Logo

X3000/3500 vs W3000

Skriv et svar
28.02.2008 23.20.04 #16 av 23
Postet av: dEEP
Har nå testa tven med innstillingene som skulle være optimale. Så The Reaping i BluRay fra PS3 og må si at det var utmerket så lenge det var lyst. Men merka at når det var mørke scener, så ble ting ganske annerledes. Tror det må tweakes litt på kontrast/farge for at dette skal bli bra, for det var absolutt ikke noe bra resultat...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 08.20.32 #17 av 23
Synd å høre, anbefaler deg å kjøpe en kalibrerings DVD for å optimalisere bilde. Prøv også en annen film som feks Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest og Die Hard 4 da The Reaping ikke er den filmen av den beste kvalitet, tror noe av "problemene" skyldtes filmen.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 09.34.11 #18 av 23
Postet av: dEEP
Får låne en kalibreringsdvd, samt skal sjekke med 5th element og Aeon Flux.

Merka også i filmen at det røde lyset på videokameraet ble veldig sterkt rødt når det var mørkt, samt at lysringene fra sola i linsa på filmkameraet ble helt ildrøde i en bestemt vinkel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 15.11.41 #19 av 23
Gjør det. Anbefaler deg å se på denne tråden for HD-Film annmeldelser:
viewtopic.php?f=27&t=9357

Og denne:
http://bluray.highdefdigest.com/reviews_alpha.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2008 13.15.06 #20 av 23
Postet av: KROM2000
dEEP - grattis med ny TV!

Jeg vurderer også en 46W3000. Hvor har du handlet den ? Fornøyd med sjappa ?

Hvilken avstand har du til TV-en ? Jeg blir sittende 2,5 - 3 m fra TV-en og er litt usikker på om TVen kan bli litt stor for vanlige (digitale) TV-sendinger ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 19.27.11 #21 av 23
Postet av: dEEP
Takker!

Handla den gjennom webshopen på jobb, så er ikke helt sammenligningsgrunnlag for andre (kun bedrifter som kan handle derfra)

Merka at det kom endel grønn støy i verdensrommet i begynnelsen av 5th Element... Håper dette kan kalibreres bort, da det definitivt ikke skal være slik. Nå måtte jeg seff levere tilbake PS3en, så har ikke fått kjørt DVE ennå - Får ikke gjort det før Tvixen er på plass (Pixmania er jævlig treige med å sende)

Jeg sitter/ligger på sofaen ca. 4 meter i fra og synes ikke det er plagsomt nært iallfall. Er jo hjemmekino dette tenkes som, og da skal man jo sitte litt nært spør du meg ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 12.34.31 #22 av 23
Her er en test som sammenligner Sony X3500 og W3000:
http://forbruker.no/digital/nyheter/tv/ ... 299697.ece
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2008 00.26.28 #23 av 23
Postet av: Lagarto
Hei,
Jeg ser på flere nett butikker som selger X serien til 3K-4K mindre enn for eksempel Sony Center.
har dere noen meninger om dette? Jeg mener man kan kjøpe seg en PS3 for den pris forkjellen.

Garantien skal jo gjelde uansett og regner med at nettbutikken tilbyr 80% pixel garanti likt som Sony Norge gjør.. har også hørt at de fleste som parallell impørterer kjøper via Sony Sverige. Uansett, er det noe galt, så leverer man Tv´n til nærmeste Sony verksted .. Vet ikke.. Tenker fært på dette og kan tenke meg å høre på noen argumenter imot...

Takker for hjelpen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar