Logo

Vurderer Sony RDR-HX750...

Skriv et svar
28.05.2007 08.49.21 #1 av 10
Postet av: PAT
Noen erfaringer med denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2007 11.33.36 #2 av 10
Postet av: lenny69
Jeg er også interessert i en opptaker i denne serien. Jeg er ut etter den 950-modellen. Ser ut til at denne serien er helt ny, og ikke tilgjengelig (ennå) i england. Er engelskmann selv, og fordel med at modeller slippes i england er jo at det kommer anmeldelser raskt på nettet.

Er ut etter 950-modell fordi jeg vil erstatter DVD spiller, VHS opptakere og en del CDer med en maskin. Helst vil jeg har det sonefri så at jeg kan endelig bytte ut min sonefri DVD spiller også. I tillegg har denne oppskalering så at man få teoretisk sett beste bilde fra DVDer.

Skal (en vakker dag) kjøpe PS3 og HD prosjektor så Blue Ray blir jo fremtiden for min del, men med over 450 DVDer vil jeg ser disse filmer i beste kvalitet.


Noen som har brukte disse opptakere, eller vet om noe nettsider som har anmeldelse?

Forresten er det ganske rimelig på http://www.yaha.no - 3701,- for 950.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2007 13.57.45 #3 av 10
Postet av: Rune
Tror det er litt tidlig enda, da den vel ikke er kommet i salg.

Når det gjelder oppskalering og DVD Opptakere så har jeg funnet ut at det ikke er brukanes. Dette fordi man mister formathåndteringen på projektor/TV. (hvis man lagde håndteringen enkelt på opptakeren så ville det løst problemet)

Iallfall endte jeg opp med å kjøre 576p ut ifra min Pioneer 645 da jeg fortsatt har mulighet til å zoome eller strekke på projektor.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2007 14.19.01 #4 av 10
Postet av: lenny69
Mener du oppskalering av noe du har tatt opp med opptakeren, eller oppskalering av en vanlig DVD f. eks.?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2007 14.40.57 #5 av 10
Postet av: Rune
Oppskalering fra DVD funker fint, da DVD "alltid" er 16:9.

Problemet er opptak som sender i 4:3 letterbox eller 4:3. Når den oppskalerer mister man mulighetene til å zoome.

Det blir altså for tungvindt å drive å veksle mellom. Derfor bruker jeg DVD spilleren til DVD med oppskalering og lar DVD opptakere stå i 576p modus.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2007 07.15.23 #6 av 10
Postet av: mimoid
[quote="lenny69"]
Noen som har brukte disse opptakere, eller vet om noe nettsider som har anmeldelse?quote]

I have the 750 model since a few weeks back and I am very happy with it. The image quality is great and the unit is very easy to use. My only gripes are that it is a bit slow to handle (for instance when inserting a DVD, it takes approximately 30 seconds until you can start using it). The fan noise is also a bit annoying. It is probably not louder than other HD players, but once you start noticing the fan noise, it can be a bit distracting.

Tom
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2007 22.48.08 #7 av 10
Postet av: lenny69
Thanks for the posting Tom - it sounds good. I saw that Siba have started selling the 750 version, but you can get the 950 model for the same price or cheaper on the net (Norwegian site yaha.no for example). Still, 160GB should really be enough...

My problem is that I want it multi-region. Sony players are usually difficult and need to be modified, I guess the same applies here. It's a real shame as this one unit could potentially replace 4 of mine if it was 'sonefri'- I have a VHS recorder, region 1 DVD player, region 2 DVD player and a 400 CD Sony jukebox all of which could make way for the new model (okay, the CD's would be compressed quality, but probably good enough for my ears which have been somewhat affected by many years of loud concerts in my misspent youth)

Anybody know where I can get a Sony made region-free in Norway?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 14.14.37 #8 av 10
Postet av: lenny69
Me again - just noticed that Sony has now launched this model in the UK, although it is slightly better than our version. The UK model is the RDR-HXD970B which has a built in dual digital and analogue tuner. Which begs the question - if I buy a DVD recorder with a digital tuner, will it work in Norway with the digital network? Is there a uniform standard for Europe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 14.17.12 #9 av 10
Postet av: Rune
"lenny69" skrev:Me again - just noticed that Sony has now launched this model in the UK, although it is slightly better than our version. The UK model is the RDR-HXD970B which has a built in dual digital and analogue tuner. Which begs the question - if I buy a DVD recorder with a digital tuner, will it work in Norway with the digital network? Is there a uniform standard for Europe?


Norway will use MPEG4, so it will not work sadly.

I guess we will see MPEG4 recorders in 2008/2009
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2007 21.27.35 #10 av 10
Postet av: furious
Edit
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar