Logo

Videoformat til MGW

Skriv et svar
09.03.2006 19.47.31 #1 av 3
Postet av: balletmb
Hej,
Jeg har fornylig købt en acer 3705 er faktisk ganske imponeret over dens muligheder.

Men jeg har ganske svært ved at finde ud af, hvordan jeg laver film, som den kan forstå - specielt hvis jeg ønsker at lave film i hdtv. Jeg har et ønske om at lave slideshow af digitale billeder, men jeg kan simpelthen ikke finde et program (codec), der giver et kompatibelt format.

MGW er tilsyneladende meget kræsen med hensyn til filformater. Kender nogen præsice krav til mpeg4, wmv9 mv?

Er der nogle slideshov programmer, der producerer video, som MGW umiddelbart forstår ?

/Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2006 00.26.18 #2 av 3
Postet av: marwe
Du har rett i at acer`en er kresen hva angår filformat. Mitt inntrykk er også at det er noe vilkårlig hvorvidt de aktuelle formatene rent faktisk lar seg avspille. Nå har jeg liten erfaring med slideshow o.l. men hvis du får konventert det aktuelle formatet til wmv-hd eller høyoppløst divx\xvid bør dette gå fint. Tror ikke det skal være problematisk å finne software\codecs som fikser dette.

Så jeg ville tro at veien å gå er å finne software som lar deg lage høyoppløst video, for derretter å konventere formatet til et av de ovenfor nevnte.

Håper det kommer noe firmware til aceren i nær fremtid som gjør mgwen litt mer brukervennlig, men jeg ser ikke bort fra at en htpc er eneste mulighet for å utnytte potensialet fult ut.

Marwe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2006 08.09.41 #3 av 3
Postet av: balletmb
Jeg tror du har ganske ret i, at MGW'en er kræsen med hensyn til formatet. Nogle gange accepterer den fx. WMV9 og andre gange ikke.

Er der nogen, der har konkret erfaringer med software, der producerer et format i HD, som MGW forstår ?

/Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar