Logo

Vurderer kjøp av Epson EMP-TW700

Skriv et svar
05.11.2009 00.20.12 #1 av 4
Postet av: Gullak
Heisann. Som i topic, Så vurdere jeg å kjøpe Epson EMP-TW700. Grunnet at den er i mitt prisleie, og at den har fått gode tilbakemeldinger.

Men som førstegangs kjøper av projektor, så har jeg noen spørsmål.

Hvilket Lerret bør jeg bruke til denne projektoren? Og hvordan er den å se "vanlig" tv på? Vi funderer på å fjerne 42" plasma tven, og bare ha denne som tv kilde når vi flytter.

Finnes det en enkel løsning å gjøre bilde f.eks mindre når man ser på vanlig tv, og ikke vil ha det stort?

Kildene jeg skal bruke på projektoren er ps3, og digital parabol. Kjører Hdmi fra ps3, og Component fra parabol tunern.


Eller anbefaler dere å skaffe meg en Hdmi hub å kjøre hdmi på alt?


Tilbakemeldinger hadde vært topp! Gjerne svar hvis du eier, eller har prøvd denne projektoren!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2009 16.42.13 #2 av 4
Postet av: Torja
Har ikke denne PJ, men den er blitt en anerkjent billig 720P oppløst prosjektor fra epson. For et par år siden var den vel ansett som meeget god til prisen. Denne begynner altså å bli litt gammel i PJ verdenen. Det betyr selvsakt ikke at den er dårlig på noen måte, men teknologien går videre.

Som lerret ville jeg valgt et nøytralt grått lerret med ikke mer enn gain 1.0. Dette for å oppnå best mulig sortnivå som er litt eldre LCD prosjektores akilleshæl. Det går utmerket ann å se tv med PJ. Bare husk at litt mørke må du leve med for å ikke få for grått og utvasket bilde. På høst, vinter er ikke dette noe stort problem, men på sommeren på en solrik dag derimot...
Mage velger derfor enten dedikert hjemmkino rom + eget tvrom/stue. Eller en kombinasjon med PJ og TV i samme rom.

Ingen eller få PJ har egen tv turner, så du trenger en ekstern, men det har de fleste nå med Parabol, rikstv eller kabel anlegg med digital turner.

Det er som regel intet problem å zoome bildet, men man ønsker jo helst et stort bilde når man først har blitt vant til det, du gakker jo ikke hen å ser på 21" når du først har vent deg til 42"?

Det beste er å ha en nyere receiver(med mulighet for høyoppløst lyd) hvor du kobler alle HDMI inngangene inn her og så en HDMI til PJ. Topp bilde og lyd.


Lykke til!
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2009 21.18.57 #3 av 4
Postet av: Gorm
Jeg ville ikke erstattet et TV-apparat med en projektor. Til det er det for mye "pes" med projektoren. Den støyer langt mer enn en TV, og den er ikke "umiddelbart igang" når du trykker på fjernkontrollen og vil seg nyhetene. Levetiden er også svært begrenset i forhold til TV'en. Nei behold heller TV-apparatet til TV-sndinger, og se film via projektoren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2009 21.40.00 #4 av 4
Postet av: Gullak
Hvilken Projektor har dere villet anbefalt i denne prisklassen da? Er helt grønn på dette. Og vil helst ikke kjøpe "katta" i sekken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar