke får lastet ned oppdateringen.har fått til alle andre oppdateringer som har komt før denne,men nå var det tydligvis stopp


rart kan være noe feil med nettet..eller hos xboxlive


kommer inn på xboxlive jeg

ta med deg xbox til en kompis eller noen andre som har internett å prøv å oppdater der
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2006 22.53.37 #11 av 18
Postet av: kjelle
kjenner ingen i oslo som har 360.men mulig jeg prøver å oppdatere med en kompis (tar med meg hele dritten og prøver med en annen nettleverandør)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2006 11.51.56 #12 av 18
Postet av: kWern
"øivindo" skrev:Får du kjørt WMP 11 på xbox360 med bare WinXP Home? eller har du media center edition?


Jada, funker med kun WMP 11 på Windows XP Home. Fungerete faktisk bedre enn bilde og lyddeling med gamle media connect (før oppdateringen)- for nå fant den PCen med en gang. WMP 11 må heller ikke være på, men du må laste inn filer i biblioteket selvfølgelig (men bare en gang, dersom du fortsetter å legge nye filer i mappene du har angitt). Skal også fungere med kun Media Connect (uten WMP 11) i XP.

Har testet med mange rare WMV filer, både høyoppløste og lavoppløste, og et par selvlagde. Alle funka.

_Kanskje noen lager en on-the-fly encoder til WMV-filer ala Transcode 360?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2006 11.56.12 #13 av 18
Postet av: kWern
"kjelle" skrev:jskal kaste den i søpla når ps3 kommer.



[ironisk flamebait på] Jadah, for PS3 har jo en vel gjennomprøvd og ekstremt brukervennlig onlinedel, og har bare best erfaring med programvare og nettverk, dah! Bare se på PS2 og PSP - de har jo bare helt suverent overlegen online-funksjonalitet! Aldri problemer der, lizzom![/ironisk flamebait av]


... og ja, jeg har alle Sony's konsoller, og har både PS2 og PSP på nett - men er ikke særlig imponert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2006 13.10.33 #14 av 18
Postet av: øivindo
"kWern" skrev:
"øivindo" skrev:Får du kjørt WMP 11 på xbox360 med bare WinXP Home? eller har du media center edition?


Jada, funker med kun WMP 11 på Windows XP Home. Fungerete faktisk bedre enn bilde og lyddeling med gamle media connect (før oppdateringen)- for nå fant den PCen med en gang. WMP 11 må heller ikke være på, men du må laste inn filer i biblioteket selvfølgelig (men bare en gang, dersom du fortsetter å legge nye filer i mappene du har angitt). Skal også fungere med kun Media Connect (uten WMP 11) i XP.

Har testet med mange rare WMV filer, både høyoppløste og lavoppløste, og et par selvlagde. Alle funka.

_Kanskje noen lager en on-the-fly encoder til WMV-filer ala Transcode 360?



Har WMP 11 Beta versjon og Windows XP Home men får ikke til å streame musikk,bilder video fra den har ikke noe alternativ på bibliotek(library) på WMP 11
Noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2006 15.32.13 #15 av 18
Postet av: kjelle
sony har i hvertfall kundeservice som KAN hjelpe deg dersom det oppstår problem.xboxlive har kun svenske og engelske kjerringer som f... ikke har peiling!
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar