itsok
Aktiv
E-post
Hei
Etter at DVD-receiveren min streiket, sitter jeg igjen med bare surround høyttalerene (på 140W). Hvilke Muligheter har jeg nå (til max 1500,- kr)?
Noe jeg har tenkt på er:
1. Kjøpe den billigste hjemmekino pakken på komplett, og bruke mine surround høyttalere. (og selge høyttalerene som kommer med pakken orginalt).
Men hvordan kan jeg da vite at surround høyttalerene mine vil virke på den nye "billige" DVD-receiveren?
2. Kjøpe en surround receiver til pcen, finnes det? som jeg kan bruke høyttalerene mine på? (for dvd spiller er det jo på pcen).
Håper noen kan kommentere dette
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Kjøp deg en brukt receiver. Skulle være mulig å finne en kurrant brukt receiver til ca 1500,-. Se på finn.no eller andre aktuelle salgssteder. En receiver kan også kobles til PC.
Marius305
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
bare kjøp deg en billig receiver... og please ikke kjøp den på Lefdal el Elkjøp hehe:P de selger så ræve anlegg
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
"Marius305" skrev:bare kjøp deg en billig receiver... og please ikke kjøp den på Lefdal el Elkjøp hehe:P de selger så ræve anlegg
På Lefdal og Elkjøp får du vel kjøpt receivere av merke: Pioneer, Yamaha og Onkyo. Når ble det rævva
Bidd@
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Bra kombi her:
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=582
En slik koster ca 3000 kr på Elkjøp (kan være utgått) og det "morsomme" er at den er så bra at ROTEL har adoptert den, men da koster den over 10 lapper
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
itsok
Aktiv
E-post
Men hvordan kan jeg vite at høyttalerene jeg har vil virke med en billig receiver? Og det å koble en receiver til pcen er jo også interessant. For da kan jeg vel bruke dvd- spillern fra pcen?
Må inrømme at jeg ikke har så mye greie på dette
Bidd@
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Hva slags høytalere er du har da? Type?
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
Bombadil
Hjemmekinosjef
E-post
Koble dvd spiller og receiver sammen går flott det. Da får du spilt av dvd filmene dine gjennom der.
Du må nok fortelle oss hvordan høytallere du har idag. Hvis det er pc høytallere så blir det nok litt være å koble dem til en receiver. Men vanlige høytallere med vanlig høytaller kabel går nok bra.
itsok
Aktiv
E-post
Jeg har nå surround høyttalere av typen LG. 1. senter 2. front 2.bak og 1 subvoff.
Høyttalerene er på 140 W og subvoffen på 300w