Logo

Vurderer kjøp av SONY RDR-HX750 DVD-Opptaker

Skriv et svar
20.08.2007 23.26.48 #1 av 2
Postet av: Midas
Hei

Jeg er helt nybegynner når det gjelder dvd-hdd opptakere og har noen spørsmål som jeg håper å få svar på:).

Ut fra det jeg har lest virker denne modellen som et ok kjøp? Hvordan fungerer dette med tanke på opptak fra canal digital dekoder osv?

Fant et avsnitt som handler om opptakere generelt jeg håper noen kan forklare litt mer rundt om: ''De nye opptakerne kan også fås med digital TV-tuner slik at de kan kobles til digitale satellitt- eller kabel-tv-bokser. Med overgangen til digitalt bakkenett vil dette bli enda mer aktuelt, men hvordan opptakerne vil fungere sammen med MPEG4-standarden er foreløpig uklart''. Hva menes med dette egentlig:)? Så noe på spesifikasjonene der det står digital tuner: nei, analog tuner : ja.. hva går dette ut på i praksis?

På forhånd takk for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2007 06.12.16 #2 av 2
Postet av: lenny69
Hei- Jeg er også interessert i dette tema. I følge Sony så er det nylig kommet enda en modell, RDR-HXD1070B med innbygget digital tuner. Dette er berenget for det norske markedet så vi må jo går ut ifra at det støtte MPEG-4. Desverre så er det kun toppmodellen her (foreløpig) som har digital tuner - det koster jo ca 6000,- (med 500GB harddisk).

Tror nok det blir billigere å kjøpe digital dekoder og DVD opptaker i tillegg.

Forresten hvis noen lurer på hvordan en gjør om en SONY (eller andre merke) til sonefri har jeg funnet svar. Skal teste det først og legge ut melding om hvordan det går.

Beklager hvis det er mange feil her men er engelskmann... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar