Logo

visning av TV fra PC til projektor: lyd- og bildeproblemer

Skriv et svar
13.05.2005 18.20.52 #1 av 5
Postet av: moling
[u]Bildeproblem:[/u]
Jeg har nettopp kjøpt TV-kort til PC'n (Leadtek TV2000XP Expert) for å bruke projektoren som TV. TV-kortet fungerer fint til visning på dataskjermen, men bildet fryser hvis jeg prøver å vise det på projektoren.
(Projektoren er koblet til skjermkortet på PC'n via komponentkabel. Den er definert som skjerm 2 på utvidet skrivebord. Har prøvd å definere den som primærskjerm, men det hjelper heller ikke.)

[u]Lydproblem[/u]
Lyden fra TV-kortet høres på PC-høytalerne, men jeg får den ikke til surroundforsterkeren (bruker optisk kabel).

Er det noen der ute som har noen tips til hvordan jeg kan løse disse problemene? :shock:


EDIT 1:..........
Problem 1 er løst. Lastet ned DScaler, og nå fungerer det fint. Fortsatt problemer med lyd ut. Kan bare bruke PC-høytalerne. Finner ingen steder jeg kan stille inn at lyd ut skal gå gjennom SPDIF

EDIT 2:..........
Problem 2 er sånn delvis løst. Kjører både digital og analog lyd gjennom SPDIF. Ingen god løsning, men... det fungerer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 11.53.27 #2 av 5
Postet av: aLmAnZo
Hvilket lydkort kjører du? Lyden har en tendens til å bli dårlig om du bruker integrerte lydkodeker, istede for å kjøre bit stream ut til forsterkeren.

Hvilket lydkort?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 17.20.48 #3 av 5
Postet av: moling
Jeg bruker det integrerte lydkortet (Hovedkort: ASUS A8N-SLI Deluxe). Det fungerer utmerket til avspilling av DVD, CD og mp3 og all annen lyd som kommer fra PC'en, bare ikke det som kommer fra TV-kortet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 12.12.19 #4 av 5
Postet av: aLmAnZo
Merkelig, ytterst merkelig. Hvilket TV kort bruker du, eller kansje mer innteresant, hvilket program bruker du til å se tv med?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 13.21.55 #5 av 5
Postet av: moling
TV-kort: Leadtek WinFast TV2000XP
Programvare for å kjøre TV: DScaler
Lydoverføring: Optisk SPDIF
Installert lydfilter: AC3Filter ver 0.70b
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar