Logo

VGA trøbbel

Skriv et svar
22.01.2007 21.19.59 #1 av 2
Postet av: polar
Sliter egentlig med litt forskjellig...

Har en 37" PV60, og en Acer bærbar laptop som jeg prøver å kjøre HD materiale over VGA. Så langt har jeg bare fått et klipp til å fungere, resten av klippene blir bare "skurr". Men det spiller fint på maskinen så lenge tv ikke er aktivert, hva er trikset her for at det skal fungere?

Prøver også å kalibrere bildet fra pc`n på tv, bruker Powerstrip, men det fungerer ikke helt optimalt. Har endt opp med et par blåskjermer av ukjente grunner når jeg har prøvd diverse settings. Eller at bildet bare flyter ut i grøt... Har prøvd meg med oppløsning på 1280x720, fungerer tålig, men selve bildet har en tendens til å flytte på seg hvis jeg har sett et filmklipp, hvis jeg da klikker på Powerstrip, så senterer bildet seg igjen. Formeninger?

Hvorfor kjøres filmer rett ut i fullformat når tv`n er innkoblet? Ingen av hurtigtastene fungerer heller, så jeg må enten vente til klippet er ferdig, eller så må jeg slå av maskinen.

Skjermkortet er forøvrig ett Nvidia Go7300 med siste drivere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2007 21.35.12 #2 av 2
Postet av: polar
Har funnet ut at det går fint å spille av materiale i 720, 1080 så blir det trøbbel i tårnet. :?:

Kjører jeg wmv så er det enkelte filmer som ikke tåler å bli kjørt i 16:9, da er det 4:3 letterbox som gjelder.

Noen synspunkter?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar