Logo

Videoseven 40" tilbud på komplett.no

Skriv et svar
28.08.2006 07.46.02 #16 av 23
Postet av: Ladsi
Hvordan er denne TVen til å se på TVsendinger. Fra Parabol eller kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 09.13.41 #17 av 23
Postet av: arntos
"knutinh" skrev:refreshrate er helt forskjellig for lcd kontra crt. En crt-skjerm vil flimre på lave rater. En lcd-skjerm er konstant belyst og derfor vil selv ikke 10Hz flimre. Det har kun betydning for hvor ofte bildet kan endre seg. Det fleste lcd-skjermer opererer i området som er nevnt.

-k


Kan bare bekrefte at min 19" LCD monitor flimrer på 60HZ, må ha den på 70/75 HZ for at jeg ikke skal legge merke til flimringen....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 09.35.15 #18 av 23
Postet av: knutinh
"arntos" skrev:
"knutinh" skrev:refreshrate er helt forskjellig for lcd kontra crt. En crt-skjerm vil flimre på lave rater. En lcd-skjerm er konstant belyst og derfor vil selv ikke 10Hz flimre. Det har kun betydning for hvor ofte bildet kan endre seg. Det fleste lcd-skjermer opererer i området som er nevnt.

-k


Kan bare bekrefte at min 19" LCD monitor flimrer på 60HZ, må ha den på 70/75 HZ for at jeg ikke skal legge merke til flimringen....


Min DELL 20" LCD flimrer slett ikke på 60Hz.

Flimrer det også på statiske bilder, eller bare på video? Merk at video MÅ avspilles i samme raten som den er filmet, ellers får man uunngåelig rare effekter.

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2006 01.56.16 #19 av 23
Postet av: roonay3k
mye mulig dette er et fryktelig dumt spørsmål..
men jeg skal kjøpe denne tven og den ene DVI inngangen skal jeg bruke til pc overføring. men når Hd sendingene kommer og Hd dvd spillerne hvordan skal disse kobles ? innbiller meg at disse kobles til DVI/HDMI
men siden det bare er 1 stk hvordan skal disse kobles samtidig.. må jeg nappe ut for hver gang jeg skal veksle mellom tv/dvd/pc ?
eller finnes det er trippel kontakt e.l
??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 10.11.40 #20 av 23
Postet av: Knut
Jeg har en Videoseven 27" lcd på soverommet - vil ikke anbefale dette merket basert på erfaringer med min skjerm. Kan jo hende denne skjermen det er snakk om er bedre.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 10.13.44 #21 av 23
Postet av: boly
"roonay3k" skrev:mye mulig dette er et fryktelig dumt spørsmål..
men jeg skal kjøpe denne tven og den ene DVI inngangen skal jeg bruke til pc overføring. men når Hd sendingene kommer og Hd dvd spillerne hvordan skal disse kobles ? innbiller meg at disse kobles til DVI/HDMI
men siden det bare er 1 stk hvordan skal disse kobles samtidig.. må jeg nappe ut for hver gang jeg skal veksle mellom tv/dvd/pc ?
eller finnes det er trippel kontakt e.l
??


Ja det finnes koblingsbokser.
Kommer ikke på hvor i farten, men det er bare og søke litt.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2006 14.34.42 #22 av 23
Postet av: knutinh
De enkleste vil være å koble PC til VGA inn og HD-DVD til DVI inn. Da kan du veksle mellom dem med TVens fjernkontroll.

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 14.22.47 #23 av 23
Postet av: Thomas_Dolby
For å "livne" opp en litt gammel diskusjon: Jeg kjøpte denne TV'en når Komplett hadde tilbudet sitt med tett oppunder ni tusen kroner.

Er fornøyd med den, men jeg synes fargene er litt blasse. Dere andre som har den, er den noen som har lyst å dele sine personlige innstillinger for farger så jeg kan få en best mulig gjengivelse? Dette er min første LCD så jeg har null peiling på hvordan fargene skal være best gjengitt, eller noe sammenligningsgrunnlag på andre TV'er (min bror fikk min gamle CRT da hans brant opp).

Jeg prøvde å justere så det ble sånn nogenlunde, men jeg oppdaget etterhvert at på veldig lyse områder, er det vanskelig å skille lyse farger (gult på hvitt, f.eks.) fra hverandre, så jeg satte den på innstillingen Naturlig. Er litt blassere farger men det er mulig å skille de fra hverandre.

Jeg har foreløpig også bare analogt signal via kabelanlegget til den, blir det et merkbart mye bedre bilde med Canal Digital?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar